Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:14:15 GMT

سیل به ۹۲۱ واحد مسکونی در غرب استان اصفهان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۱۴۵

سیل به ۹۲۱ واحد مسکونی در غرب استان اصفهان خسارت زد

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش‌های شدید و سیل در هفته گذشته به ۹۲۱ منزل مسکونی در شهرها و روستاهای مناطق غربی استان اصفهان شامل فریدونشهر، فریدن، چادگان و بویین میاندشت خسارت وارد کرد.

وی بیان کرد: برآورد هزینه خسارت به این منازل مشخص نیست اما در هر منطقه درصد خرابی متفاوت بود که بیشترین آن ۷۰ درصد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: بخش‌های کشاورزی و مسکونی بیشترین خسارت را در این سیل داشته‌اند و تلفات جانی به همراه نداشته‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وضعیت آماده‌باش و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای بارش‌ها و وقوع سیل انجام شد، خاطرنشان‌کرد: نیروهای امدادی در جاده‌ها و غرب و شرق استان برای رسیدگی به موقع به حوادث در حالت آماده‌باش بوده و نیروهای راهداری در ۴۱ راهدارخانه برای بازگشایی راه ها و خدمت‌رسانی به رانندگان مستقر هستند.

وی ادامه داد: جلوگیری از انجام سفرهای غیرضروری در افزایش ایمنی و کاهش حوادث موثر است و رانندگان پیش از سفر از وضعیت جوی هوا با خبر شده و با تجهیزات کامل در جاده‌ها تردد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها، شهرها و روستاها خبر داد و گفت: مسئولان محلی همراه با تیم‌های امدادی باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده باشند و مسیرهای انتقال آب بازگشایی و ایجاد سد برای جلوگیری از ورود آب به منازل و بخش مسکونی شهر و روستاها را انجام دهند.

وی اضافه‌کرد: شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان نباید مانع از تدبیر و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیل بشود و آمادگی‌های پیش از اتفاق خسارت‌ها را کاهش می‌دهد و مانع از غافلگیری خواهد شد.

در مرحله اول جاری شدن سیل این استان در اوایل سال جاری ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راهها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی ۱۳ شهرستان اصفهان وارد شد. همچنین به چهار هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی، ۲۹۰ کیلومتر راههای ارتباطی ، ۱۷۳ دهانه پل آبرو، سه دهانه پل بزرگ، ۳۵ دستگاه ماشین آلات راهسازی، تعدادی پست برق و بخش کشاورزی استان اصفهان خسارات وارد شد.

در مرحله دوم سیل به تاسیسات زیربنایی، راهها و بخش کشاورزی شهرستان های سمیرم، فریدونشهر، چادگان ، فریدن و بوئین میاندشت و طوفان در نایین به ماشین ها و تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی خساراتی وارد کرد. در این حادثه غیر مترقبه به حدود ۸۰ کیلومتر راههای استان، هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، بخش کشاورزی و تاسیسات برق و مخابرات ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

برچسب‌ها فریدن اصفهان سیل خسارت مالی علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدن اصفهان سیل خسارت مالی علائم کرونا فریدن اصفهان سیل خسارت مالی علائم کرونا استان اصفهان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان سه‌شنبه‌شب در نشست شورای مسکن استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تأمین مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و برخی از طرح‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی از آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تسریع در روند ساخت مسکن در استان بوشهر را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: مدیریت استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پای کار است و پیشرفت قابل توجهی در این پروژه‌ها داریم.

کد خبر 6087142

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی