Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌هایی که کارنامه موفقی در تولید واکسن برای ویروس‌های مختلف نظیر آنفولانزا داشته، پس از دریافت اطلاعات مربوط به توالی DNA ویروس کرونا، به دنبال ساخت واکسن برای مقابله با آن است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت نوواواکس (Novavax) در حال ساخت واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این واکسن از نانوذرات استفاده شده است.

شرکت نوواواکس در گیتسبورگ مستقر بوده و سابقه‌ای طولانی در کار روی ویروس کرونا دارد؛ این شرکت در حال حاضر روی ساخت واکسن‌های مختلفی متمرکز است. از نکات برجسته در فعالیت‌های این شرکت آن است که این شرکت موفق به تولید واکسنی شده که می‌توان از آن برای مقابله با سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه‌ای (Mers-Cov) استفاده کرد. همچنین کار‌های پیش‌بالینی مرتبط با سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس نیز انجام شده است.

در حال حاضر این شرکت در حال توسعه واکسنی است که در آن از توالی ژنتیکی ویروس‌کرونا که اولین بار در ووهان چین دیده شده، استفاده شده است.

براساس CDC، تاکنون بتا کرونا ویروس که با عنوان nCoV-۲۰۱۹ توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته شده است، منجر به ۴۰ مورد بیماری ذات‌الریه در ووهان شده که براساس همین گزارش، این موضوع منجر به مرگ برخی بیماران شده است.

مسئولان چینی به دنبال ارائه توالی ژنتیکی این ویروس جدید هستند که از این توالی در توسعه دارو و واکسن استفاده شود. داده‌های مربوط به توالی DNA این ویروس می‌تواند به توسعه سریع ابزار‌های تشخیصی و احتمالا تولید واکسن کمک کند.

شرکت نوواواکس در حال کار روی فناوری است که در آن از فناوری نانوذرات نوترکیب استفاده شده است. این فناوری می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با این ویروس فعال کند. چنین فناوری‌هایی پیش از این در این شرکت مورد آزمایش‌های بالینی قرار گرفته است. برای مثال، واکسنی برای مقابله با آنفولانزا با این نوع نانوذرات توسط این شرکت ساخته شده است.

این که شرکت نوواواکس با چه سرعتی بتواند این واکسن را به مرحله نهایی برساند مشخص نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تنها ۹۰ روز بعد از دریافت توالی DNA مربوط به ویروس آنفولانزای H.۷ N.۹ موفق به ساخت واکسن مربوط به آن شد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۷ فقط سه ماه بعد از دریافت ژن‌های مربوط به MERS واکسن حاوی نانوذرات برای مقابله با این بیماری را تولید کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا آنفولانزا برای مقابله ساخت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این پژوهشگاه در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده است، گفت: جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفت آن را نشان می‌دهد.

عظیم کلانتری‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با هدف هماهنگی و هم‌افزایی در مسائل مختلف این حوزه همانند تولید، فناوری‌ها، سیاست‌ها، بازارها و مسائل کلان کشورهای تولید و صادرکننده در حوزه گاز تشکیل شده است، اظهار کرد: ایران، قطر، روسیه و الجزایر بازیگران اصلی این مجمع هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل کلی صنعت گاز مربوط به تحقیق و توسعه فناوری است، افزود: نمایندگان کشورهای صادرکننده گاز به‌منظور تبادل و اشتراک تجربه‌ها و تحقیق درباره مسائل آینده به‌صورت مشترک، تصمیم به تأسیس مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف گرفتند که کارگروه علمی و فنی این مؤسسه وظیفه بررسی طرح‌های تحقیقاتی برگزیده کشورهای عضو برای آینده گاز را به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: با تصمیم جی‌ئی‌سی‌اف، الجزایر به‌عنوان میزبان مؤسسه تحقیقات گاز انتخاب شده است و نماینده کشورها در کارگروه علمی و فنی آن عضویت دارند که برای تأثیرگذاری بیشتر این مؤسسه بودجه مشخصی نیز برای حمایت از طرح‌های آینده‌نگرانه در نظر گرفته شده است.

کلانتری‌اصل با بیان اینکه ایران در صنعت نفت به‌طور کلی و مشخص در صنعت گاز صاحب تجربه زیادی است، اظهار کرد: کشور ما با اتکا به دانش فنی بومی دارای تجارب ارزشمندی در زمینه مهندسی، طراحی، تحقیقاتی و عملیاتی بر پایه فناوری در صنعت گاز است که تعدادی از آنها در قالب طرح به مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف ارائه شده است.

ایران بازیگر قابل احترام در صنعت گاز

وی با اشاره به اینکه ایران بازیگر قابل احترامی در صنعت گاز است، افزود: متناسب با جایگاه ایران از نظر منابع و ذخایر گازی، کشور با دارا بودن مراکز تحقیق و توسعه معتبری همچون دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و مرکز مطالعات بین‌المللی انرژی، نقش مؤثری در فعالیت‌های پژوهش‌محور این صنعت به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه در نهادهای بین‌المللی از کسانی که در رشد و شکوفایی مسائل مورد اجماع و علاقه کشورها در سطح بین‌المللی مشارکت دارند قدردانی می‌شود، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده و جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه درباره جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که نشان‌دهنده تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفتن آن است.

کلانتری‌اصل ادامه داد: امسال در رویداد نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیش از ۳۰ طرح‌ متناسب با ظرفیت کشورهای عضو در حوزه صنعت گاز مانند طرح ال‌ان‌جی، جمع‌آوری گازهای مشعل و مباحث زیرزمینی ازسوی کارگروه علمی و فنی ارزیابی شد که از میان آنها طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای مشعل در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و در فرآیند تولید و فرآوررش نفت کشور که جزو طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است، در میان طرح‌های برگزیده قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره