Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@08:44:44 GMT

دستور رئیسی برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۶۲۴

دستور رئیسی برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها

دستورات سیدابراهیم رئیسی در این بخشنامه به شرح زیر است:

۱. با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرار‌های تامین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب گردد.

۲. با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضایی از تاسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳. محکومانی که آرای محکومیت آن‌ها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تامین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آن‌ها به زندان‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خودداری شود.

براساس این گزارش، تمامی قضات دادسرا‌ها و دادگاه‌ها مسئول اجرا و دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور نیز موظف به نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه شده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حجت الاسلام اکبری در دیدار با امام جمعه گرمسار بیان کرد: با همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهرستان، مأموریت‌ها و برنامه‌های عدلیه در این حوزه قضائی در زمینه‌های نظم، امنیت، آرامش، احقاق حق و ابطال باطل رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای تأثیر گذار کشور است و بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده دار مأموریت‌های مختلفی است بیان کرد: دستگاه قضائی در اجرای مأموریت‌های محوله از مردم می‌خواهد در موضوعات مهمی از قبیل؛ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومت‌ها در جامعه مسئولان قضائی استان را یاری رسانند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه در جمع مقامات قضائی شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان اظهار کرد: شاکله و بنای عالم برپایه عدالت است و در مسیر اجرای عدالت افرادی از بیرون سختی‌های خدمت در دادگستری را درک نمی‌کنند. لکن در این مسیر با بکار بستن ظرفیت‌ها، رعایت حساسیت‌ها و دقت نظر کامل ترازو و میزان عدالت را می‌توان در جامعه به درستی ساری و جاری کرد.

اکبری دادگستری خوب و سالم را از نشانه‌های کشور سالم و روبه پیشرفت دانست و بیان کرد: با تحولات بسیار خوبی که در عدلیه نسبت به گذشته رخ داده است حرکت رو به پیشرفت مطلوب مشاهده می‌شود. شاید امروزه به عدلیه در تراز انقلاب اسلامی نرسیده باشیم و نیل به آن تراز نیازمند همراهی، برنامه ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه روزی تمامی کارکنان قضائی و اداری در انجام مأموریت‌ها است که باید این مسیر سخت و حساس را با تلاش‌های مضاعف و به صورت جدی پیگیری کنیم.

در این دیدار دادستان مرکز استان، سرپرست‌های معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون قضائی رئیس کل، معاونین توسعه حل اختلاف و مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و مسئولین قضائی، اجرایی و انتظامی گرمسار، آرادان و ایوانکی رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

کد خبر 6085622

دیگر خبرها

  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی