Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، مایک پامپئو در مراسم امضای توافقنامه آمریکا-طالبان که انتظار می‌رود امروز (شنبه) در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود، شرکت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری شینهوا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: چنانچه طالبان و دولت افغانستان به این تعهدات پایبند باشند، ما مسیر قدرتمندی به سمت پایان این جنگ در افغانستان خواهیم داشت و می‌توانیم نیروهایمان را به خانه بازگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ همچنین بدون ذکر جزئیاتی گفت که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا یک اعلامیه مشترک با دولت افغانستان منتشر خواهد کرد.
واشنگتن در روزهای گذشته اعلام کرد، توافقی با طالبان احتمالا در تاریخ 29 فوریه، به شرط موفقیت‌آمیز بودن یک هفته کاهش خشونت در افغانستان که از 22 فوریه آغاز شد، امضا خواهد کرد.  
مذاکرات صلح میان واشنگتن و طالبان سال 2018 آغاز شد اما اواخر سال گذشته پس از حملات طالبان به پرسنل ارتش آمریکا به حالت تعلیق درآمد. ایالات متحده آمریکا در حال حاضر 12 هزار تا 13 هزار نیرو در افغانستان دارد که عمدتا ماموریت‌های آموزشی برای نیروهای محلی انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پامپئو امضا توافق طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

رسانه آمریکایی با اشاره به نقش پررنگ اعضای تاجیکستانی داعش خوراسان در حملات اخیر آن مدعی شد نیمی از اعضای این گروه تروریستی اهل تاجیکستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به نقش فزاینده اعضای تاجیکستانی داعش خوارسان درباره حملات اخیر این گروه تروریستی نوشت: تنها در سال گذشته، تاجیک‌ها در حملاتی در روسیه، ایران و ترکیه و همچنین نقشه‌هایی برای انجام حملات در اروپا که پیش از انجام خنثی شد، دخیل بودند.

گزارش افزود: کارشناسان می‌گویند گمان می‌رود داعش خوراسان چندین هزار نیرو داشته باشد که تاجیک‌ها بیش از نیمی از آنها را تشکیل می‌دهند.

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز تأکید کرد آنچه اتباع تاجیکستان را در برابر جذب توسط داعش آسیب‌پذیر می‌کند، نظام کنونی، دین‌ستیزی و فقر فزاینده در این کشور است که به نارضایتی‌ها دامن می‌زند و میلیون‌ها کارگر مهاجر را به جستجوی زندگی بهتر در خارج از این کشور سوق می‌دهد.

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستاندستگیری 2 عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایرانژاپن هزینه مدیریت مرز تاجیکستان با افغانستان را تأمین می‌کند

«محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع و رئیس کمیسیون امور امنیتی حکومت طالبان پیش از این گفته بود اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در حملات داعش بر مساجد، خانقاه‌ها، علمای مذهبی و مکان‌های عمومی در افغانستان دست داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرده بود شمار زیادی از اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در عملیات نیروهای طالبان کشته و شماری هم بازداشت شده‌اند‌.

وزیر دفاع حکومت طالبان همچنین از کشورهای تاجیکستان و پاکستان خواسته بود تا مرزهایشان را کنترل کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی