Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:09:14 GMT

پنج تُن فرآورده غذایی فاسد در قشم نابود شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۹۵۰

پنج تُن فرآورده غذایی فاسد در قشم نابود شد

رییس اداره دامپزشکی قشم روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیش از ۱۱ هزار و ۴۸ مورد بازدید از مرکزهای تولید، نگهداری و عرضه و نیز خودروهای حامل فرآورده های خام دامی صورت گرفت که در نتیجه آن سلامت کلیه فرآورده‌ها تأمین شد.

امین درا افزود: در جریان این بازدیدها ۱۶۰ مورد تخلف بهداشتی ثبت و در مجموع ۵۰ مورد اخطار بهداشتی، توقف فعالیت خودروی حمل و پلمب مرکز عرضه نیز صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انجام ۷۰۰ آزمون مختلف نمونه‌برداری از مواد غذایی خبر داد و تصریح کرد: با نمونه‌برداری از انواع ماهی منجمد، گوشت قرمز و شیر خام، سلامت آنها تایید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

درا افزود: تجهیز سردخانه‌ها به دستگاه ثبت دمای آنلاین، شناسایی و پایش سردخانه‌های کوچک و مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای کاهش تخلفات است.

وی ادامه داد: امسال با انجام اقدامات پیشگیرانه و همچنین صدور احکام بازدارنده، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات نسبت به سال های گذشته بودیم.

درا با اشاره به طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام نوروز در قشم تاکید کرد: اداره دامپزشکی با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم، به طور جدی و قانونی برخورد می‌کند.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور قشم سازمان دامپزشکی کشور قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یکهزار و ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و امحاء کردند.

مسگری افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

مسگری، از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان