Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه طی بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور، دستوراتی را در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها صادر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه، متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

۱. با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرارهای تأمین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضائی از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود.

۳. محکومانی که آرای محکومیت آنها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آنها به زندان‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خودداری شود.

تمامی قضات دادسراها و دادگاه‌ها مسئول اجرا و دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور نیز موظف به نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه شده‌اند.

کد خبر 412748

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار