Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@11:51:49 GMT

خونبهای سنگین در انتظار صدراعظم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۸۸۳

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از همان ابتدای وقوع حادثه تروریستی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش شد، کمترین شکی از آگاهی قبلی دستگاه‌های امنیتی سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه از این عملیات وجود نداشت. با این حال، گذشت زمان و انتشار شواهد و مستندات جدید نشان می‌دهد که همراهی برخی دولت‌های اروپایی با کاخ سفید در عملیات ترور سردار سلیمانی، فراتر از یک آگاهی قبلی و ساده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش مرکل در ترور شهید سلیمانی
آنگلا مرکل، صدر‌اعظم آلمان هم‌اکنون متهم است که بدون اطلاع‌رسانی به اعضای پارلمان آلمان (Bundestag)، دستور همکاری اطلاعاتی برلین - واشنگتن را در عملیات ترور شهید سلیمانی صادر کرده است. هشت نفر از نمایندگان حزب چپ در مجلس فدرال آلمان به علت استفاده آمریکا از پایگاه رامشتاین آلمان برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی از آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و اعضای دولت شکایت کردند.

این نمایندگان اعلام کردند: ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال آلمان از جنگ پهپاد‌های آمریکا حمایت کند و اجازه آن را دهد. این جنگ با حقوق بین‌الملل تناقض دارد و نقض قوانین بین‌المللی نیز هست. دستورات این حمله پهپادی از یک پایگاه نظامی در خاک آلمان یعنی پایگاه هوایی آمریکایی رامشتاین در جنوب غربی آلمان منتقل شده است. بنا بر اعلام این نمایندگان، دولت آلمان با صدور مجوز استفاده از این پایگاه برای حملات پهپادی در این ترور دست دارد.

پای دیگر مقامات آلمانی هم در میان است!
در شکایت هشت نفر از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان، علاوه بر آنگلا مرکل، نام هایکو ماس، وزیر امور خارجه، آنه‌گرت کرامپ ــ کارن باوئر وزیر دفاع و هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان نیز مطرح شده است. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که علاوه بر حزب دموکرات مسیحی، حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در جریان همکاری امنیتی برلین و واشنگتن در ماجرای ترور شهید سلیمانی بوده است.

مروری بر مواضع قبلی ژرمن‌ها
بدون شک مروری بر مواضع مقامات آلمانی در‌خصوص ترور سردار سلیمانی، می‌تواند رمزگشایی فوق‌العاده‌ای از پرونده شکایت اخیر نمایندگان آلمانی از مرکل و اعضای دولت وی صورت دهد. پس از وقوع عملیات تروریستی در بغداد، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی کاملا معنادار، مدعی شد که حزب متبوع وی در دولت ائتلافی (حزب سوسیال دموکرات) در جریان حمله آمریکا به خودروی حامل شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان نبوده است.

این اظهار نظر می‌توانست بیانگر آگاهی دیگر حزب حاکم بر آلمان، یعنی حزب دموکرات مسیحی از عملیات ترور شهید سردار سلیمانی در عراق باشد.

حزب دموکرات مسیحی آلمان از اصلی‌ترین طرفداران سیاست‌های امنیتی ایالات متحده در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود و حتی در جریان منازعات داخلی ناتو نیز حمایت کامل خود را از رویکرد سلبی مقامات دولت ترامپ اعلام کرده بود. اما شواهد موجود نشان می‌دهد هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که به حزب سوسیال دموکرات تعلق دارد، خود نیز در جریان همکاری ژرمن‌ها با کاخ سفید در ترور شهید سلیمانی بوده است.

پایگاه رامشتاین کجاست؟
پایگاه هوایی رامشتاین، پایگاه هوایی نیروی ایالات متحده و نیرو‌های ناتو در خاک آلمان است که برای فرماندهی حمله هوایی به کشور‌های منطقه غرب آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایگاه رامشتاین آلمان قادر است عملیات هوایی ایالات متحده را در ۵۱ کشور مستقل در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا پشتیبانی کند. به طور کلی آلمان، میزبان بیشترین تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان است و ۲۷ درصد پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان، در آلمان قرار دارد؛ بنابراین نیرو‌های آمریکایی بیشتر از هر کشور دیگر در آلمان مستقر هستند.

در حال حاضر حدود ۲۰ درصد نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا که در خارج از این کشور مستقر هستند، در آلمان بسر می‌برند. همچنین لازم به ذکر است که فرماندهی نظامی ایالات متحده در اشتوتگارت آلمان واقع است. این فرماندهی، ۸۹ کشور را پوشش می‌دهد.

زمان دفاع مرکل محدود است
صدر‌اعظم سرزمین ژرمن‌ها معمولا طی سال‌های گذشته و در قبال سایر افشاگری‌های امنیتی در قبال خود و دولت متبوعش، سیاست سکوت و تکیه بر گذشت زمان را انتخاب کرده است.

به عنوان مثال در پرونده جاسوسی مشترک سازمان سیا و سازمان اطلاعات آلمان (که مرکل نیز در جریان آن بوده است)، مرکل از دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشورش خواست تا مانع از تمرکز افکار عمومی روی این ماجرا شوند! حتی در ماجرای شنود تلفن همراه مرکل توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، صدر‌اعظم آلمان از ترس افشای ارتباطات گسترده جاسوسی برلین و واشنگتن، خواستار مختومه شدن پرونده شد، اما این‌بار نه گذشت زمان و نه مختومه کردن ظاهری پرونده شکایت نمایندگان پارلمان آلمان از مرکل و دیگر مقامات آلمانی به پایان یافتن ماجرا منجر نمی‌شود.

آنچه مسلم است این‌که صدراعظم آلمان فرصت بسیار محدودی برای دفاع از خود در این پرونده دارد، هر چند شواهد و مستندات همه بر علیه اوست. در صورت اثبات کامل این ماجرا، خونبهایی که مرکل به جرم همکاری در ترور شهید سلیمانی پرداخت می‌کند، بسیار سنگین خواهد بود.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترور سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی صدر اعظم آلمان ترور شهید سلیمانی سردار سلیمانی ایالات متحده عملیات ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد، درحاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضاهای ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می شود.

ستاری فرد اظهارکرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

وی، درخصوص وضعیت آذربایجان‌غربی هم گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۰۷ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساختهای ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفتهای انجام شده، پیش بینی می شود این اعتبارات امسال دو برابر شود.

ستاری فرد تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استانهای پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

وی اضافه کرد: ظرفی‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری وحتی بین المللی ورزشهای دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی