Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) می‌گوید با اعمال تغییر در قانون آفساید که به رفع مشکلات به وجود آمده برای تشخیص آن از زمان معرفی VAR کمک کند، استقبال می‌کند.

قرار است امروز (شنبه) اعضای اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) تشکیل جلسه دهند و در مورد VAR و قانون آفساید تبادل نظر کنند، اگرچه هیچ پیشنهادی برای تصویب یک تغییر قانون قطعی ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این فصل جنجال‌های فراوانی به خاطر تصمیمات بیش از اندازه سختگیرانه VAR در تشخیص آفساید‌های میلیمتری شکل گرفته به خصوص در لیگ برتر انگلیس که بعضاً زیر بغل یا پاشنه پای بازیکنان هم باعث شده داوران بازیکنان را در موقعیت آفساید تشخیص دهند و همین موضوع ناراضایتی‌های فراوانی را به همراه داشته است.

چندی پیش آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال که اکنون به عنوان مدیر بخش توسعه جهانی فوتبال فعالیت دارد، از لزوم تغییر در قانون آفساید سخن به میان آورد و اکنون اینفانتینو هم این موضوع را تأیید کرده است.

اینفانتینو در این باره گفت: بحث آفساید موردی است که ما باید به آن نگاهی دوباره بیندازیم و من به شخصه موافق پیدا کردن راهی برای تجدید نظر در قانون آفساید هستم تا ببینیم که آیا این تغییر کمک می‌کند یا نه، چون به نظر من این موضوع بیشتر به درک شرایط مرتبط است. برخی از تصمیمات بسیار موشکافانه هستند و برای مردمی که صحنه را می‌بینند بسیار سخت است که تشخیص دهند آفساید بوده است یا نه. به همین دلیل ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم قانون آفساید را شفاف‌تر کنیم. البته ما الان به این موضوع در حد بحث می‌پردازیم و قرار نیست که هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ شود، چون هیچ پیشنهادی روی میز نیست. با این وجود ما در این باره صحبت خواهیم کرد تا ببینیم که آیا لزومی برای تست قانون جدید وجود دارد یا نه.

اینفانتینو در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تعریف یک معیار جدید برای رفع مشکلات مربوط به آفساید‌ها وجود دارد یا نه تأکید کرد: با این کار مسئله اصلی حل نمی‌شود. حتی اگر ما یک فاصله ۱۰ سانتیمتری را برای اعلام آفساید ضروری بدانیم، در صورتی که فاصله دو بازیکن ۱۱ سانتی‌متر باشد، باز هم برای تشخیص آن مشکل به وجود می‌آید. اگر فاصله آن‌ها ۱۰ و نیم سانتی‌متر باشد چطور... این کار‌ها چیزی را حل نمی‌کند.

رئیس فیفا مشکلات و جنجال‌های به وجود آمده درباره VAR در لیگ برتر انگلیس را نتیجه بررسی‌های افراط گونه صحنه‌های مشکوک دانست و ادامه داد: در ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و آلمان، این جنجال‌های درباره تشخیص آفساید با VAR وجود ندارد. این مسئله را نمی‌توان یک مشکل دانست بلکه چیزی است که باید به آن نگاه دقیق‌تری داشت. به نظر من شیوه استفاده از VAR است که مشکل‌ساز می‌شود نه خود آن. وقتی شما ۱۰ دقیقه وقت را صرف تشخیص آفساید می‌کنید، آن وقت خب ممکن است نارضایتی‌هایی از شیوه استفاده از آن شکل بگیرد.

اینفانتینو در نهایت این موضوع که جنجال‌های به وجود آمده توسط VAR ممکن است منجر به حذف کامل آن از فوتبال شود، تأکید کرد: تا جایی که فیفا می‌داند و این مسئله به آن مربوط می‌شود، VAR آمده که بماند.

جیانی انفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) درباره احتمال لغو بازی‌های ملی در ماه مارس گفت: در شرایط کنونی هیچ چیزی را بعید نمی‌دانم. سخت است که رویداد‌های بین المللی را متوقف کرد چرا که شرایط در همه کشور‌ها متفاوت است، اما سلامت مردم مهم‌تر از هر رقابتی است.

او ادامه داد:سلامت مردم برای ما فراتر از هر چیزی است. وضعیت را با دقت دنبال می‌کنیم و امیدوار هستیم که این ویروس به جای انتشار بیشتر کمتر شود. در شرایط کنونی ویروس همچنان در حال انتشار است و به همین خاطر بهتر است که رقابت‌ها به تاخیر افتد یا بدون تماشاگر برگزار شود تا خطر کاملا رفع شود.

جام ملت‌های اروپا در ۱۲ ژوئن برگزار خواهد شد و این رقابت‌ها در ۱۲ کشور برگزار خواهد شد.

انفانتینو درباره احتمال لغو این بازی‌ها گفت: فکر می‌کنم که این رقابت‌ها در زمان مورد نظر برگزار شود. نباید ترسید بلکه باید با جدیت با این مشکل برخورد کرد. امیدوار هستیم که رقابت‌های المپیک هم در زمان مقرر برگزار شود.   منبع:ایسنا،تسنیم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر کرونا فوتبا جانی اینفانتینو فدراسیون جهانی فوتبال قانون آفساید قانون آفساید رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی نیشابورگفت: گشت‌های یگان حفاظت و رصد‌های ماهواره‌ای همکاران در تمامی ایام به خصوص در ایام تعطیلات نوروز باعث شناسایی بیشترین تعداد تغییر کاربری و برخورد قانونی با آنها در خراسان رضوی شده است.

علی مبارکی افزود:نیشابور با شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و صدور ۷۶ مورد اخطاریه به نسبت میزان تخلفات تغییر کاربری در کل استان بهترین عملکرد را داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در راستای وظایف قانونی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در خصوص توقف عملیات قانون تبصره یک ماده ۱۰ و قلع و قمع تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام قطعی قلع و قمع ماده ۳ بیشترین توقف عملیات را در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هرچند حجم فعالیت‌های این اداره بالا است، اما با تمامی قدرت نسبت به شناسایی و برخورد با سودجویان اقدام خواهیم کرد، از عموم مردم و فعالین بخش کشاورزی خواست که بدون هماهنگی و استعلام از این اداره اقدام به هیچ گونه فعالیتی در اراضی کشاورزی و باغی خود نکنند که بعداً متوجه ضرر و زیان نشوند.

 

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • عکس‌| پایان جنجال ال‌کلاسیکو؛ گل مشکوک بارسا آفساید بود!
  • پایان جنجال‌: گل مشکوک یامال آفساید بود (عکس)
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • روشن:هیچکس فکر نمی‌کرد استقلال با این همه مشکل صدرنشین باشد/خطیر و نکونام بعد از پایان فصل به جان هم بیفتند!
  • اعتراض‌ها به شادی جنجالی آنتونی؛ شاید فصل بعد در چمپیونشیپ بازی کنی!
  • تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو
  • محمد ربیعی: من مظلومم! بازی‌های تیم مرا با وسواس بیشتری قضاوت کنید
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد