Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@19:26:24 GMT

احتمال لغو حج تمتع به دلیل ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۲۷۹

احتمال لغو حج تمتع به دلیل ویروس کرونا

رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی در نقاط مختلف دنیا شده و انعکاس و تاثیر منفی بر زندگی اغلب ملتها، بورس‌ها و بازار‌های جهانی گذاشته است و در حالی که خطرات آن در دولت منشأ، رو به کاهش است، موارد ابتلای جدید در مناطقی ظاهر شده است که اغلب تصور می‌شد از این ویروس در امان هستند، مناطقی مانند افریقا و برخی دولت‌های اتحادیه اروپا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: سازمان بهداشت جهانی تا کنون ۸۵ هزار مورد ابتلا به کرونا در ۵۰ کشور را ثبت و در بیانیه‌ای تاکید کرده که هیچ کشوری از این ویروس در امان نیست و هر دولتی که این واقعیت را نادیده بگیرد، مرتکب اشتباه مرگباری شده است.

چه بسا اضطرابی که در بین اغلب دولت‌ها بدنبال گسترش کرونا وجود دارد، به دلیل سقوط بورس‌های جهانی، افزایش یافت؛ چرا که حدود ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند و سهام‌های بورس داو جونز، تنها در یک هفته، حدود ۴۰۰۰ پله کاهش داشتند و قیمت‌های نفت، با کاهش حدود ۵ درصدی، به هر بشکه ۴۵ دلار رسید؛ امری که باعث افزایش کسری بودجه در دولت‌های تولید کننده نفت و بویژه دولت‌های خلیج می‌شود.

عربستان سعودی تصمیم جسورانه‌ای گرفته و تعداد زائران برای انجام مناسک حج و زیارت حرم حضرت رسول را کاهش داد. علاوه بر اینکه براساس گزارشها، احتمال لغو حج در سال جاری نیز وجود دارد. این در حالی است که ایران نیز نماز جمعه را در چندین استان لغو کرد.

وزرای بهداشت کشور‌های عربی، اختلافات میان خود را کنار گذاشته و نشستی در مقرّ اتحادیه عرب، برای توافق در راستای اتخاذ یک استراتژی هماهنگی مشترک، برگزار کردند و تصمیم گرفتند در تاریخ ۱۵ مارس، جلسه فوق العاده‌ای با حضور کارشناسان داشته باشند؛ اقدامی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد؛ به این دلیل که انتظار می‌رفت در سریعترین زمان ممکن این جلسه برگزار شود.

این در حالی است که دولت‌های عربی که به سرعت پرواز‌ها به دولت‌هایی مانند چین، کره جنوبی، ایران و ایتالیا را متوقف کردند.

در این میان، مساله جالب آن است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده که کشورش به تهران پیشنهاد‌هایی مبنی بر ارائه کمک‌های فنی برای تقویت اقدامات مقابله با ویروس کرونا، داده است؛ که به منزله اشک تمساح ریختن آمریکاست؛ اگر این دولت نگران ایران و ملت آن بود، این تحریم‌های ظالمانه را علیه آن اعمال نمی‌کرد؛ تحریم‌هایی که نقش مستقیمی در فروپاشی اقتصادی ایران، ضعف ان در ارائه خدمات بهداشتی و بدی اوضاع معیشتی و در نهایت، شیوع ویروس، داشته است.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rZl خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حج تمتع ویروس کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟