Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی منتخب مردم مشهد و کلات در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پارلمان مجازی ایران شبیه سازی کاملی از مجلس است.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، در نشستی با اصحاب رسانه در محل صدا و سیمای مرکزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: مجلس اگر بخواهد به اندیشه، توانایی و نیاز داخل نگاه کند نیازمند دو چیز است؛ یک اینکه به این باور برسد که باید به داخل نگاه کند که در مجالس قبلی این باور وجود نداشته است، دو اینکه ابزار مناسب را برای کشف این توانایی‌ها، اندیشه‌های نو و ابتکارات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: من با همین باور که باید از توان داخل استفاده شود، سال‌هاست بستری را تحت عنوان پارلمان مجازی ایران، فراهم کردم که یک شبیه‌سازی کاملی از مجلس است. همان‌طور که نمایندگان می‌توانند در صحن‌ و کمیسیون‌ها باشند و طرح‌ها و لوایح را ببینند و به تک تک مواد و تبصره‌ها دسترسی داشته و رای بدهند و پیشنهاد اصلاحی و حذف بدهند و از این دست مسائل، همگی برای کسی که کاربر این پارلمان مجازی ایران است، یش‌بینی شده است.

منتخب مردم مشهد و کلات در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس باید این کار را به صورت کلان انجام دهد و نخبگان با مجلس سر و کار داشته باشند و  اکنون بسیاری از نمایندگان در این پارلمان عضو هستند. این بستر باید بستری سازمانی باشد اگر این اتفاق بیافتد قطعا نگرانی‌هایی که راجع به شفافیت وجود دارد، برطرف می‌شود.

نقش نظارتی مجلس به خوبی انجام نمی‌شود

در ادامه، اکبر احمدپور، منتخب مردم خواف و رشتخوار در انتخابات مجلس یازدهم در خصوص تنزل جایگاه نماینده مجلس اظهار کرد: در سال‌های اخیر شرایط در جامعه به گونه‌ای رقم خورده است که جایگاه نماینده از نقش اصلی که قانون‌گذاری است به مسائل اقتصادی و معیشت مردم تنزل پیدا کرده است در واقع نماینده به تلقی مردم نیروی کمیته امداد تنزل پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تصور من این است که خود نمایندگان در این نگاه به جایگاه نماینده نقش مهمی دارند چرا که نماینده وقتی وارد مجلس می‌شود تصورش این است که باید در دور بعد هم انتخاب شود برای همین باید رای مردم را داشته باشد به همین منظور مردم را تشویق کرده است که این توقعات را داشته باشند و خود نماینده نیز در جهت این انتظارات قدم برداشته است.

منتخب مردم خواف و رشتخوار در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه یکی از رسالت‌های اصلی مجالس نظارت بر اجرای قوانین است این نظارت در مجلس به خوبی انجام نمی‌گیرد. این نظارت باید جامع و فراگیر در کل کشور باشد.

احمدپور اضافه کرد: منطقه خواف و رشتخوار تقریبا از نقاط محروم کشور است و خدماتی که در این منطقه در طول 40 سال پس از انقلاب انجام شده، بسیار کم است. خیلی از روستاها آب، گاز، جاده و این امکانات اولیه را ندارند. تصور برخی از افراد این است که فقط مناطق مرزی این شرایط را دارند.

معدن باعث تعطیلی کشاورزی و دامپروری در منطقه خواف شده است

وی افزود: در منطقه خواف معادن سنگ آهن وجود دارد و مسوولان از آن به عنوان عسلویه خراسان یاد می‌کنند اما همین معدن اکنون باری بر دوش مردم شده است چرا که باعث شده کشاورزی و دامپروری تعطیل شود و تنها جاده اصلی که وجود دارد نیز توسط تریلی‌های معدن تخریب شده و تبدیل به قتل‌گاه مردم شده است. اگر نظارت درستی انجام می‌شد که معدنی که در جایی بهره‌برداری می‌شود نسبت به تعهدات خود نسبت به اصلاح‌ زیرساخت‌ها و حمایت از منطقه عمل می‌کرد، این مشکلات به وجود نمی‌آمد.
 

منتخب مردم خواف و رشتخوار در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم آغاز مبارزه با فساد از خود مجلس،  خاطرنشان کرد: اگر مجلس می‌خواهد با فساد مبارزه کند باید با خود شروع کند. اگر مجلس نماینده‌ای داشته باشد که وابسته به مراکز قدرت باشد یا اگر نماینده‌ای از مجلس فاسد باشد اما اقدامی درمورد او انجام نگیرد؛ تا زمانی که این شرایط وجود داشته باشد مبارزه با فساد در کشور با اختلال روبه‌رو خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پارلمان مجازی ایران خواف و رشتخوار منتخب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • یک تصویر متفاوت از صحن مجلس /مهمانان ویژه پارلمان چه کسانی بودند؟
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»