Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@10:11:57 GMT

آغاز بارش باران و برف از امروز در بیشتر نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۴۰۹

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی با اشاره به شرایط جوی کشور در روزهای آینده، گفت: امروز بعدازظهر شنبه (۱۰ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، اما از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکشنبه در مناطق شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد، در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: دوشنبه بارش در شمال غرب کشور تضعیف خواهد شد و در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و همچنین شمال شرق فعال می‌شود. دوشنبه کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، سه شنبه این سامانه در شمال شرق سبب ریزش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر بارش باران می‌شود و اواخر روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی گفت: از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه و سه شنبه دریای خزر مواج است، روز‌های دوشنبه غرب خلیج فارس و روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است و در شب صاف و کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۵ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بارش باران بارش برف خلیج فارس سازمان هواشناسی وزش باد بارش باران وزش باد شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بارش باران در۴ روز آینده تعطیلات | بیشترین بارش ها در کدام استان خواهد بود؟

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه ۸ فروردین در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا پنجشنبه در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور، بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج است.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز - چهارشنبه - پایتخت را کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه خواهد بود.

کد خبر 840905 برچسب‌ها خبر مهم باران

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در نواحی شرقی کشور
  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • پیش بینی باران و برف در ۹ استان کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین / بارش برف و باران و مه در چالوس
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور
  • بارش باران در تمامی نواحی شمال و شمال غرب کشور
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی
  • وضعیت بارش باران در۴ روز آینده تعطیلات | بیشترین بارش ها در کدام استان خواهد بود؟
  • بارش برف و باران در این استان‌ها