Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:42:11 GMT

برنامه ناسا برای بررسی مهم‌ترین سیارک هستی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۴۴۱

برنامه ناسا برای بررسی مهم‌ترین سیارک هستی

ناسا تصمیم دارد فضاپیمایی را به سوی سیارک 16 Psyche ارسال کند تا پژوهش‌هایی را پیرامون این سیارک که معدن عظیم فلزات است، انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا تصمیم دارد فضاپیمایی را به سوی سیارک ۱۶ Psyche بفرستد تا پژوهش‌هایی را پیرامون آن انجام دهد.

پیش بینی می‌شود این فضاپیما در ژوئیه سال ۲۰۲۲ به سمت سیارک هدف خود حرکت کند؛ برای این مأموریت ناسا قرار است از اسپیس‌ایکس کمک بگیرد و بواسطه موشک فالکون هوی  به این سیارک نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیارک ۱۶ Psyche کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده است و از این نظر می‌توان آن را معدنی عظیم از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز بر روی زمین توصیف کرد.

یافته‌های این مأموریت می‌تواند بر اطلاعات موجود در شکل گیری منظومه شمسی تأثیر بگذارد و دریچه‌ای از داده‌های چگونگی ایجاد سیارات را در اختیار بگذارد.

ناسا می‌گوید پرتاب فضاپیما برای بررسی Psyche تقریباً ۱۱۷ میلیون دلار هزینه خواهد داشت؛ اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این مأموریت در ژوئیه سال ۲۰۲۲ از Launch Complex ۳۹A در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورل فلوریدا آغاز خواهد شد.

سیارک پسوخه ۱۶ شانزدهمین سیارک کشف شده‌ است که در ۱۷ مارس ۱۸۵۲ و در ناپل کشف شد؛ این سیارک بدلیل داشتن مقادیر هنگفتی آهن و نیکل مورد توجه ناسا قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناسا آهن فضاپیما نیکل سیارک منظومه شمسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید از سال 2021 همواره توانسته به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد. در سال 2021 با زیدان به چلسی باختند. در سال 2022 با کارلتو موفق به حذف سیتی و در نهایت قهرمانی شدند و فصل گذشته نیز با شکست از سیتی نتوانستند به فینال برسند.

رئال دیشب با گرفتن انتقام از سیتی و شکست این تیم دوباره به نیمه نهایی رسید و باید به مصاف بایرن برود. صعود رئال باعث شد کارلو آنچلوتی با رکورد پپ گواردیولا برابری کند.

کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا دو مربی‌ای هستند که بیشتر از همه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده‌اند. از 10 نیمه نهایی این مربی ایتالیایی، پنج مورد با رئال مادرید (2014، 2015، 2022، 2023 و 2024)، چهار مورد با میلان (2003، 2005، 2006 و 2007) و یک مورد با یوونتوس (1999) بوده است. با آنچلوتی، رئال در سال‌های 2014 و 2022 قهرمان شده ولی در سال 2015 مقابل یوونتوس و در سال 2023 مقابل سیتی شکست خورد. امسال برابر بایرن چه خواهند کرد؟

دیگر خبرها

  • ناسا به مأموریت پهپاد سنجاقک در قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داد
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛‌ای پیک راستان خبر یار ما بگو...
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • (عکس) هانی رامبد به هادی چوپان انگیزه داد