Web Analytics Made Easy - Statcounter

دقایقی پس از سوت پایان بازی استقلال در سیرجان ـ که منجر به ثبت نخستین شکست فرهاد مجیدی در لیگ برتر به عنوان سرمربی شد ـ خبر تعیین مدیرعامل جدید استقلال رسما اعلام شد تا دوران اداره استقلال با سرپرست خاتمه یابد و این تیم پنجمین مدیرعامل خود طی سه سال را بشناسد. به گزارش«جنوب نیوز؛ علی فتح‌الله‌زاده برای چهارمین بار به راس مدیریت باشگاه استقلال بازگشت تا از این لحاظ در تاریخ فوتبال ایران و حتی شاید جهان یک نمونه نادر باشد، اما نکته مهم‌تر جای دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح‌الله‌زاده تنها گزینه مدیرعاملی باشگاه استقلال که از منابع رسمی و نزدیک به دفتر وزیر ورزش گفته می‌شود نهایتا تا امشب حکم مدیرعاملی خود را از این باشگاه دریافت خواهد کرد، سه مرتبه چنین جایگاهی را تجربه کرده بود، اما نکته جدید اینجاست که او در دوره ریاست جمهوری چهار رییس جمهور مختلف به چنین سمتی رسیده که در نوع خود موضوعی دست نیافتنی است.

علی فتح‌الله‌زاده، روزنامه‌نگار حوزه جوانان و جامعه اولین بار در هشتم آبان ۱۳۷۵ با حکمی از سوی محمدجواد ایروانی، رئیس هیات مدیره وقت باشگاه استقلال تهران به سمت مدیریت باشگاه استقلال تهران منصوب شد و از آن زمان تا امروز سه مرتبه دیگر نیز این صندلی پرحاشیه و جنجالی را در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی نژاد و حالا حسن روحانی تصاحب کرده است!

سیاست غالب او در دوران مدیریت مبتنی بر جذب ستاره‌های نامدار هرچه بیشتر در استقلال و ساختن تیمی کهکشانی در سطح نام این باشگاه قدیمی بوده است که موجب محبوبیت او روی سکو‌ها شده و بسیاری از استقلالی‌ها بعد از چندین سال ناکامی در فتح لیگ، خواهان بازگشت او و سپردن استقلال به شیوه پر سروصدایش در اداره تیم هستند.

پس از استعفای اسماعیل خلیل‌زاده از سرپرستی باشگاه استقلال، اعضای هیات مدیره این باشگاه بر سر انتخاب وی طی روز‌های اخیر به جمع بندی رسیده و صورتجلسه انتخاب وی را با یک مخالف به دفتر وزارت ورزش ارسال کردند تا فتح‌الله‌زاده مجددا به مدیرعاملی این باشگاه انتخاب شود و این باشگاه بعد از مدت‌ها اداره شده با سرپرست صاحب مدیرعامل شود. این رای باعث استعفای عبدالرضا موسوی، عضو مخالف هیات مدیره با فتح الله زاده و مجیدی شد تا او با کمترین مخالف امور را در دست بگیرد.

حاج فتل استقلالی ها که معروف به ترکاندن بمب در بازارهای نقل و انتقالاتی است، حالا فرصت خواهد داشت تیمی پرستاره برای فصل آتی لیگ برتر و در صورت کسب سهمیه، برای لیگ قهرمانان آسیا ببندد.

فتح‌الله‌زاده پیش از این در سه مقطع زمانی مختلف از دهه هفتاد تا کنون که سالهای پایانی دهه ۹۰ را سپری می کنیم، در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل فعالیت کرد و با انتخاب دوباره‌‌اش برای چهارمین بار مدیرعاملی باشگاه استقلال را تجربه خواهد کرد که قطعا موضوعی بسیار نادر و کمیاب در فوتبال حرفه ای جهان است؛ چه اینکه اگر مدیرعاملی خوب کار کند چرا باید سه بار عزل شود یا تغییر کند و اگر عملکرد و کارنامه اش بد بوده، چرا چهار بار به یک پست ثابت انتخاب می شود؟

این انتخاب از جنبه های دیگر هم حایز اهمیت است که مهمترین آن تایید سیاست‌های مالی پر مناقشه علی فتح الله‌زاده در استقلال خواهد بود. مدیری که بارها از سوی چهره‌های مختلف در قبال مخارج هنگفت تیمداری‌اش سرزنش و نقد شده بود، با این انتخاب نشان داد که همچنان روش او برای اداره تیم استقلال مورد تایید دولت و دوستداران این تیم است و آبی ها هزینه کردن در راه کسب جام را به بدهی های کلان برای هیچ ترجیح می دهند. فتح الله زاده البته در دوران طولانی صدراتش در استقلال یک زمین بزرگ در منطقه غرب تهران به عنوان کمپ اختصاصی باشگاه بر جای گذاشت که با وجود تشکیک رقبایش در مالکیت استقلال، این مجموعه عمدتا توسط خود او ساخته شد و برای استقلال ماند.

از حالا باید منتظر چیدن سنگ بنای استقلالی پرستاره و فصلی پر خبر برای استقلالی ها بود؛ تیمی که با باخت امروز در سیرجان به حریف قعرنشین گل گهر، شانس رسیدن به رقیب و قهرمانی در لیگ نوزدهم را تا حدود قابل توجهی از دست داده است و از حالا باید به بازی مهم و حیثیتی با سپاهان در جام حذفی بیندیشد. حالا باید منتظر سلیقه فتح الله زاده در دهه هفتم زندگی ماند که چه گزینه ای برای سرمربیگری استقلال در آستین دارد؛ ابقای مجیدی، بازگرداندن قلعه نویی یا مذاکره برای جلب رضایت استراماچونی؟

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: باشگاه استقلال فتح الله زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان هفته هشتم دور رفت و در حالی که بیش از نیمی از مسیر فصل در نیم فصل نخست پیموده شده بود، پرسپولیس تنها تیم بدون شکست ما بود که با یحیی گل محمدی در هشت بازی اول بدون باخت ماند.

حالا و در همان بازه زمانی یعنی بعد از ۸ بازی دور برگشت تعداد خطوط تیره در جدول مقابل تیم‌ها برای شکست دو برابر شده و مس رفسنجان و استقلال تا اینجا از ۸ مسابقه بدون شکست مانده‌اند.

استقلال فصل را با جواد نکونام شروع کرد و تنها یک باخت تا اینجای فصل مقابل سپاهان دارد، اما مس رفسنجان با ساکت الهامی استارت زد و نوید کیا در شروع دور برگشت جانشین او شد که بعد از ۸ مسابقه عنوان تنها مربی بدون شکست در سطح اول فوتبال ایران را کماکان در اختیار دارد.

استقلال و مس از هشت بازی خود در دور برگشت هنوز طعم شکست را نچشیدند. بعد از این دو تیم پرسپولیس و پیکان هستند که تنها یک بار باخته‌اند، پیکان که به خود پرسپولیس باخت و قرمز‌ها که در شروع دور برگشت هفته شانزدهم و اولین مسابقه ویرا به جای گل محمدی مقابل آلومینیوم با یک گل مغلوب شدند.

ملوان، هوادار و تراکتور تا اینجای فصل در دور برگشت تنها دو باخت داشته‌اند. شمس آذر، استقلال خوزستان و سپاهان با سه شکست در رتبه بعدی هستند و می‌دانید که سپاهان هنوز دربی برگشت اصفهان مقابل ذوب آهن را برگزار نکرده است.

فولاد، گل گهر، نساجی و آلومینیوم نیمی از بازی‌های دور برگشت خود را باخته‌اند؛ یعنی چهار مسابقه از ۸ بازی و البته ذوب آهن هم ۴ شکست دارد، اما از ۷ مسابقه و نکته منفی‌تر اینکه ذوب آهن هر چهار بازی خانگی خود را باخته است؛ و در انتهای این جدول نیز صنعت نفت آبادان قرار دارد که با وجود تغییر مربی ۵ باخت در دور برگشت را متحمل شده است. دور رفت رکورد ۶ شکست در ۸ بازی بود، دراختیار دو نماینده دیگر خوزستان!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • مسیر بقا برای چهار تیم قعرنشین لیگ بیست و سوم
  • پرسپولیس امیدوار به توقف استقلال
  • گواردیولا: به رئال تبریک می‌گویم اما استثنایی بودیم
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی
  • لیگ یک / پیروزی شاگردان سیاوش مقابل قعرنشین