Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@20:08:13 GMT

جوایز اسکار فرانسه اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۰۳۲

جوایز اسکار فرانسه اهدا شد

ایران اکونومیست-جوایز سینمایی سزار که در واقع اسکار کشور فرانسه محسوب می‌شود، برگزیدگان خود را شناخت.

در پایان جوایز فیلم سزار، رومن پولانسکی جایزه بهترین کارگردان این رویداد را دریافت کرد که این امر باعث شد تعدادی از هنرمندان مثل «ادل اینل» بازیگر فیلم سینمایی «پرتره یک زن روی آتش» این مراسم را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «بی نوایان» به کارگردانی لاج لی جایزه بهترین فیلم، جایزه منتخب مخاطبان و بهترین بازیگر مرد نوظهور و بهترین تدوین را دریافت کرد.

نه پولانسکی و نه هیچکدام از بازیگر فیلم سینمایی «یک افسر و یک جاسوس» در این جوایز که روز جمعه در پاریس برگزار شد، حضور نداشتند. پولانسکی روز جمعه اعلام کرده بود برای اینکه مورد اذیت واقع نشود، در این جوایز حضور پیدا نخواهد کرد، اما عدم حضور وی از اعتراضات جلوگیری نکرد و حدود ۱۰۰ نفر در اعتراض به او در این مراسم حضور پیدا نکردند.

فیلم سینمایی «بی نوایان» از زمان اکران در جشنواره کن که جایزه هیئت داوران را دریافت کرد، جایزه فیلم گویا را نیز گرفت و یک نامزدی در جوایز اسکار و گلدن گلوب رقم زد. این فیلم از شورش‌هایی که در سال ۲۰۰۵ فرانسه رخ داده بود، الهام گرفته است و داستان سه پلیس این کشور را روایت می‌کند.

نیکولاس بدوس با فیلم «La Belle Epoque» جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و جایزه بهترین نقش مکمل زن و طراحی صحنه را دریافت کرد. این در حالی است که فیلم سینمایی «پرتره یک زن روی آتش» از ده نامزدی که داشت به دریافت جایزه بهترین کارگردانی اکتفا کرد. این فیلم در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرده بود. با این وجود که بازیگر فیلم سینمایی «پرتره یک زن» شانس زیادی در دریافت جایزه بهترین بازیگر زن داشت، اما آنائیس دموستیه بازیگر فیلم سینمایی «آلیس و شهردار» در این بخش موفق شد.

انیمیشن «بدنم را گم کرده ام» نیز بهترین انیمیشن این جوایز شد و جایزه بهترین موسیقی متن را دریافت کرد. فیلم سینمایی «به لطف خدا» هم در بخش بهترین بازیگر مکمل این جوایز موفق به کسب افتخار شد.

فیلم سینمایی «یک افسر و یک جاسوس» پولانسکی که ۱۲ نامزدی در این جوایز داشت و باعث انتقاد‌هایی به این مراسم شده بود، علاوه بر جایزه کارگردانی جایزه بهترین فیلمنامه (پولانسکی و رابرت هریس) و طراحی لباس را دریافت کرد.

گفتنی است بعد از گذشت ۴۵ سال از تاریخ این جوایز، این اولین بار بود که سزار بدون دادن جایزه افتخاری برگزار شد. قرار بود برد پیت این جایزه را دریافت کند که این موضوع رد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: فرانسه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه بازیگر فیلم سینمایی جایزه بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه

انتشارات صدرا  به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) مسابقه‌ کتابخوانی سراسری برگزار می نماید.

علاقه مندان برای شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی ولادت حضرت علی (ع) می‌توانند کتاب سیری در نهج البلاغه، اثر ماندگار شهید آیت‌الله مرتضی  مطهری را مطالعه نموده و از تاریخ 10 فروردین ماه لغایت 31 فروردین 1402 به سوالات مسابقه پاسخ دهند.

 

 

شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات از طریق صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه‌مندان رایگان و بدون هزینه می‌باشد.

همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه  کتاب سیری در نهج البلاغه از سایت انتشارات صدرا اقدام نمایند و با ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت نمایند.  پس از تکمیل مراحل خرید، کتاب حداکثر ظرف 3 روز کاری به خریداران در سراسر کشور تحویل داده خواهد شد. همچنین مطالعه این کتاب حدودا 8 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

جوایز مسابقه کتابخوانی شهادت امام علی (ع):

جوایز این مسابقه به سه بخش تقسیم می شود که از طرف انتشارات صدرا اهدا خواهد شد:

1. سه نفر اولی که بالاترین امتیاز را کسب کنند:

نفر اول: 3 میلیون تومان نفر دوم: 2.5 میلیون تومان نفر سوم: 2 میلیون تومان

2. شرکت کنندگانی که با دعوت از دوستان و اطرافیان خود، بیشترین آمار اطلاع رسانی را داشته باشند. جوایز این گروه عبارت است از:

سه نفر برتر، هر یک از نفرات 2 میلیون تومان

3. همچنین به 3 نفر از بین تمامی افرادی که در این مسابقه شرکت نموده‌اند، به قید قرعه مبلغ 1 میلیون تومان به هر یک اهدا خواهد شد.

برگزیدگان در این مسابقه در اردیبهشت ماه 1403 در سایت انتشارات صدرا معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود می‌توانید به صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا مراجعه نمایید.

 

دیگر خبرها

  • استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد
  • گودرزی: استقلالی هستم و از این تیم پیشنهاد داشتم
  • بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳
  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند