Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:26:18 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری البرز در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۷۶۲

مهم‌ترین رویدادهای خبری البرز در هفته‌ای که گذشت

استاندار البرز: انتخابات حماسه‌ای برای اتحاد بیشتر بود

استاندار البرز گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خلق حماسه ای بود که هرچه بیشتر در ایران اسلامی اتحاد و همبستگی را ایجاد کرد.

عزیزاله شهبازی در بازدید از سایت تجمیع صندوق های اخذ رای شهرستان کرج (شهید خدایی) افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا وحدت و انسجام ملی را به جهانیان نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حدادی منتخب حوزه انتخابیه ساوجبلاغ شد

فرماندار و رییس حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که علی حدادی از این حوزه انتخابیه با به دست آوردن بیشترین آرا به خانه ملت راه‌ پیدا کرد.

ابوالقاسم‌ پالیزگیر با قدردانی از حضور پرشور مردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان  در انتخابات مجلس یازدهم گفت: در حوزه انتخابیه سه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تجمیع آرای شعبات فرعی و پس از بررسی اوراق و نتایج حاصله درکل حوزه ۱۰۷ هزار و ۷۵۲ رای ماخوذه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی حدادی با اخذ ۴۳ هزار و ۲۳۳ رای راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

اجازه خروج تیم فوتبال گل ریحان البرز را نمی دهیم

رییس هیات فوتبال البرز با بیان اینکه مشکلی برای جابه جایی و تغییرات در گل ریحان در استان نداریم گفت: اجازه خروج این تیم را از البرز نمی دهیم.

منصور بیک وردی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییرات کلی در مدیریت باشگاه گل ریحان البرز افزود:  گزارش های غیر مستند حاکی از تغییرات کلی در تیم فوتبال گل ریحان البرز است که البته مقرر شده که امروز مراحل اداری شان را طی کنند اما تا این لحظه به صورت رسمی به ما  اعلام نشده است.

وی ادامه داد: برای تغییرات و جابه جایی این تیم در استان مشکلی نداریم اما اجازه خروج تیم فوتبال گل ریحان  را  از البرز نمی دهیم.

بیش از ۱۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان البرزی پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که امسال ۱۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه البرزی پرداخت شده است.

سید مجید موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن زمان بررسی پرونده کشاورزان خسارت دیده سیل فروردین ۹۸، افزود: این میزان کمک بلاعوض در جریان رسیدگی و بررسی ۳۱۹ پرونده خسارت دیدگان بخش زراعی وباغات، دامپروری های سنتی و آبزی پروری استان که پرونده خسارت آنها در کمیته های تخصصی وکارگروه های شهرستانی واستانی مورد بررسی قرارگرفته و در سامانه قرارگاه بازسازی وزارت کشور مورد تایید قرارگرفته بود، پرداخت شد.

منتخبان ۲ کرسی البرز در مجلس یازدهم مشخص شدند

استاندار البرز نتایج وضعیت منتخبان مردم این استان را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

عزیزاله شهبازی در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اعلام نتایج شمارش آرا در ستاد انتخابات البرز،  علی حدادی  به عنوان منتخب مردم البرز در حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان به خانه ملت راه یافت.

وی ادامه داد: از حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستان های کرج، اشتهارد، فردیس نیز ۲ کرسی برای نمایندگی مجلس یازدهم پیش بینی شده بود که " مهدی عسگری " با کسب  ۲۰ درصد آراء  به خانه ملت راه یافت.

شهبازی گفت: بنابراین ۲ نامزد با اسامی " فاطمه آجرلو" و " علیرضا عباسی" برای رقابت در دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه کرج که در ۲۹ فروردین سال ۹۹ برگزار می شود، آماده خواهند شد.

قرارگاه پیشگیری از کرونا در البرز تشکیل شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در این استان مشاهده نشده است ، گفت : قرارگاه زیست محیطی پیشگیری از کرونا در این استان تشکیل شده است.

دکتر حسین کریم در نشست  کمیته اطلاع رسانی و آرام بخشی مردم در مقابل ویروس کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی کرج با حضور خبرنگاران و برخی مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهارداشت: از نوع ویروس کرونا پیش بینی می شد که این ویروس به سایر کشورها سرایت می کند.

ستاد پیشگیری از کرونا در آموزش و پرورش البرز فعال شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با کرونا، اعلام کردکه ستاد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در این اداره کل تشکیل شده است.

فرشید علیزاده درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت:  درنشست های آموزشی این ستاد پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تاکید قرارگرفت.

لغو برنامه های کلانشهر کرج برای پیشگیری از کرونا

مدیریت شهری کرج برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا تمام برنامه‌های همایشی، همگانی و کارگاهی خود را لغو و به سال آینده موکول کرد.

علیرضا رحیمی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج به ایرنا گفت که این برنامه ها  شامل، نشست کلانشهر ها با موضوعات ورزش، اختتامیه مسابقات محلات با حضور ۲۰ هزار شرکت کننده،‌ جشن میلاد حضرت علی (ع) و سه جشن دیگری به همین مناسبت ،‌جشنواره و نمایشگاه کار،‌ خانه،‌ زندگی مرتبط با کسب و کارهای مشاغل خانگی که قرار بود از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در پارک چمران برپا شود،‌ ‌یادواره شهدا  برای روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه جاری بود که به سال آینده موکول شد.

همچنین در اسفند ماه قرار بود نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه ادیان در کلانشهر کرج برگزار شود که تا اطلاع ثانوی برگزاری آن لغو شد.

طرح برخورد با گرانفروشی ماسک در البرز تشدید شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از اجرای طرح تشدید برخورد با گرانفروشی واحدهای فروش تجهیزات پزشکی و داروخانه ها متخلف بویژه در زمینه فروش ماسک در این استان خبرداد.

علی اکبر مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی ابتلای برخی هموطنان به ویروس کرونا در مناطقی از کشور  و برای پیشگیری و کنترل این بیماری، میزان تقاضا برای استفاده از تجهیزات پزشکی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده افزایش بسیاری داشته که سبب سوءاستفاده برخی واحدهای فروش این ملزومات شده است.

طرح بازرسی و نظارت بر بازار کالا ویژه  نوروز در البرز کلید خورد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: طرح نظارتی بازار کالا و خدمات ویژه نوروز۹۹ با هدف کنترل بازار در استان آغاز شده است.

رامین ربیعی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهار داشت: طرح ویژه بازرسی و نظارت با هدف پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و کالایی تا نیمه نخست فروردین سال آینده در تمام شهرستان های استان البرز اجرا می شود.

مردم با هوشمندی رجزخوانی دشمنان را از بین بردند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج طی پیامی حضور پرشور مردم را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خلق حماسه ای پرشکوه اعلام کرد که توانست رجز خونی دشمنان را از بین ببرد.

در پی حضور پرشکوه و حماسی مردم در یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز پیام تشکر و قدردانی صادر کرد که در متن پیام نماینده رهبر انقلاب اسلامی در استان البرز آمده، بار دیگر عنایات ویژه رحمانی شامل حال ملّت ایران و به‌خصوص مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان البرز شد و توانستند صفحه نوران دیگری از شور و شعور و معرفت را به کتاب عظیم اقتدار و امنیت و عزت ایران اسلامی اضافه کنند.

باشگاه های ورزشی استان البرز تعطیل شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز اعلام کرد که تمام باشگاه های ورزشی در این استان تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

امیر غفرانی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در صورت دستور شورای تامین، ممنوعیت فعالیت باشگاه های ورزشی ادامه پیدا می کند.

همچنین فعالیت کلیه استخرهای خصوصی و دولتی تا اطلاع ثانوی در استان البرز ممنوع است.

سرافرازی گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند ایرانی مقتدر است

استاندار البرز در پیام تبریک به نمایندگان منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: سرافرازی و ظفرمندی در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند داشتنِ ایرانی مقتدر است و برای دستیابی به این مهم در عرصه بین‌الملل نیاز به مجلسی قوی داریم.

عزیز اله شهبازی در پیام تبریک خود آورده است: در آغاز پنجمین دهه از طلوع خورشید پر فروغ انقلاب اسلامی در ایران هستیم و این راه پر فراز و نشیب با لطف خدای متعال، زعامت مقام معظم رهبری، مجاهدت سربازان اسلام و انقلاب اسلامی، مرزبانان فرهنگی و حمایت و همراهی و پشتیبانی ملت شریف ایران طی شده است.

هشدارپلیس فتا البرز به انتشار اخبار کذب کرونا ویروس

رییس پلیس فتا البرز گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا درکشور، برخی افراد سود جو درفضای مجازی اقدام به انتشار اخبار کذب و بزرگنمایی موضوع نموده که طبق مقررات با آنها برخورد می شود.‌

سرهنگ محمد اقبالی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی شاهد انتشار برخی اخبار کذب و پخش کلیپ های غیرواقعی در خصوص شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی هستیم که علاوه بر افزایش اضطراب،آرامش روانی مردم را به مخاطره می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا البرز همواره با رصد مستمر فضای مجازی با افراد متخلف (نشر اکاذیب ویروس کرونا)،برابر قانون برخورد قضایی خواهدکرد.

آزمایش تشخیص کرونا در ۲ مرکز درمانی البرز انجام می شود

معاون تولید انستیتو و رییس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران گفت: مقررشده تا در ۲ مرکز درمانی البرز دانش فنی آزمایش تشخیص کرونا ویروس انجام شود.

دلارام درود در دیدار با استاندار البرز به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: همکاری مشترک مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتوپاستور و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه درحال انجام است و همکاری مشترک برای انتقال دانش فنی آزمایش تشخیص کرونا ویروس از جمله مسایلی بود که مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

برگزاری رقابتهای دوگانه آسیایی در غیاب ورزشکاران خارجی در البرز

مسابقات یک روزه ورزشهای دوگانه کاپ آسیاییبدون ورزشکاران خارجی و با  حضور ۴۲ ورزشکار داخلی به میزبانی استان البرز در مجموعه دهکده ورزشی چهارباغ ساوجبلاغ برگزار شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه این رقابتها به خبرنگار ایرنا گفت:  برای اولین بار است این مسابقات با این حجم و با کفیت در ایران برگزار می‌شود.

امیر غفرانی افزود: در این دوره از مسابقات ۳۷ ورزشکار مرد و ۱۵ ورزشکار زن با هم به رقابت پرداختند.

وی گفت: کیفیت مسابقات عالی بود و ورزشکاران خارجی به لحاظ مسایل ویروس کرونا نتوانستند در این  دوره از مسابقات شرکت کنند.

پیشگیری از کرونا با کاهش ترددها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی از میزان ترددها در سطح ها بکاهند.

 دکتر سیدحسن اینانلو در حاشیه نشست با خبرنگاران با بیان اینکه نتایج آزمایش از ورود این بیماری به البرز حکایت دارد، گفت: با  توجه به نزدیکی البرز به  تهران، قم و یا ارتباط با گیلان این انتظار می رفت،  که در البرز نیز مواردی از ابتلا مشاهده شود.

بیمار کرونایی در البرز جان باخت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که اولین مورد فوتی براثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت شد.

دکتر سید حسن اینانلو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این بیمار طی چند روز  اخیر تحت مراقبت های پزشکی ویژه قرار داشت که جان خود را از دست داد.

سرانه تولید شیر خام در البرز ۲ برابر میانگین کشور است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت که سرانه تولید شیرخام هر راس گاو شیری در این استان ۲ برابر میانگین کشوری است.

مجتبی تقی زاده در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:‌ استان البرز با برخورداری از جمعیت ۱۵۰ هزار راس گاو شیری اصیل در قالب ۷۵ هزار راس اصیل صنعتی و ۷۵ هزار راس گاو آمیخته است.

این تعداد گاو شیری در مجموع ۱.۸۵ درصد از جمعیت گاو شیری کشور را به خود اختصاص داده است.

درآمد شهرداری کرج ۱۷۶درصد رشد دارد

شهردار کرج اعلام کرد که میزان وصولی نقد و تهاتر شهرداری کرج یک هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان است که رشد ۱۷۶ درصدی را نشان می دهد.

علی اصغرکمالی زاده در نشستی با اشاره به میزان وصولی نقد و تهاتر شهرداری کرج طی ۱۱ ماه گذشته،اظهار داشت: این میزان یک‌هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۶ درصد افزایش دارد.

قدردانی رییس جمهوری از استاندار البرز

رییس جمهوری در سخنرانی مراسم افتتاح منطقه یک آزاد راه تهران - شمال با عظیم خواندن این پروژه از تلاش های استاندار البرز در مسیر بهره برداری از این پروژه قدردانی کرد.

" حسن روحانی" در سخنرانی خود، بهره برداری از منطقه یک آزاد راه تهران - شمال را برای مردم ۲ استان تهران و البرز مبارک خواند چراکه مردم استان تهران برای رفتن به شمال باید از کرج عبور می کردند و کیلومتر ها معطل می شدند.

رییس جمهوری با تبریک به مردم البرز به ویژه کرج  از کاهش آلودگی و ترافیک سنگین با بهره برداری از این پروژه خبر داد.

نمایشگاه های فروش بهاره در البرز برگزار نمی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: نمایشگاه های بهاره به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس برگزار نمی شود.

جهانگیر شاهمرادی در نشست شورای مدیریت بحران البرز افزود:  با توجه به اخطار وزارت بهداشت مبنی برعدم هرگونه تجمع انسانی که ممکن است باعث اشاعه و گسترش کرونا ویروس شود مدیران و مسوولان و آحاد مختلف مردم باید از هرگونه نشست یا برنامه ای که منجر به تجمع انسانی شود، خودداری کنند.

بیمار کرونایی البرز گواهی سلامت گرفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: یک بیمارمبتلا به کرونا ویروس در این استان پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.

دکتر حسن اینانلو شامگاه سه شنبه به ایرنا گفت: این بیمار یک زن ۴۷ ساله بود که از ۶ روز پیش به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود و عصر امروز پس از بهبودی کامل به خانه بازگشت.

تعلیق موقت پروازهای باری خارجی از فرودگاه پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز گفت: تمام پروازهای باری خارجی ورودی و خروجی این فرودگاه با هدف پیشگیری از ویروس کرونا به صورت موقت تعلیق شده است.

نادر ثناگو مطلق در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ضدعفونی کردن تمام انبارها، کلیه بسته ها و کالاهای وارداتی در منطقه ویژه  پیام گفت: هماهنگی لازم با شرکت های آرایشی و بهداشتی مستقر در منطقه ویژه افتصادی پیام با اولویت تولید مواد ضد عفونی کننده صورت گرفته است.

همچنین با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با دقت تردد تمام اتباع خارجی در این مدت توسط تیم پزشکی مستقر در منطقه  پیام کنترل و بررسی شده و تاکنون هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است.

۲۰۰ هزار برشور پیشگیری از کرونا در البرز پخش شد

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا ۲۰۰ هزار برشور آموزشی و پوستر در بین ادارات و مراکز درمانی استان توزیع شده است.

دکتر افسون تیزویر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:با توجه به اینکه بهترین راه کاهش استرس و اضطراب مردم آموزش بهداشت است، تلاش شده تا آموزش‌هارا از طریق فضای مجازی برای تمام ادارت و مردم استان ارائه شود.

تالارهای مجالس حق دریافت غرامت فسخ قرارداد را ندارند

رییس اتاق اصناف البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برخی خانواده ها از گرفتن جشن عروسی منصرف شده که مدیران تالارها حق دریافت جریمه را ندارند.

بهروز حصاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شرایط بسیاری از خانواده ها در اقدامی مناسب برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی بستگان و آشنایان،  مراسم  خود را کنسل کرده اند اما برخی صاحبان تالارها برای فسخ قرارداد تقاضای غرامت کردند که با آن ها برخورد جدی می شود.

وی از مردم خواست چنانچه موردی درخصوص درخواست دریافت جریمه برای فسخ قرارداد در تالارها و آرایشگاه ها دارند موارد را به اتاق اصناف استان البرز اطلاع دهند  و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

ملاقات بیماران در البرز ممنوع شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا، ملاقات عمومی در بیمارستان ها ، سرای سالمندان و زندان های استان ممنوع است.

دکتر حسن اینانلو در نشست با خبرنگاران  اظهار داشت: بر این اساس بیماران تا حصول بهبودی در بیمارستان ها خواهند ماند و سپس ترخیص می شوند.

مجازات شدید در انتظار محتکران اقلام سلامت است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: سوداگری در مورد اقلام و کالاهای مربوط به سلامت مردم پذیرفتی نیست و مجازات شدید در انتظار محتکران خواهد بود.

حسن مددی در تشریح تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با احتکار یا کم فروشی اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک  افزود: دادستانی از همان ابتدا و با اعلام خبر شیوع کرونا به این موضوع ورود کرذه و یکی از معاونان دادگستری مامور پیگیری تخصصی پرونده های تعزیرات در مورد هر نوع گرانفروشی یا احتکار اقلام بهداشتی شدند.

آزمایشگاه تشخیص کرونا در البرز راه اندازی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که برای تشخیص سریع ویروس کرونا ، آزمایشگاه ویژه در این استان راه اندازی شد.

دکتر حسن  اینانلو در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : با توجه به اینکه علایم بیماری ویروس کرونا بسیار شبیه بیماری های دیگر به خصوص سرماخوردگی و آنفلوانزا است، تشخیص دقیق این بیماری فقط با تست اختصاصی امکانپذیر است.

شناسایی ۱۲۰مشکوک و ۱۲ مورد مثبت کرونا در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۱۲ مورد مثبت کرونا و ۱۲۰ مورد مشکوک در البرز شناسایی شده به مردم توصیه کرد که برای کنترل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها و اماکن عمومی را کم کنند.

دکتر حسین کریم در نشست با خبرنگاران در بیمارستان کمالی کرج اظهار داشت: آمادگی لازم برای مقابله با ویروس کرونا را  داریم،  در کنار آن آموزش های لازم  را به پرسنل داده ایم تا بتوان کامل این بیماری را بشناسند و اقداماتی در محیط خود انجام دهند.

استاندار البرز: کمبود مواد ضدعفونی کننده نداریم

استاندار البرز با قدردانی از همراهی تولید کنندگان استان گفت: ماسک ومواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی در استان داریم و کمبود نیست.

عزیزاله شهبازی روز جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد تولید مواد ضد عفونی کننده در شهرک سیمین دشت فردیس در جمع خبرنگاران افزود: از دانشگاه علوم پزشکی البرز انتظار می رود بر توزیع این اقلام نظارت بیشتر کند.

کرونا، ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

گفته می‌شود این ویروس توسط چینی‌های مقیم ایران به کشورمان وارد شده است.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا البرز تارنماهای خبری فرودگاه پیام علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا البرز تارنماهای خبری فرودگاه پیام علائم کرونا حسن روحانی ویروس کرونا البرز تارنماهای خبری فرودگاه پیام علائم کرونا یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی گو با خبرنگار ایرنا اظهار دانشگاه علوم پزشکی البرز البرز اعلام گفت وگو با خبرنگار پیشگیری از کرونا مواد ضدعفونی کننده شیوع ویروس کرونا پیشگیری از ابتلا یازدهمین دوره ایرنا اظهار گفت وگو با ایرنا بیماری کرونا برای پیشگیری استاندار البرز کرونا در البرز ویروس کرونا انقلاب اسلامی حوزه انتخابیه تشخیص کرونا شهرداری کرج کرونا ویروس گو با ایرنا گفت و گو علی حدادی البرز گفت سال آینده گاو شیری گل ریحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود

‌حجت الاسلام مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی گفت: ویژه برنامه‌ها و مجالس منتسب به قرآن کریم و اهل بیت (ع) در جای جای استان‌ها بسیار برگزار می‌شود اما شاید ویژه برنامه‌هایی با محوریت قرآن که بتواند عظمت و دینداری مردم را به جهان نشان دهد کمتر دیده می‌شد.

وی با اشاره به وجود خلأ برگزاری چنین مانورهایی بیان کرد: محفل امام حسنی‌ها یک مانور فرهنگی و نمایش دینداری و ارادت مردم به قرآن و اهل بیت (ع) به صورت توأمان بود که شاید این موضوع ویژگی بارز این برنامه باشد، لذا ضرورت دارد هر از چند گاهی اینگونه مجالس با همکاری نهادها و ارگان‌ها برگزار شود و نسبت به انجام این امر تشویق صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه پایه این گونه اقدامات حتماً باید مردم باشند، مطرح کرد: مردم از اینگونه برنامه‌ها استقبال می‌کنند. شاید هیچکس تصور نمی‌کرد که در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان و روزهایی که مردم مشغول صله رحم، استراحت و مسافرت هستند، استقبال مردم از برگزاری محفل امام حسنی‌ها تا این حد باشد.

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این برنامه بودند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ملت ایران ایرانی اسلامی است اما بعضاً هجمه‌هایی که با استفاده از رسانه‌ها و فرهنگی که از غرب وارد می‌شود، ناخودآگاه در این زمینه فاصله ایجاد می‌کند که مرور سبک زندگی سازگار با فرهنگ ایرانی اسلامی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه طراحی و تمرین برنامه‌های همسو با سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌تواند بروز این فرهنگ را افزایش دهد، اظهار کرد: در این راستا جوانان نیز پای کار هستند و در صورتی که برنامه‌هایی متناسب با روحیات آنها طراحی کنیم، جلوتر از ما حرکت خواهند کرد، حتی خوب است که طراحی برنامه‌ها نیز به خود جوانان سپرده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه البرز پس از تهران بیشترین شرکت کننده را در این تجمع داشت، ضمن قدردانی از مردم این استان گفت: محفل امام حسنی‌ها به نوعی کار مشترک البرز و تهران بود زیرا حجم بسیاری از این استان در برنامه شرکت کردند. سالانه چهار تجمع شبیه این برنامه در البرز برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم هر سال آنها را تقویت کنیم.

کد خبر 6064200

دیگر خبرها

  • ارتباط زنده تصویری با خبرنگار مستقر در مرز لبنان
  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • پیش بینی ورود سامانه ضعیف بارشی به البرز