Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@18:13:00 GMT

تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۰۹۳۶

تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر

رقابت های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که کار مهم را تیم های گل گهر و پارس جنوبی با شکست بزرگان انجام دادند.

به گزارش "ورزش سه" در این هفته اما علاوه  بر شکست دادن استقلال و تراکتور ، نساجی با محمود فکری سرمربی جدیدش به یک پیروزی پرگل خارج از خانه رسید، نفت آبادان در تهران سایپا را برد و فولاد و پرسپولیس هم به دو برد مهم دست پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این وجود تیم های برنده و بازیکنانی که توانستند در کسب بردهای تیمشان نقش کلیدی ایفا کنند بیشترین سهم را در تیم هفته بیست و یکم به خود اختصاص دادند. نکته جالب این که تیم گل گهر برای دومین هفته متوالی دو بازیکن در تیم هفته دارد. آنها در این دو هفته نفت را در آبادان و استقلال را در سیرجان برده اند و تا حدودی از منطقه خطر دور شده اند. پرسپولیس نیز با درخشش ستاره هایش برابر شهرخودرو تا حدودی خودش را به کسب چهارمین جام پیاپی نزدیک کرد.


دروازه‌بان:


مهرداد بشاگردی(گل گهر سیرجان)


در شرایطی که گل گهری‌ها به شدت نگران غیبت میلاد فراهانی به عنوان دروازه بان اول خود در جدال با استقلال بودند، مهرداد بشاگردی یک سورپرایز ویژه در این جدال لقب گرفت. گلر باتجربه و 35ساله گل گهر با نمایش بی نقص خود در جدال با استقلال یکی از مهره‌های تاثیرگذار مجید جلالی برای صید سه امتیازی ارزشمند هفته لقب گرفت. گلر جنوبی گل گهر بارها با سیوهای جالب توجه خود مانع از کامیابی شاگردان فرهاد مجیدی شد تا بتواند گلر منتخب این هفته لقب گیرد.در این هفته البته دروازه‌بانهای خوب دیگری هم داشتیم که بوژیدار رادوشویچ گلر پرسپولیس و البته مسعود پورمحمد سنگربان پارس جم که دو واکنش عالی در دقایق پایانی داشت از این جمله اند.

 


مدافعان:


سید علیرضا ابراهیمی (گل‌گهر سیرجان)


استقلال با فرهاد مجیدی هیچ باختی در لیگ برتر نداشته و به دنبال کسب یک برد دیگر در مسابقه این هفته مقابل گل‌گهر سیرجان بود تا شرایط خود در بالای جدول را بهتر کند، اما تمام حملات این تیم بی‌ثمر بود که یکی از اصلی‌ترین عوامل آن را باید درخشش سید علیرضا ابراهیمی در قلب خط دفاعی سیرجانی‌ها دانست. مدافع بلند قامت و کاپیتان گل‌گهر، در دیدار با استقلال ۵ بار دفع توپ و ۲ بار قطع توپ داشت و علاوه بر آن، در نبردهای هوایی و تقابل‌های تن به تن با مهاجمان حریف عملکرد بهتری ارائه داد. او نه تنها در عقب زمین وظیفه به رهبری تیمش را برعهده داشت و به خوبی این کار را انجام داد، بلکه تک گل فوق‌العاده ارزشمند و حیاتی گل‌گهر را با یک ضربه سر دقیق زد تا تیمش برابر استقلال به برد برسد.

 


فریبرز گرامی(پارس جم)


در روزی که تیم‌های پایین جدولی نمایش موفقی برابر مدعیان داشتند، پارس جنوبی نیز به یک برد ارزشمند مقابل تراکتور دست یافت. شاگردان هومن افاضلی با ارائه یک فوتبال منطقی توانستند مانع از دستیابی به نتیجه برای تراکتور مدعی در جمع بالانشینان شوند. بعد از گلی که پارس در اواسط نیمه اول به ثمر رساند، منطقی بود که تراکتور جریان بازی را در دست بگیرد و حملات پردامنه‌ای روی دروازه حریف برای جبران نتیجه شکل دهد. با این حال فریبرز گرامی در قلب دفاعی این تیم به خوبی توانست شرایط را به سود تیمش دنبال کند و حملات حریف را ناکام بگذارد  و در نهایت تیمش با حفظ تک گل خود به سه امتیاز ارزشمند بازی دست یافت.

 

 


مجتبی بیژن(نساجی)


 مدافع باتجربه این فصل نساجی که بعد از گذراندن یک‌فصل نسبتاً موفق در کنار موسی کولیبالی در نفت مسجدسلیمان بازهم به نساجی بازگشت تا عصای دست رضا مهاجری در خط دفاع باشد. او که در این فصل به‌عنوان مهره ثابت خط دفاع نساجی در اکثر بازی‌های این تیم به میدان رفته است در دیدار مقابل ماشین‌سازی با تغییرات درستی که محمود فکری در اولین تجربه حضورش روی نیمکت نساجی به‌عنوان سرمربی این تیم به وجود آورد در کنار حامد شیری زوج دفاعی موفق نساجی چی ها را تشکیل دادند تا برای نهمین بار در طی این بیست‌ویک هفته اجازه گلزنی به رقبایشان را ندهند. مجتبی بیژن در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز و برابر تیم سابق خودش یعنی ماشین‌سازی، تقریباً بدون اشتباه در خط دفاعی بازی بسیار خوبی را از خودش به نمایش گذاشت و این در حالی است که با توجه به عملکرد قابل‌قبول خط دفاع نساجی در این دیدار و حضور حسین ماهینی در پست تخصصی‌اش می‌توانند خیال محمود فکری را تا حد زیادی راحت کنند. این مدافع 32 ساله اهل رشت حالا با حضور محمود فکری و حنیف عمران زاده در کادر فنی جدید، به‌عنوان دو مدافع مرکزی شاخص در زمان بازی خود فرصت مناسبی دارد که بر تجربیات خود بازهم بیفزاید.

 


هافبکها:


کمال کامیابی نیا(پرسپولیس)


با حضور ترابی، بشار رسن و نوراللهی که همگی میل بالایی برای حضور در فاز تهاجمی دارند، کامیابی نیا به خوبی توانست نقش هافبک درگیر و فیزیکی را در تیمش به سرانجام برساند و مقابل حمله وران شهرخودرو روز خوبی را دنبال کرد. هافبک جنگنده پرسپولیس با حضور در باکس دفاعی تیمش خصوصا بعد از ثبت دو گل ابتدایی بازی مانع از نفوذ نفرات تهاجمی تیم و ایجاد خطر روی دروازه شد. گل محمدی با شناخت کاملی که از حریف داشت و با آگاهی از خصوصیات هافبک‌های شوتزن و گلزن حریف کمال را به خوبی مامور تخریب این ماجرا کرد و در نهایت نیز او نمره قبولی از کادرفنی دریافت کرد تا یکی از نفرات تاثیرگذار برای کسب پیروزی مقابل نماینده مشهد لقب گیرد.

 

 

طالب ریکانی (صنعت نفت آبادان)


چپ‌پای خوش‌تکنیک صنعت نفت که در نیم‌فصل اول با شوت‌ها و گل‌های دیدنی و پاس گل‌های خود نقش مهمی در نتیجه‌گیری تیمش داشت، بعد از رفتن اسکوچیچ نتوانسته بود آنطور که باید و شاید بازی‌های درخشان خود را تکرار کند، اما دیروز دوباره نمایش چشم‌نوازی مقابل سایپا ارائه کرد. او در میانه زمین و جناحین حضور پُررنگی داشت و با ارسال‌های خطرناک و پاس‌های در عمق، در ایجاد فرصت برای هم‌تیمی‌هایش موثر کار کرد، اما جایی که بازیِ خوب طالب ریکانی به چشم آمد، دو دقیقه پس از گل نارنجی‌پوشان بود؛ زمانی که سایپایی‌ها بعد از گل تساوی امیدوار به برد شده بودند ولی طالب ریکانی با یک شوت استثنایی و مهارنشدنی توپ را به زیر طاق دروازه فرستاد تا تیمش را صاحب ۳ امتیاز کند و با این عملکرد ستاره زمین و یکی از بهترین‌های هفته شود.

 

 

فرشاد احمدزاده(فولاد)


در شرایطی که جدایی از دو تیم استقلال و پرسپولیس برای خیلی از بازیکنان قرار گرفتن در مسیر سقوط و افول است، فرشاد احمدزاده در راه خط زدن روی این فرضیه قرار گرفته است. شماره 10 پرسپولیس بعد از جدایی در نیم فصل از جمع این تیم به شکلی عجیب و در ساعات پایانی نقل و انتقالات، خیلی زود در ترکیب فولاد و تحت هدایت جواد نکونام جا افتاد و در دیدارهای اخیر با سود بردن از توان فنی و تکنیکی خود نمایش درخشانی به جا گذاشته است. احمدزاده برابر شاهین با قدرت تکنیکی و توان دوندگی بالا توانست مهره‌ای تاثیرگذار در خط میانی سرخپوشان اهوازی لقب گیرد و در نهایت نیز با دستیابی به موفقیت در بیشتر پارامترهای فنی، در تیم منتخب این هفته از لیگ قرار گرفت.

 

 

مهدی ترابی(پرسپولیس)


ستاره پرسپولیس همچنان مهره تاثیرگذار سرخ‌ها محسوب می‌شود. بعد از یک روز درخشان در شارجه و ارسال دو پاس گل در این جدال آسیایی، او در لیگ نیز به همین روند ادامه داد و برابر شهرخودرو یک روز فوق العاده را پشت سر گذاشت. ترابی که بیشتر حملات تیمش را طراحی می‌کرد برابر شهرخودرو با ثبت یک پاس گل و یک گل نقش ویژه‌اش را به پایان رساند تا تیمش در روز توقف دیگر مدعیان برای رسیدن به سه امتیاز کار آسانی پیش رو داشته باشد.ترابی تا به اینجا یکی از بهترین بازیکنان لیگ بوده و یکی از کلیدی ترین یاران یحیی گل محمدی برای صدرنشینی.بازیکنی که یاد خوبهای قدیمی سرخپوشان در دهه 60 را زنده می کند.

 

 

بشار رسن(پرسپولیس)


هافبک هجومی عراقی پرسپولیس که در این فصل چندباری تا جدایی هم پیش رفته در تیم یحیی گل محمدی تبدیل به یک سوپراستار شده است. او  که کمی دیر به تیم اضافه شده بود بازی ها را به عنوان ذخیره آغاز کرد اما خیلی زود توانست یکی از مردان کلیدی تیم گل محمدی باشد. بعد از گل با ارزش در دربی او دیروز یک گل فوق العاده به مهدی رحمتی زد تا شهر خودرو در همان نیمه اول شکست را بپذیرد.


بشار در پرسپولیس با هدایت یحیی انگار به روزهای اوج برگشته با این تفاوت که او اینروزها گل های مهمی را برای پرسپولیس به ثمر می رساند.


در این هفته البته بازیکن خوب دیگری هم وجود داشت که می توانست در تیم هفته جای بگیرد. علی شجاعی هافبک تهاجمی نساجی بعد از چند هفته سخت در بازی برابر ماشین سازی یک گل زد و یک پاس گل داد و یکی از بهترین های هفته بود.

 

 

مهاجمان:

 

وحید امیری(پرسپولیس)


در شرایطی که به نظر می‌رسد سود بردن از امیری در پست مهاجم از کیفیت این بازیکن ملی پوش بکاهد او به خوبی توانست روند صعودی خود را دنبال کند. امیری اکنون با فاصله گرفتن از دوران افول بعد از بازگشت از ترکیه، این روزها در قامت همان ستاره ظاهر می‌شود و برابر شهرخودرو نیز با ثبت یک گل و یک پاس ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت. امیری البته بدشانس بود که داور حرکت فوق العاده‌اش در لحظات پایانی در محوطه جریمه حریف را پنالتی تشخیص نداد تا روز او را تکمیل کند. در روزهایی که اوساگوآنا نتوانسته انتظارات را برآورده کند و استوکس قصد بازگشت از مرخصی حاشیه ساز خود ندارد، نمایش امیری در خط حمله امیدواری را در بین پرسپولیسی‌ها زنده نگه داشته است.

 


مهدی نظری(نساجی):


مهاجم ریزنقش تیم فوتبال نساجی که درواقع با زدن اولین گل بازی در دقیقه 37 نقش مهمی را در پیروزی باارزش خارج از خانه تیمش ایفا کرد. او که از قد و قامت خیلی بلندی هم برخوردار نیست در پی ارسالی که از سمت راست شده بود بالاتر از مدافعان ماشین‌سازی توانست با ضربه سری دقیق و حساب‌شده اولین گل بازی و دومین گل خود را در لیگ نوزدهم به ثمر برساند. بازیکن سابق تیم استقلال در برابر ماشین‌سازی با توجه به مصدومیت نوید عاشوری در پست پلی میکر به میدان رفت و علاوه برزدن گل نخست تا زمانی که در زمین بود به‌خوبی جنگید و سعی کرد با توپ‌گیری در موقعیت‌سازی هم خوب عمل کند و به نظر می‌رسد دلیل تعویض او هم دوندگی بی‌امانش در میانه‌ی میدان بود.


به نظر می‌رسد با توجه به نمایش خوبی که نظری در این دیدار برجای گذاشت محمد فکری دربازی‌های آتی هم دغدغه‌ای در اختیار نداشتن نوید عاشوری را نداشته باشد.

 

 

مربی هفته:


هومن افاضلی(پارس جنوبی)


با وجود پیروزی بزرگ پارس جنوبی برابر تراکتور اما افاضلی در این هفته برای بهترین مربی هفته شدن یک رقیب جدی به اسم مجید جلالی داشت که با دو پیروزی مهم توانسته شرایط تیمش را بهبود ببخشد.


افاضلی اما در مدت کم حضورش در پارس جنوبی و با وجود مشکلات مالی که این باشگاه دارد توانسته در هفته های حضورش نتایج خوبی بگیرد به طوری که پارس کمی از منطقه خطر فاصله گرفت. او دیروز توانست تراکتور را با ستاره های نامدارش شکست داده و تیمش را به رتبه دوازدهم برساند.

 

نساجی مازندران طالب ریکانی فرشاد احمدزاده صنعت نفت آبادان علیرضا ابراهیمی پارس جنوبی جم مهرداد بشاگردی وحید امیری کمال الدین کامیابی نیا مجتبی بیژن گل گهرسیرجان پرسپولیس تهران محمدمهدی نظری مهدی ترابی هومن افاضلی بشار رسن فولاد خوزستان فریبرز گرامی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نساجی مازندران طالب ریکانی فرشاد احمدزاده صنعت نفت آبادان علیرضا ابراهیمی پارس جنوبی جم وحید امیری مجتبی بیژن گل گهرسیرجان پرسپولیس تهران محمدمهدی نظری مهدی ترابی هومن افاضلی بشار رسن فولاد خوزستان فریبرز گرامی هفته بیست و یکم برابر شهرخودرو طالب ریکانی فوق العاده پارس جنوبی محمود فکری ماشین سازی گل محمدی لیگ برتر بازی ها گل گهر پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر؛ پرسپولیس به مومنی رسید، استقلال به کاظمی!

داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور مشخص شدند.

طرفداری | اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد.

به نقل سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام کرد که به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
پیکان تهران-هوادار تهران 
داور: فرزاد منصوری کمک ها: حمیدرضا افشون، آبتین زاهدی و مهرداد خسروی؛ ناظر: حاتم بک پور

گل گهر سیرجان-استقلال خوزستان  
داور: محمدرضا تارخ؛ کمک ها: نجف پناهی، سعید زیبا و مسعود حقیقی؛ ناظر: یدالله جهانبازی

صنعت نفت آبادان-پرسپولیس  
داور: علی اصغر مومنی؛ کمک ها: محمد عطایی، دانیال باشنده و میثم حیدری؛ ناظر: مسعود مرادی 
 
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
نساجی مازندران-تراکتور 
داور: علی صفایی؛ کمک ها: محمدعلی پورمتقی، صالح عرب آبادی و علی بای؛ ناظر: محمدرضا فلاح

استقلال تهران-شمس آذر قزوین 
داور: وحید کاظمی؛ کمک ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور و عبدالنبی پورخلف؛ ناظر: حسن کامرانی فر

فولاد خوزستان-مس رفسنجان 
داور: امیر ایار؛ کمک ها: علی اکبر نوری، اسماعیل احمدی و یعقوب آشوری؛ ناظر:  ابوطالب طاهریان 
 

یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳
ذوب آهن اصفهان-آلومینیوم اراک 
داور: سعید رحیمی مقدم؛ کمک ها: حسن انتظاری، امید افخمی و شاهین یزدانی؛ ناظر: حیدر شکور 


ملوان بندر انزلی- سپاهان اصفهان 
داور: مرتضی منصوریان؛ کمک ها: حسن ظهیری، محسن سلطانی و فرهاد امینی؛ ناظر: فریدون اصفهانی

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر پس از پایان روز دوم از هفته بیست و چهارم‌
  • نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ
  • ساعت بازی استقلال - شمس آذر در هفته بیست و چهارم
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان
  • هفته بیست و هفتم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان
  • نساجی - تراکتور؛ تقابل با مربی سابق در دوران پساخمز؛ پیش بازی
  • مسیر بقا برای چهار تیم قعرنشین لیگ بیست و سوم
  • اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال | داور جوان برای بازی پرسپولیس
  • داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر؛ پرسپولیس به مومنی رسید، استقلال به کاظمی!
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| مأموریت مهم پرسپولیس در آبادان/نفت به دنبال معجزه برای فرار از سقوط