Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:57:21 GMT

تلاش دماوندی‌ها برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۶۲۱

تلاش دماوندی‌ها برای شکست کرونا

به گزارش ایرنا، با اعلام خبر انتشار و شیوع ویروس کرونا در کشور، ستادهای مقابله با این بیماری در شهرستان دماوند تشکیل شد و تاکنون نیز طی برگزاری جلسات متعدد، با تمامی امکانات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تلاش هستند.

دانش آموزان، کسبه، ادارات خدمات رسان، دانشجویان، نیروهای درمانی و کادر پزشکی و همه و همه دست به دست هم دادند تا با ارائه خدمات لازم و بسیج امکانات، برای پیشگیری از شیوع این ویروس اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه بهداشت و درمان دماوند با حضور در سطح ادارات، بانک ها، در بین کسبه و دیگر مراکز، به صورت حضوری و یا توزیع بروشور آموزش‌های لازم به‌منظور آگاهی مردم جهت پیشگیری از بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده است.

همچنین طی هماهنگی انجام شده با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای صنایع و کارخانجات تحت پوشش شبکه بهداشت شهرستان دماوند آموزش و اقدامات لازم جهت گسترش ویروس و پیشگیری از بیماری کرونا به شاغلین صورت گرفت.

این نهاد بهداشتی همچنین توصیه‌های لازم را به واحدهای صنفی نانوایی اعلام نمود که می توان به استفاده از یک فروشنده صرفا جهت اخذ وجه که به هیچ عنوان با تهیه و توزیع نان در تماس نباشد و همچنین از مواد گندزدایی سطوح استفاده نموده و شستشوی دست‌ها به صورت مرتب انجام گیرد.

همچنین تاکید شد که از ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه و تجمع مردم زیر سقف و محیط بسته جلوگیری شود و به هیچ عنوان با دستی که نان جابجا می‌کنید به درب و دیوار و قسمت‌های قابل لمس عمومی نزنید و به کسی دست ندهید.

اقدامات شهرداری ها برای پیشگیری

شهرداری های پنج شهر شهرستان دماوند به ویژه شهرداری دماوند نیز اقدامات ارزشمندی را در این خصوص انجام داده که می تواند به ضدعفونی نمودن سرویس های بهداشتی عمومی، مسجدجامع شهر، وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه های تاکسی، نیمکت شهری و داخل پارک ها، اقدام کرده است و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

تعطیلی نماز جماعت در کلیه مساجد شرق استان تهران

همچنین حجت‌الاسلام کریمانی، رئیس مرکز امور مساجد شرق استان تهران نیز طی اعلامیه ای تاکید کرد که باتوجه به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت جلوگیری از اجتماعات، نماز جماعت در کلیه مساجد شرق استان تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد و این تصمیم بنابر دستور مراجع ذی‌ربط در وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اتخاذ شده است.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز از ممنوعیت برگزاری نماز جماعت و مراسم ترحیم در امامزادگان شهرستان خبر داد و اعلام کرد ضدعفونی بقاع متبرکه در حال انجام است و پخش مواد غذایی و برگزاری مراسمات در اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند نیز فعالیت مجتمع‌ها و آموزشگاه‌های هنری و فرهنگی در شهرستان دماوند را تا پایان هفته تعطیل اعلام نمود و این روند در صورت نیاز ادامه خواهد داشت.

اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز قبول نذورات در قالب غذاهای طبخ شده را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ورود افراد خارج از کادر اداری به کلیه مراکز نگهداری شبانه‌روزی اعم از مرکز معلولین، سالمندان، شبه خانواده، کمپ های ترک اعتیاد و قبول نذورات در قالب غذاهای طبخ شده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

حامیان و خیرین محترم می‌توانند از طریق شماره ۷۶۳۱۲۶۴۶ (۱۱۲) واحد مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان دماوند جهت ارائه کمک‌های مردمی و نذورات خود اطلاعات لازم را کسب نمایند.

عدم ارائه خدمات اسکان مراکز رفاهی و اقامتی فرهنگیان در دماوند تا اطلاع ثانوی

مهدی فتحعلی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش دماوند نیز در پی شایعه اسکان مسافرانی از قم در خانه معلم های شهر دماوند، اظهار داشت: بنابر دستور اداره رفاه آموزش و پرورش شهرستاهای استان تهران به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از هفته گذشته هیچ یک از مراکز رفاهی و اقامتی فرهنگیان در دماوند خدمات اسکان و رزرو اینترنتی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شایعات فضای مجازی مبنی بر اسکان مسافرانی از قم در خانه معلم های شهر دماوند، این موضوع صحبت ندارد و کلیه مراکز بنابر دستور مقامات استانی کلیه مراکز از هفته گذشته تعطیل می‌باشد.

دانش‌آموزان جهت آموزش آنلاین به هر سامانه‌ایی مراجعه نکنند

مهرداد پورفتحی، مدیر آموزش و پرورش دماوند ضمن اشاره به ضدعفونی شدن تمامی مدارس منطقه، در خصوص جبران عقب ماندگی دروس دانش‌آموزان گفت: دانش آموزان فعلا از شبکه آموزش سیما استفاده کنند تا به‌زودی یک سامانه جدید که مورد تایید آموزش و پرورش دماوند می‌باشد به دانش‌آموزان معرفی شود؛ در ضمن مدیران مدارس دماوند نیز در تدارک آموزش آنلاین توسط آموزگاران و دبیران خود دانش‌آموزان هستند.

#در_دماوند_می‌مانیم

دانش‌آموزان مدارس دماوند جهت حفظ سلامتی خود و دیگران، پویش #در_دماوند_می‌مانیم راه انداختند. دانش‌آموزان در این پویش به‌دلیل تعطیلاتی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیش آمده به مسافرت نمی‌روند و در دماوند می‌مانند. همچنین از طریق آموزش از راه دور، دروس عقب مانده را در منزل جبران می‌کنند.

تعطیلی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی و استخرها در شهرستان دماوند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند نیز گفت: طبق بخشنامه ارسالی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران منضم به دستور وزیر ورزش و جوانان به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی ورزشکاران و استفاده‌کنندگان مجموعه‌های ورزشی، کلیه اماکن ورزشی خصوصی و دولتی و استخرها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رضا مقدم ادامه داد: تمامی مدیران اماکن ورزشی دولتی و خصوصی ملزم به رعایت موارد ذیل هستند و در غیر اینصورت و در صورت مشاهده بازرسین نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در دماوند مشاهده و گزارش نشده است

حسن خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: تاکنون در شهرستان دماوند با تلاش‌های انجام شده توسط تیم بهداشت و درمان و دیگر نهادها، هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا نداشته‌ایم.  

وی ادامه داد: مواردی که مشکوک به بیماری کرونا بودند در صورت مراجعه به بیمارستان اگر شدید نبود با توصیه های متخصصان و مراقبت های لازم توسط پزشک در خانه نگهداری می شدند و دو موردی که علائم شدیدتری داشتند به بیمارستان‌های تهران ارجاع داده شدند که نمونه‌های این افزاد نیز منفی بود.

این مقام مسئول با اشاره به نکات بهداشتی و تاکید بر شست و شوی مداوم دست ها، خاطرنشان کرد: با همکاری دیگر نهادها همچون شهرداریها، مراکز عمومی که تردد بیشتری در آن صورت می گیرد، مجهز به وسایل بهداشتی و ضدعفونی هستند تا مشکلی را شاهد نباشیم.

خیرخواه ضمن توصیه به افرادی که علائم بیماری، سرما خوردگی و یا آنفولانزا دارند، در منزل استراحت کرده و خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند، گفت: ویروس کرونا در ذرات مایع وجود دارد و از طریق دست زدن به چشم، دهان و بینی به فرد منتقل می‌شود؛ استفاده از ماسک برای افرادی که دچار این بیماری هستند و یا با افراد مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط می باشند، ضروری است و برای مردم عادی نیاز نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین از مردم خواست تا در صورت نداشتن کارهای ضروری، از حضور در مجامع عمومی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ... خودداری کنند.

نمایشگاه بهاره ۹۸ لغو شد

فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در دماوند اظهار داشت: با توجه به نظر اعضای کمیته تنظیم بازار، مقرر شد که اتاق اصناف نسبت به لغو برگزاری نمایشگاه بهاره نوروز ۹۸ اقدام لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: تهیه و ارسال گزارش اداره صمت از وضعیت تحول و نوسانات بازار، آمار مقایسه‌ای قیمت با شهرستان‌های همجوار، تعداد بازدیدهای انجام شده، کشف کالاهای احتکار شده و قاچاق از مواردی است که باید به صورت هفتگی به فرمانداری دماوند ارسال شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در صورت انجام تخلفات توسط برخی واحدهای صنعتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که منجر به ایجاد مخاطره برای سلامت شهروندان و نظم عمومی جامعه می‌شود، تعزیرات حکومتی نسبت به اعمال قانون به صورت ویژه اقدامات لازم را انجام دهد.

این مقام مسئول گفت: همچنین مقرر شد اقدامات لازم جهت جلوگیری از برپایی جشن‌ها و مراسمات در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شهرستان صورت گیرد.

پیشگیری و رعایت بهداشت فردی بهترین راه مقابله با کرونا است

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: از زمان ورود بیماری کرونا به کشور که در ایام انتخابات نیز اتفاق افتاد، شهرستان دماوند با برگزاری جلسات متعدد و همراهی مسئولان منطقه، اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری و مقابله از شیوع بیماری کرونا در شهرستان، لازم است همه با عوامل شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته و شهروندان نیز نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه شهروندان از اخبار و اطلاعات موثق و رسمی پیگیر موضوعات مربوط به این بیماری باشند و از هرگونه شایعه دوری کنند، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شده و آموزش‌های لازم نیز توسط شبکه بهداشت و درمان در ادارات و مراکز مختلف در حال انجام است.

فرماندار شهرستان دماوند، پیشگیری با هدف مقابله سریع و کم هزینه بودن و رعایت بهداشت فردی را بهترین راه مقابله با کرونا دانست و گفت: این مهم با آگاه سازی مردم محقق می شود و همین امر به همکاری آنان جهت مقابله با این ویروس موثر است.

صفری با اشاره به مصوبات نشست ستاد هماهنگی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهرستان دماوند نیز خاطرنشان کرد: در این نشست، موضوع تداوم آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به شهروندان مورد تاکید قرار گرفت و قرار شد تا مراقبت‌های ویژه‌ای از مدارس، ادارات، مساجد و تکایا صورت گیرد و نسبت به ضد عفونی‌کردن این مراکز به صورت دائم اقدام گردد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری‌های لازم جهت شیوع بیماری کرونا در دماوند، مقرر شد تا برگزاری مراسماتی از جمله همایش‌ها، نماز جماعات، عروسی و ترحیم در این شهرستان محدود شود، گفت: مقابله با شیوع بیماری کرونا، وظیفه اجتماعی همگان است و دستگاه‌ها و مردم باید در کنار یکدیگر با شیوع این بیماری مقابله کنند.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: توصیه می‌شود که مردم از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ خودداری کرده و افرادی که علائم مشکوک به بیماری را دارند به موقع به مراکز درمانی معرفی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین شهروندان ضمن حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی، اخبار صحیح درباره این بیماری را از شبکه بهداشت و درمان دریافت کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

برچسب‌ها شهرستان دماوند ویروس کرونا پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند ویروس کرونا شهرستان دماوند ویروس کرونا فرماندار شهرستان دماوند شیوع بیماری کرونا شیوع بیماری کرونا شیوع ویروس کرونا شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی مقام مسئول دماوند نیز آموزش و پرورش برای پیشگیری استان تهران دانش آموزان لازم جهت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • تلاش پلیس برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان