Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز شنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: مددجویان مجهول‌الهویه به آن دسته از بیماران روانی مزمن گفته می‌شود که هویت آنها معلوم نبوده و توسط مراجع قضایی، کلانتری و یا بیمارستان ها برای پذیرش به اداره های بهزیستی ارجاع داده می شوند.

محمد محمدی قیداری با اشاره به مراحل انجام کار پذیرش نیز افزود: در صورت مشخص نبودن هویت و آدرس بیماران، آنها پس از اخذ حکم قضایی به همراه مامور کلانتری به بهزیستی ارجاع می‌شوند تا اقدامات لازم انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای پذیرش بیماران روانی مزمن توسط بهزیستی شامل حکم قضایی، نامه کلانتری، گواهی تایید پزشکی قانونی و حتی گزارش خط ۱۲۳ می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس بهزیستی در امور مراقبتی و توانبخشی و نگهداری بیماران روانی مزمن فعالیت های موثری را در سال های اخیر داشته و تاکنون نزدیک به سه هزار پرونده برای بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان زنجان تشکیل شده است.

محمدی قیداری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۲۵۰ نفر از بیماران روانی مزمن استان پرونده  تشکیل شده و تعداد ۳۵ نفر نیز در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن، تعداد ۵۰ نفر از بیماران روانی مزمن از خدمات ویزیت در منزل و ۶۰ نفر نیز از خدمات کارگاه های حمایتی تحت نظارت بهزیستی زنجان بهره مند شده اند.

وی  با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ مرکز روزانه ویژه بیماران اعصاب و روان در زنجان فعالیت می کنند گفت: یک مرکز در زمینه آموزشی و توانبخشی بیماران اعصاب و روان به ۳۵ نفر خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده و در کارگاه 

تولیدی حمایتی بیماران اعصاب و روان روزانه به ۶۰ نفر خدمات حرفه آموزی از قبیل فرشبافی و صنایع دستی ارائه می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بی‌شک عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است که  درزمان حاضر تعداد ۳۰۰ نفر از بیماران  روانی مزمن از خدمات مرکز شبانه روزی بهزیستی زنجان بهره مند می شوند.
 

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان زنجان افراد مجهول الهویه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افراد مجهول الهویه زنجان افراد مجهول الهویه زنجان بیماران روانی مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود

ایسنا/اردبیل دادستان مرکز استان اردبیل در تشریح برنامه‌های عملیاتی دادسرا در سال جدید، از تشکیل کمیته امنیت روانی خبر داد.

جلال آفاقی با اعلام این که شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آنها به عنوان شعار سال دادستانی اردبیل انتخاب شده است، برنامه‌های عملیاتی سال جدید دادسراهای استان را تشریح کرد و افزود: امور نظارت بر ضابطین و زندان‌ها، مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته جزو اولویت اقدامات خواهد بود.

وی هم چنین به اهمیت موضوع حقوق عامه اشاره کرده و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، امور حسبی، امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت، صیانت از حقوق بیت‌المال و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به عنوان بخشی از برنامه‌های عملیاتی سال جاری درسطح استان مدنظر قرار گرفته است.

آفاقی، صیانت از حریم امنیت در تمام ابعاد آن را رسالت خطیر دادستانی دانسته، از تشکیل کمیته امنیت روانی استان ظرف چند روز آتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، دادستان مرکز استان با اشاره مجدد به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آن، افزود: در سال جدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی و رصد مستمر تکالیف از حیث ترک با جدیت و بیش از پیش، دنبال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان
  • اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته