Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقدان کانال بانکی میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان از مهمترین موانع توسعه روابط تجاری مشترک محسوب می شود، موضوعی که در نشست اخیر مشترک تجاری دو کشور در شهر "لاهور" با حضور سفیر ایران در پاکستان، به طور مفصل بر آن بحث شد و طرفین خواستار تسریع همکاری‌های تجاری به کمک بازگشایی کانال‌های بانکی شدند.

نشست ویژه بازرگانان ایران و پاکستان به میزبانی اتاق بازرگانی و تجارت لاهور روز گذشته (جمعه) با حضور "سید محمد علی حسینی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و "محمدرضا ناظری" سرکنسول ایران در لاهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیاتی از اتاق بازرگانی تهران به ریاست "مسعود خوانساری" که روزهای اخیر برای رایزنی با نهادهای تجاری و اتاق‌های بازرگانی پاکستان به این کشور سفر کرده است، ضمن سفر به شهر لاهور، به این نشست ملحق شد تا طرفین بتوانند یا اشراف بیشتر به مباحث مربوط به همکاری‌های تجاری دو کشور و بررسی چگونگی رفع موانع موجود در این مسیر بپردازند.

تاکید بر نقش محوری بخش خصوصی
سفیر ایران در پاکستان طی سخنانی در این گردهمایی تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی دوجانبه، نقش بخش های خصوصی ایران و پاکستان در پیشبرد اهداف تعیین شده برای ارتقای همکاری های اقتصادی را مهم ارزیابی کرد.
حسینی خواستار توجه جدی تر به توسعه بخش گردشگری در دو کشور شد و افزود: سفارت و سرکنسولگری های ایران در پاکستان برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی دو کشور آماده است.
وی با اشاره به طرح‌های انرژی میان دو کشور از جمله خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و صادرات برق به پاکستان گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده تامین نیازهای انرژی پاکستان است.

رییس اتاق بازرگانی تهران‌ نیز با تشریح رویکرد جدید ایران برای توسعه همکاری‌ها با همسایگان، بازار پاکستان به عنوان کشور همسایه ایران را حائز اهمیت برشمرد.

"مسعود خوانساری" همچنین بر آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای ارتقای مناسبات با اتاق بازرگانی لاهور تاکید کرد.

رییس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور نیز طی سخنانی به تشریح ظرفیت های پاکستان از جمله صادرات برنج، گوشت، کاغذ و تجهیزات پزشکی پرداخت.

استقبال از تاسیس شعب بانکی ایران در پاکستان
"عرفان اقبال شیخ" با تاکید بر ضرورت حل و فصل مشکلات فعلی در مناسبات تجاری از جمله مراودات پولی و بانکی، از تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در پاکستان استقبال کرد.
وی با طرح ایده مبادلات تجاری از طریق تهاتر ایران و پاکستان، از توسعه همکاری‌ها با بازرگانان ایران از جمله اتاق تهران جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود حمایت کرد.
رییس اتاق بازرگانی لاهور با اشاره به همکاری های بازرگانی دو کشور در قالب موافقت نامه تجارت ترجیحی، بر لزوم مبارزه با قاچاق جهت قانونمند سازی مناسبات تجاری و ارتقای مبادلات تاکید کرد.
عرفان شیخ همچنین برای اعزام هیات‌های تجاری پاکستان به تهران جهت آشنایی با توانمندیهای ایران اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها لاهور تسهیلات بانکی اتاق بازرگانی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور تسهیلات بانکی اتاق بازرگانی تهران پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان لاهور تسهیلات بانکی اتاق بازرگانی تهران اتاق بازرگانی تهران ایران در پاکستان ایران و پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، ازاین‌رو در گام نخست، برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان ازجمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر، به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال‌شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات مؤثر باشد و درمقابل، حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هرکدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بینجامد.

در این دیدار، همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید، و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است