Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیراز در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۵۰۰ میلیون تومان به آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا اهدا کرد.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور، شهردار و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید شبانه از آزمایشگاه تشخیصی کرونا، اظهار کرد: همانگونه که از ابتدای ورود بیماری ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه را در سطح شهر شیراز به صورت مستمر از چند روز پیش آغاز کرده‌ایم اینک نیز به همت مردم و در کنار سایر کادر بهداشتی و درمانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بررسی روند خدمت رسانی در این آزمایشگاه، از خرید یک دستگاه مولکولار و اهدای اعتباری برابر با ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به آزمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس خبر داد.

آزمایشگاه رفرانس مولکولار کرونا، نخستین مرکز در جنوب کشور

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آزمایشگاه رفرانس مولکولار کرونا، نخستین مرکز در جنوب کشور در شیراز است، گفت: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه رفرانس منطقه‌ای کرونا، نقش عمده ای در تشخیص به موقع این بیماری و تسهیل در روند درمان این بیماری دارد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری در اقدامات اخیر و همکاری با ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: خودمراقبتی عامل مهم پیشگیری در برابر درمان ویروس بوده و از تمامی ارگان‌ها برای اطلاع رسانی جمعی در این زمینه دعوت به همکاری کرد.

کد خبر 412765

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کلانشهر شهر کلانشهر شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد