Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@01:44:05 GMT

ویروس کرونا به سامانه نیما هم سرایت کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۲۸۷

ویروس کرونا به سامانه نیما هم سرایت کرد

رویداد۲۴ شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داده و در کشور ما نیز، بر بخش‌هایی از اقتصاد سایه انداخته است؛ بخش‌هایی رونق ایجاد کرده و برخی قسمت‌های اقتصاد را نیز با کندی مواجه ساخته است، به نحوی که هم اکنون بازار خرید و فروش برخی کالاها به خصوص در حوزه مواد غذایی و شوینده‌ها از رونق چشمگیری برخوردار شده و در مقابل، صادرات کشور به دلیل بسته شدن برخی از مرزها به کندی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان معاملات در سامانه نیما نیز به عنوان بستری برای خرید و فروش ارز صادراتی با برخی اختلالات مواجه شده است به نحوی که روند معاملات در این بازار طی روزهای گذشته حکایت از افت دارد، به نحوی که بررسی میدانی ما نشان می‌دهد که ورودی ارز به سامانه نیما کاهش یافته و در مقابل تأمین ارزی که صورت گرفته، در بخش واردات در برخی روزها تراز را منفی کرده است.

در عین حال نرخ خرید و فروش در این بازار نیز به تبع نوساناتی که در بازار ارز صورت گرفته، با افزایش مواجه بوده به نحوی که نرخ فروش دلار در بازار ثانویه ۱۴,۴۱۵ تومان و نرخ خرید دلار ۱۳,۶۶۳ تومان است.

مجموع معاملات صورت گرفته در سامانه نیما از ابتدای امسال تا امروز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸ حکایت از آن دارد که ۷ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۹۸ هزار یورو ارز در سامانه نیما از صادرکنندگان خریداری شده و در مقابل ۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون و ۱۱ هزار یورو نیز به واردکنندگان فروخته شده است.

همچنین بررسی‌ها حکایت از آن دارد که معاملات فروش ارز صادراتی طی روزهای گذشته با افت مواجه بوده است که البته بخشی از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و بخش دیگری از این افت به دلیل سخت گیری بانک مرکزی در تأمین ارز واردات از محل اظهارنامه‌های صادراتی است.

بررسی‌هاحکایت از آن دارد که روند کاهش فروش ارز صادراتی در سامانه نیما از سوم اسفندماه کاملاً محسوس است به طوری که در تاریخ ۳ اسفند ۸۲ میلیون یورو ارز وارد سامانه نیما شده که ۵۵ میلیون یورو بابت واردات از این سامانه خارج شده است، اما با گسترش دامنه کرونا در کشور، در تاریخ ۸ اسفند فقط ۱۰ میلیون یورو ارز وارد سامانه شده که در مقابل ۲۶ میلیون یورو برای واردات از این سامانه خارج شده است.

منبع: مهر لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rZb خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شیوع کرونا اقتصاد جهان معاملات سامانه نیما سامانه نیما میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

طبق اعلام مدیرسامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر: رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال/ افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در 5 سال طبیعی است طرح ملی مسکن برای چه‌کسانی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش