Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود دو هفته‌ از شیوع بیماری کرونا در برخی استان‌ها از جمله گلستان می‌گذرد؛ با این حال همه دست به دست هم داده‌اند تا هرچه زودتر این بیماری را شکست دهند. آخرین خبرها در استان از بهبودی ۶ بیمار مشکوک به کرونا در استان حکایت دارد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حدود دو هفته‌ای از شیوع بیماری ویروسی کرونا در برخی استان‌ها از جمله گلستان می‌گذرد؛ با اینحال همه دست به دست هم داده‌اند تا هرچه زودتر این بیماری را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ضدعفونی و گندزدایی مدارس که این روزها تعطیل است گرفته تا مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها، وسایل بازی در پارک‌ها، ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و غیره همه با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی در حال انجام است.

پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و قدردانی ایشان از پزشکان و کادر درمانی کشور برای مقابله با این بیماری، از روز گذشته نیز در فضای مجازی استان تصاویری از قدردانی مردم و اصناف مختلف از کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌های استان دست به دست می‌شود. ارائه شیرینی رایگان برای کادر درمانی بیمارستان‌های صیادشیرازی و 5 آذر گرگان، اختصاص لوازم یدکی رایگان به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌های استان از سوی یکی از واحدهای صنفی، توزیع رایگان وایتکس و دستکش‌های یکبار مصرف بین افراد نیازمند و غیره جلوه‌هایی از قدردانی و همدلی مردم استان با یکدیگر است که نوید شکست بیماری کرونا را در آینده‌ای نزدیک می‌دهد.

پاکستان: 252 زائر سفرکرده به ایران عاری از ویروس کرونا هستندسه گروهی که کرونا را فرصت می‌بینندتأمین هزینه اقلام پیشگیری از شیوع کرونا برای مددجویان بهزیستی و امداد توسط بنیاد مستضعفان

در عین حال سایر بخش‌ها نیز وارد میدان شدند تا بتوانند زنجیره شیوع این بیماری را در استان قطع کنند. از آغاز فعالیت یکی از کارخانه‌های استان در زمینه تولید ماسک، گروه‌های جهادی سلامت شهرستان گرگان وارد عرصه شدند تا به افزایش تولید این کارخانه کمک کنند.

سرهنگ وحید فخرالدین، فرمانده سپاه گرگان در این باره گفت: طبق دستور فرمانده سپاه نینوا استان و درخواست دانشگاه علوم پزشکی گرگان و با توجه به افزایش ساعت کار کارخانه تولید ماسک در یکی از کارخانه‌های استان گروه‌های داوطلب جهادی برای افزایش تولید به صورت روزانه به این واحد اعزام می‌شوند.‌ به یاری خداوند و روحیه جهادی در کوتاه ترین زمان کرونا را شکست خواهیم داد.

افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده در استان نیز نگرانی مردم را برطرف کرده و با همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز استان به طور کامل رفع شده است.

همچنین در خبرها آمده بیمارستان صیادشیرازی گرگان در یکی دو روز گذشته فقط بیماران حاد تنفسی تب‌دار را پذیرش می‌کند و از مادران باردار هم خواسته شده به بیمارستان حکیم جرجانی مراجعه کنند. علاوه بر این بیماران داخلی، غدد، روماتولوژی، مغز و اعصاب و دیالیزی نیز در این روزها باید به بیمارستان 5 آذر گرگان بروند. دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از بیماران قلبی خواسته برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های 5 آذر گرگان و بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان کردکوی مراجعه کنند.

در بین همه خبرهایی که از کرونا شنیده شده، خبر بهبودی کامل 6 بیمار مشکوک به این ویروس، امید زیادی را در بین افراد مبتلا و خانواده‌ها ایجاد کرده است. این خبر را رئیس بیمارستان شهید صیادشیرازی گرگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که به طور گسترده در فضای مجازی استان پخش شده است.

ضدعفونی مستمر و شبانه‌روزی ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، بخش‌های بیمارستانی، آمبولانس‌های حامل بیماران و مدارس استان نیز همچنان در حال انجام است تا با بسیج همه امکانات این بیماری هرچه زودتر از بین برود.

انتهای پیام/582/ی

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل

مهدی پورجم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۸۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمک های غیرنقدی در قالب مصالح ساختمانی، نیروی انسانی، تخفیفات در اجرا، خدمات فنی و مهندسی از خیرین و نیکوکاران استان جذب شده و برای تامین مسکن محرومین اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز خیرین استان در سال گذشته تعداد سه قطعه زمین به صورت رایگان در مجموع به متراژ ۹۸۳ مترمربع به دفتر مشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) استان اردبیل برای تامین مسکن افراد نیازمند و مستمند به ترتیب در شهرستان های کوثر، گرمی و خلخال، واگذار و هبه شده است.

مدیر حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی در سطح استان از برنامه های اصلی این نهاد انقلابی است که برای این کار نیز تعدادی از جهادگران اعلام آمادگی کرده اند.

پورجم بیان کرد: با برنامه ریزی های متفاوت و به روز در سال جاری از جمله طراحی پوستر QR در حوزه ترویج و ترغیب مشارکت مردمی، تدوین کلیپ های کوتاه با محتوای به روز از روند احداث و تکمیل مسکن محرومین، راه اندازی پویش کمک به محرومین در حد یک توان، برنامه ریزی برای خودیاری در خانه سازی، توزیع و جانمایی نیروی انسانی فاقد مسکن برای تولید مساکن ارزان‌قیمت و… سعی کرده ایم به شکل های مختلف با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری مشارکت های مردمی در تولید و ساخت مسکن محرومین را ارتقا داده و عملکرد این نهاد انقلابی را به صورت شفاف برای عموم مردم متبلور کنیم.

وی افزود: در سال گذشته در راستای تسهیل مشارکت مردمی در تمامی ادارات بنیاد مسکن شهرستان های استان پایانه خدمات فروش یا دستگاه پوز تهیه کرده ایم تا خیران در واریز کمک های خود زمان کمتری را صرف کنند.

پورجم ادامه داد: با تمهیدات انجام شده در سطح کشور و حمایت مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شاهد بسترسازی مناسب برای اقدامات موثری در این حوزه هستیم که امیدواریم با کمک عموم مردم و مشارکت خیرین و همراهی مسئولان استانی آمار بی مسکنی و بد مسکنی را در استان اردبیل به حداقل برسانیم.

مدیر دفتر مشارکت های مردمی بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: در راستای تبیین جایگاه حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن استان اردبیل اولین همایش استانی با حضور مسئولان و خیرین استانی در شهرستان مشگین شهر برگزار می شود.

کد خبر 6081990

دیگر خبرها

  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار