Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:21:30 GMT

توصیه های بهداشتی در مقابل با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۶۰۲

توصیه های بهداشتی در مقابل با کرونا

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استفاده از ماسک در زمانی توصیه می‌شود که فرد با بیمار ارتباط داشته و یا خود بیمار باشد، گفت: در صورتی که فرد علائم تنگی نفس و تشدید علائم تنفسی پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کند.

کامبیز مهدی‌زاده، امروز شنبه 10 اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 80 درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند علایم خفیف دارند و بیماری با استراحت و درمان‌های معمولی از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حدود 20 درصد افراد دارای علایم متوسط تا شدید و ۵ درصد نیاز به مراقبت ویژه دارند.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مرگ و میر این بیماری حدود دو درصد است، اظهار کرد: دوره نهفتگی این بیماری حدود دو تا 14 روز است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری، تماس دست آلوده به دهان، چشم و بینی و مخاطات وتماس با قطرات تنفسی است، اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری توصیه می‌شود افراد از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به به مدت 20 ثانیه است، افزود: در صورتی که آب و صابون در دسترس نیست بهتر است از محلول‌های الکلی برای شستشو بهره برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بهتر است از حضور در اماکن پرتردد و شلوغ خودداری شود و افراد در زمانی که نیاز نیست از منزل خارج نشوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه افراد سطوحی که با آن ارتباط دارند را بهتر است گندزدایی کنند، یادآور شد: در مساجد افراد از مهر، سجاده، چادرنماز و تسبیح اختصاصی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است

 محمدکریم پورمند  با بیان اینکه شعار هفته سلامت «سلامت من حق من» است، بیان کرد:در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، نقش سازمان دامپزشکی کشور در اقتصاد مردم‌محور همگام با سلامت جامعه بدون واسطه و مستقیم است و توجه به مسائل اقتصادی هم‌زمان با رعایت اصول بهداشتی توسط فعالان صنعت ضروری است.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به‌عنوان یک بیماری مشترک انسان و دام علاوه بر اینکه سلامت جمعیت انسانی و طیور را تهدید می‌کند، می‌تواند ضربه اقتصادی نیز به اقتصاد یک کشور و تجارت بین‌المللی آن وارد کند؛ بنابراین نظارت و مراقبت فعال و غیرفعال دامپزشکی در زمینه تولید گوشت مرغ سالم، اقتصاد روستا، حفظ صنعت طیور و سلامت کشور امری است که به طور مستمر در جریان است.

پورمند به لزوم رعایت نکات بهداشت در روند تولید طیور گوشتی اشاره کرده گفت: تولید گوشت مرغ باکیفیت و سالم که تأمین‌کننده نیاز جامعه به این فرآورده خام دامی است، نیازمند رعایت موارد و نکات بهداشتی در روند تولید و پرورش طیور گوشتی است. ازاین‌رو کارشناسان دامپزشکی با رصد و پایش بیماری‌های مختلف طیور طی دوره پرورش و همچنین بررسی شرایط و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مرغداری‌ها، به بهبود و ارتقای سطح کیفیت و کمیت محصول تولیدی کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: باهدف پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور، مراقبت‌های فعال و غیرفعال در مرغداری‌های سطح استان، روستاها و تالاب‌ها در حال انجام است و نظارت بر اقدامات بهداشتی مرغداران نیز در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی از تهیه جوجه، حمل‌ونقل و اقدام به جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری و همچنین نظارت و پایش در طول دوره پرورش، توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد و از طریق سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور (GIS) ارزیابی و بررسی می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، کارشناسان دامپزشکی بر بیش از ۲۳ میلیون و ۶۸۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نظارت بهداشتی فعال و مستمر انجام داده‌اند که نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی گفت: بازدید از مرغداری‌ها با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و در تمامی مراحل پرورش، آموزش‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به مرغداران ارائه می‌شود.

پورمند خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش راندمان تولید و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزا به مرغداران توصیه می‌شود مقررات بهداشتی و مدیریتی نحوه ورود به سالن رعایت شود، واکسیناسیون طیور طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود، مقررات بهداشتی و مدیریتی در خصوص دان و مواد اولیه رعایت شود، مدیریت کود و بستر سالن مرغداری و در پایان دوره پرورشی عقیم‌سازی کود مرغداری طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود و نگهداری طیور در فضای محصور و دور از ارتباط آزاد با پرندگان مهاجر آبزی و پرندگان آزاد پرواز انجام شود.

این مسئول از مردم خواست هرگونه تلفات در طیور صنعتی، روستایی و حیات‌وحش را با قید فوریت به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند تا اقدامات متناسب برنامه‌ریزی و عملیاتی گردد.

وی در پایان تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر واکسیناسیون بیش از ۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی و بالغ به ۵۱۹ میلیون قطعه جوجه توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی نظارت مستمر داشته‌اند که به‌طورقطع همکاری مرغداران و رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی ضامن تولید مستمر و پایدار واحدها و اشتغال‌زایی مربوطه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد