Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرانک قدسی صبح شنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان کردستان، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد فرصتی است برای خرد جمعی تا بتوان در حوزه های مختلف از توانایی های دیگران به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما و به ویژه در کردستان استقبال خوبی از سازمان های مردم نهاد می شود و این نشان می دهد که بیشتر مدیران به جوانان اعتقاد خاصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ادامه داد: تا کنون ۵۷۴ سازمان مردم نهاد در کل استان به ثبت رسیده و دارای مجوز هستند که به دلایل خاصی بسیاری از آنها غیرفعال هستند.

قدسی یادآور شد: غیرسیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی بودن سه ویژگی سازمان های مردم نهاد است و باید این سمن ها در راستای فعالیت های اجتماعی مردمی اجرا شود و تنها به دنبال کسب منافع مالی برای خود نباشند.

وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد باید تنها به دنبال مشارکت های سیاسی و اجتماعی باشند و نه فعالیت های سیاسی چرا که ممکن است این کار آنان را از مسیر و هدف خود خارج کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: برون سپاری برخی از فعالیت های اجتماعی, فرهنگی و هنری به سازمان های مردم نهاد توسط دستگاه های مختلف می تواند جنبه مشارکت های مردمی را گسترش دهد اما باید این برون سپاری حتماً با نظارت دستگاه های متولی اجرایی شود.

قدسی اظهار کرد: با توجه به سیاست و رویکرد وزارت کشور و تعریف مشارکت های مردمی در تعدادی از دستگاه های اجرایی انتظار می رود که در استان این دستگاه ها نگاه ویژه ای به سمن ها داشته باشند.

کد خبر 4865486

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان ورزش و جوانان کردستان سازمان های مردم نهاد انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب گرگان شهرکرد بارش باران قزوین شیراز بارش برف سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی گفت: تولید نیاز به بازار دارد و بخش مهمی از بازار نیز در داخل کشور است و لذا حمایت از کالای ایرانی بخشی از فعالیت‌های این ستاد است.

وی ادامه داد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم باید منجر به پیشرفت چند برابری در شاخص‌ها شود و مردمی سازی اقتصاد نیز باید به گونه‌ای باشد که هر فردی از جامعه بتواند از ظرفیت‌های خود در تولید ارزش افزوده حقیقی کمک و هر فرد شخصیت اقتصادی خود را پیدا کند.

استاندار یزد گفت: باید برای فعالیت‌ها شاخص ارزیابی داشته باشیم و به عنوان مثال سهم بخش تعاون از اقتصاد استان و کشور، تعداد نهادهای مردم پایه، سهم فناوری‌های کاربر به سرمایه بر، نرخ بیکاری، سهم عوامل تولید از کل ارزش خرج شده، تناسب مشارکت مردم در بخش مولد و غیر مولد بررسی و ارزیابی شود.

فاطمی ادامه داد: دانش بنیان‌ها مردمی‌ترین بخش اقتصاد مردمی هستند که از ابتدا تا پایان، اثرگذار و مفید هستند و علاوه بر ایجاد اشتغال غیر آلاینده، بهترین افراد در بهترین مدل فعالیت دارند و هر گونه حمایتی از این حوزه نیز مردمی سازی اقتصاد است.

وی افزود: یزدی تر شدن و ایرانی تر شدن سفره یزدی‌ها و مردم باید پیگیری شود و کالایی که در یزد تولید می‌شود باید نشان یزد داشته باشد و مردم هم این کالاها را بیشتر خریده و برای آن تبلیغ کنند تا علاوه بر رونق تولید در راستای جهش حرکت شود.

استاندار یزد گفت: امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در موفقیت شعار سال دارد و باید با استفاده از سرمایه‌های خرد و همچنین معرفی و حمایت بیشتر از الگوهای موفق برای جهش تولید تلاش شود.

کد خبر 6083494

دیگر خبرها

  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • احصا ۲۵۰ وظیفه برای دادستان‌ها
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها
  • امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد