Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید وحید احمدی طباطبایی افزود: آزمایش‌ها فقط از افراد بستری شده در بیمارستان‌ها گرفته می‌شود و به دلیل آنکه گزارش‌های مثبتی از مبتلایان به ویروس کرونا در اطراف استان کرمان گزارش شده است، قطعا ویروس کرونا در این استان در حال گردش است و ممکن است هفته پیش رو، شاهد موارد مثبتی در سطح استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: هفته سختی را در پیش خواهیم داشت، با توجه به تعطیلی ۳ روزه مدارس و یک‌هفته‌ای دانشگاه‌های استان، انتظار داریم مردم از حضور در مکان‌های پرازدحام و غیرضروری خودداری کرده و حتی‌المقدور حضور خود را در مراکز عمومی محدود کنند.

احمدی طباطبایی گفت: تا چند روز گذشته بحث کمبود ماسک و ژل‌های ضدعفونی در سطح کشور بود که با اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت، این معضل کاهش پیدا کرده و قرار است این اقلام تا ۲ روز آینده در سطح استان کرمان توزیع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تاکنون سهمیه اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول های ضدعفونی به استان کرمان اختصاص داده نشده است. با توجه به شرایط و موقیعت استان‌ها، فعلا توزیع این اقلام در استان‌های قم و گیلان بوده و در صورت تخصیص این اقلام به استان کرمان و تعیین مکانیزم توزیع آنها به مردم اطلاع‌رسانی  خواهیم کرد.

وی در ادامه در مورد کنترل ورودی‌های استان کرمان اظهار کرد: غربالگری همه ورودی‌های استان بحث علمی نخواهد بود اما غربالگری در قسمت‌های خاصی مثل ترمینال‌ها مسافربری، ایستگاه‌های ورودی قطارها و فرودگاه‌های سطح استان انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه کاهش ساعات ادارات استان با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: پیشنهاد کاهش ساعات ادارات استان در جلسه ستاد کرونا مطرح شد اما کاهش ساعات کاری ادارات استان تاکنون تصویب نشده است.

وی گفت: با ورود کیت‌های آزمایش تشخیص کرونا به استان کرمان از۱۱اسفند یا  صبح روز ۱۲ اسفند آزمایش افراد مشکوک به کرونا در استان انجام می‌شود، بنابراین از این به بعد سرعت ما در تشخیص این بیماری افزایش پیدا خواهد کرد.  

احمدی‌طباطبایی در مورد مصوبات جلسه ستاد کرونا گفت: لغو مراسم و تجمع‌ها از جمله مراسم عروسی‌ها در سطح تالارهای استان کرمان یکی از مصوب این جلسه بود ضمن آنکه ضدعفونی کردن معابر عمومی مثل ترمینال‌ها، قطار و پایانه‌های مسافربری براساس دستورالعمل وزارت بهداشت از دیگر مصوبات آخرین جلسه (جمعه) ستاد کرونا در استان کرمان بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خیابان‌های کرمان همچون شهر قم ضدعفونی خواهند شد؟ بیان کرد: ضدعفونی خیابان‌ها مبنای علمی ندارد و اگر خیابان‌ها ضد عفونی شود بلافاصله از حالت ضدعفونی خارج خواهد شد لذا هنوز توصیه عمومی برای ضدعفونی خیابان‌ها وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: دستورالعمل ضدعفونی محیط ادارات مفصل است که باید نسبت محلول‌ها، غلظت مواد و نحوه ضدعفونی کردن رعایت شود.

کد خبر 487648 برچسب‌ها بهداشت عمومی كرونا در ايران استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی كرونا در ايران استان کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان استان کرمان خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی ملک زاده با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم