Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:38:06 GMT

هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۰۸۳

هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست

ایسنا/خراسان رضوی منتخب مردم فریمان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست.

احسان قاضی‌زاده در نشستی با اصحاب رسانه در محل صدا و سیمای مرکزی استان خراسان رضوی در خصوص فسادستیزی اظهار کرد: ما در عرصه فسادستیزی باید جزئی‌نگر باشیم در همین خراسان رضوی چندین مدیرکل فاسد داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پایه فسادستیزی رسانه است. اگر نماینده، قاضی و یا مدیرکل فاسدی وجود دارد باید معرفی شود و حتی اگر کسی خارج از این‌ها نیز باشد مانند مافیاهای ثروت و قدرت باید معرفی شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌ بیش از ۷۵ هزارمیلیارد تومانی در بانک‌های استان در گردش است که این پول‌ها وارد موسسات مالی و اعتباری و کانون‌های ثروت و قدرت می‌شود و از یک سمت می‌تواند در بدنه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و قضایی وارد شود و این‌ها همگی باعث ایجاد آسیب‌هایی می‌شود.

منتخب مردم فریمان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر اینکه نیروهای فاسد را معرفی می‌کنند باید با جزئی‌نگری نیروهای کارآمد، جهادی و پاک‌دست را نیز معرفی کنند.

قاضی‌زاده عنوان کرد: باید ضمن حذف قوانین زائد که بیشتر مانند چوبی لای چرخ مردم است، کارآمدی خود را بیشتر کنیم و در عین حال بعد نظارت خود را با کمک رسانه‌ها تقویت کنیم چراکه هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و مشکلات و خواسته‌های مردم هم زیاد است و شاید مشکلات و خواسته‌های خود از دولت، قوه قضائیه، شهرداری و دهیاری را هم از نماینده مجلس بخواهند. دلیل این امر این است که خیلی از درها به روی مردم بسته است و مردم نمی‌توانند مشکلات خود را بیان کنند و همچنین در خیلی از موارد از بالا به پایین به آنها نگاه می‌شود، بنابراین مردم چاره‌ای ندارند جز اینکه نماینده خود را مخاطب قرار بدهند.

در ادامه، حسین عباس‌زاده‌امامی، منتخب مردم چناران، طرقبه و شاندیز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اصلاحات قانونی در گام دوم انقلاب ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اهم مشکلات کشور را در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد خلاصه می‌کنند. مشکلاتی که در این حوزه‌ها وجود دارد ناشی از دو مساله است یکی نارسایی قانون که در برخی موارد قانون اصلاح و نارسایی‌ها حذف شود، مساله دیگر نظارت بر اجرای قانون است، ۵۰ درصد کار مجلس نظارت بر اجرای قانون است.

راهکار درستی را در اقتصاد برای خودمان ترسیم نکردیم

در ادامه علی آذری، منتخب مردم قوچان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداختن به اقتصاد در گام دوم انقلاب اظهار کرد: اقتصاد برای ما یک نقطه هدفمند و ارزشی است اما ما راهکارهای درست را برای خودمان ترسیم نکردیم. استناد من بیانیه گام دوم انقلاب و این سند راهبردی است که در آن‌جا گفته شده اقتصاد برای ما هدف نیست اما نقطه کلیدی است.

وی ادامه داد: ما اگر یک درصد جمعیت جهان را داریم، هفت درصد منابع جهان راداریم پس مردم بدانند ما در بحث تحریم‌ مشکلی نداریم آن‌ چه که برای ما منشا مشکل شده، این است که اعتماد به نفس وجود ندارد.

منتخب مردم قوچان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما از اقتصاد صحبت می‌کنیم باید فرهنگ اقتصادی و فرهنگ خلق ثروت را بین مردم ترویج بدهیم. ما مدل‌هایی را از سند تحول در جاهایی که بودیم، ترسیم کردیم. اول اینکه اگر می‌خواهیم اقتصادمان توسعه‌ای داشته باشد اصل اقتصاد مقاومتی و توجه به مردمی کردن اقتصاد باید اولویت ما باشد.

آذری اضافه کرد: استفاده از تجارب موفق می‌تواند خیلی از هزینه‌های ما را کاهش دهد. ما می‌دانیم که اگر از توسعه صحبت می‌کنیم، ظرفیت شناسی، جمعیت شناسی، مردم شناسی و مجزا کردن خلاقان توسعه می‌تواند راهگشا و کاربردی باشد.

 وی درخصوص انواع مداخله‌گران اقتصادی گفت: توجه ویژه به مداخله گران اقتصادی باید اولویت ما در مجلس باشد. مداخله‌گران اقتصادی باید به دو بخش دولت و بخش انتفاعی که خیرین اقتصادی هستند و می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم، تقسیم شود. من معتقدم که ما هیچ کمبودی مگر در تفکر و مدیریت نداریم.

منتخب مردم قوچان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درمورد نقش رسانه در تحولات اجتماعی عنوان کرد: هیچ تحولی در جامعه ایجاد نمی‌شود مگر اینکه ابتدا بتوانیم خودمان را متحول کنیم و رسانه می‌تواند این کار را انجام دهد و به طور کل خاستگاه تحولات اجتماعی به رسانه باز می‌گردد.

آذری افزود: رسانه بازوی توانمندی میان مسوولان و مردم است و تا زمانی که از رسالت رسانه غافل باشیم نمی‌توانیم ارتباط قوی بین خودمان و مردم ایجاد کنیم.

در ادامه، بهروز محبی نجم‌آبادی منتخب مردم سبزوار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره نقش مهم رسانه برای کمک به مسوولین و نمایندگان ادامه داد: رسانه می‌تواند از کانالیزه شدن نماینده جلوگیری کند، ممکن است رسانه ابعادی را ببیند که ما از آن غفلت کرده‌ایم و این می‌تواند به نماینده و مسوولان کمک جدی کند.

وی افزود: شیوه و خروجی کار ما باید به گونه‌ای باشد که حضور مردم را واقعی کنیم. اعتماد اجتماعی یک مساله جدی است.

منتخب مردم سبزوار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث نشست‌های خبری برای نمایندگان بسیار مهم است بدین صورت که زمان‌بندی مشخصی وجود داشته باشد که نماینده بداند در معرض افکار عمومی قرار دارد.

محبی نجم‌آبادی در مورد وابستگی برخی رسانه‌ها به کانون‌های قدرت گفت: در برخی موارد به ویژه در فضای مجازی شاهد وابستگی رسانه‌ها به کانون‌های قدرت هستیم که آن‌ها را به ابزار انتشار تبدیل می‌کند و آن‌ را از مسیر حق و عدالت خارج می‌کند.

وی بیان کرد: بحث سواد رسانه‌ای یکی از رسالت‌های مهم رسانه ملی است. هنوز عده‌ای از مردم ما تحت تاثیر فضاهای خاص قرار می‌گیرند و موارد خلاف واقع را باور می‌کنند.

محبی نجم‌آبادی درخصوص نقش رسانه‌ها در ایجاد فضای امید عنوان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند موانع سرمایه‌گذاری شناسایی شود و نمونه‌های موفق را معرفی کنیم و بتوانیم فضای امید را به جامعه برگردانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گام دوم انقلاب منتخب مردم رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق با الگویی ابر قدرتی اجرایی شد

علاء الدین بروجردی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در ارتباط با عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: تمامی موفقیت‌های نیرو‌های مسلح را خصوصا این عملیات وعده صادق را مدیون رهبر انقلاب فرمانده معظم کل قوا هستیم و این اقتدار را محصول فرماندهی دقیق و مدیریت هوشمندانه رهبری می‌دانیم و حتی موشک‌های نقطه زن ما نیز توصیه ایشان بوده است.

وی ادامه داد: اکنون مرحله جدیدی در غرب آسیا ایجاد شده و موازنه قدرت که می‌گفتند صهیونیست‌ها شکست ناپذیر هستند مشخص شد که غلط است. محور مقاومت به گونه‌ای عمل کرد که اکنون مشاهده می‌کنیم که بعد از ۷ ماه علی رغم همه کمک‌هایی که به صهیونیست‌ها شده رژیم نامشروع از درون پاشیده شده و صهیونیست‌ها  نتوانسته‌اند کاری کنند. نه انسجام داخلی دارند و نه در افکار عمومی جهان جایی دارند و حتی در شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچ جایی ندارند و عملیات اقتدار آفرین وعده صادق اوج اقتدار آفرینی نیرو‌های مسلح ما بود و کاملا صحنه را به نفع جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت تغییر داد.

بروجردی افزود:‌ نکته مهم این است که الگوی انتخاب شده در این عملیات الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم. برنامه ریزی دقیق صورت گرفت و علی‌رغم آن که واسطه‌های فراوانی را آمریکایی‌ها تعیین کردند که این اقدام صورت نگیرد ما انتقام خود را گرفتیم و فکر می‌کنیم و مردم ما با تفکرات مختلف احساس غرور کردند و کشور‌های مختلف مردمشان شادی کردند و خوشحال بوند.

وی گفت:‌ این عملیات در غرور ملی ملت ما و جهان اسلام و دیدگاه کشور‌ها در توانمندی ما بسیار تاثیر داشت. در مقابل صهیونیست‌ها اقتداری را به نمایش گذاشتیم که بسیار بازدارنده است و آنها ناگزیر هستند که محاسبات خود را از این به بعد در قبال ما تغییر دهند.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: ظرف چند سال اخیر و از سال  ۲۰۰۰ به این دوران و  عملیات طوفان الاقصی سیر نزولی صهیونیست‌ها آغاز شده و ادامه پیدا کرده و اگر حمایت‌های آمریکا و فرانسه و این‌ها نبود در عرصه نظامی هم با مشکلاتی سختی مواجه می‌شدند.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های صهیونیست‌ها کنترل شدید اخبار و رسانه‌ها است. یعنی تلفات خود را در طوفان الاقصی را به شدت از تعداد واقعی کمتر اعلام می‌کنند. آن‌ها در افکار عمومی جهان بویژه در اروپا و آمریکا با مشکل جدی مواجه شده‌اند. این نشان دهنده آن است که صهیونیست‌ها خیلی از موضوعاتی که قبلا به آن افتخار می‌کردند را پس از طوفان الاقصی از دست داده‌اند.

وی گفت: در بیانیه شورای امنیت ملی ما نکته بسیار مهم گفته شده است و اگر صهیونیست‌ها اقدامی نابخردانه انجام دهند همانگونه که گفتیم ۱۰ برابر عملیات قبلی به آن‌ها جوابگو هستیم و آن‌ها می‌دانند آسیب‌های زیادی خواهند دید و به هر حال گزینه‌های روی میز با شدت بیشتری که نسبت به عملیات وعده صادق عملی می‌شود.

وی تاکید کرد: به آمریکایی‌ها نیز هشدار داده شده که اگر دخالت کنید به شما هم آسیب خواهد رسید و آمریکایی‌ها می‌دانند که برای آن‌ها به صرفه نیست که وارد جنگ شوند و اگر بخواهند متعرض به منافع ما شوند با جوابی دندان شکن مواجه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق با الگویی ابر قدرتی اجرایی شد
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • ️قدرت رسانه؛ علت بقای رژیم اشغالگر صهیونیستی + فیلم
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!