Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@07:38:02 GMT

وضعیت مناسب کشت گندم در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۱۸۲

وضعیت مناسب کشت گندم در سال زراعی جاری

ایران اکونومیست- رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه تنها ٢٠ درصد کود سرک بهاره مورد نیاز مزارع گندم تامین شده است، از مناسب بودن وضعیت کشت این محصول خبر داد. عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور، با بیان اینکه مشکل تأمین کود اوره مورد نیاز کشاورزان هنوز رفع نشده است، گفت: با توجه به آغاز فصل داشت گندم، درخواست تولیدکنندگان این بوده که تولید صنایع پتروشیمی کشور بیشتر روی کود اوره متمرکز شود و نیز کودهایی که به منظور صادرات در گمرکات انبار شده وارد بازار داخل شود و در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شرایط صادرات این کودها فعلاً مهیا نیست و به همین دلیل ما خواهان این هستیم که محموله‌های مذکور برگردد و به عنوان کود سرک بهاره در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
هاشمی گفت: تاکنون تنها حدود ٢٠ درصد کود سرک بهاره مورد نیاز تأمین شده است.
وی شرایط تولید و وضعیت مزارع گندم را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: پیش بینی ما این است که برای سال آینده نیز نیاز داخل را در کشور تولید می‌کنیم.
هاشمی درباره آخرین وضعیت قیمت خرید تضمینی گندم نیز توضیح داد: علی رغم پیگیری‌هایی که انجام گرفت تغییر قیمت فعلاً منتفی است.

مهر برچسب ها: مزارع گندم ، صادارت کود ، گندمکاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مزارع گندم گندمکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان یگانگی ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۷۶۰ تن شکر سفید در انبارهای این استان ذخیره است و مجوز حمل ۶۰۰ تن شکر دیگر نیز اخذ و به زودی به انبار اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبارهای این استان وجود دارد افزود: ۲۱ هزار و ۹۹۴ تن گندم در انبار ذخیره است و پیش‌بینی می‌شود گندم مورد نیاز استان تا پایان خردادماه تأمین باشد، همچنین برنامه حمل ۱۸ هزار تن گندم به استان اخذ شده که به ذخیره استان اضافه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال هم خرید گندم قابل قبول باشد، به دلیل وجود برخی از نارضایتی‌ها از کیفیت گندم برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین گندم از محل استان‌های خوزستان و فارس و همچنین گندم وارداتی انجام شده است.

کد خبر 6086477

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟