Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای کم‌اهمیت جلوه دادن خطر شیوع ویروس کرونا و پنهان کاری در این زمینه، با انتقادات گسترده‌ای به ویژه در میان روزنامه‌نگاران و حزب رقیب روبه‌رو شد.

ترامپ جمعه شب در گردهمایی انتخاباتی در کارولینای جنوبی نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا را رد کرد و آن را فریبکاری دیگری از سوی حزب رقیب خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور دموکرات «کریس مورفی» ترامپ را به تلاش برای نادیده گرفتن حقیقت متهم کرد و در توئیتی نوشت وقتی من چهار سال داشتم همیشه در بازی قایم‌موشک برنده می‌شدم، چون همانجا روی پله‌ها می‌نشستم و روی سرم پتو می‌کشیدم.

«مایکل بلومبرگ» یکی از نامزد‌های حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی نیز در توئیتی نوشت وقتی در این بیماری همه گیر کشور نیازمند رئیس جمهوری است که هدایت اوضاع را در دست گیرد، ترامپ مانند یک بزدل ویروس کرونا را دروغ می‌داند.

«تد لیو» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این که برخلاف آنچه ترامپ در سخنرانی خود گفته است بیش از ۶۰ مورد و نه ۱۵ مورد ابتلا به کرونا در آمریکا تایید شده است خطاب به وی نوشت، می‌شود دست از دروغگویی به مردم آمریکا دست برداری؟ جان مردم در خطر است.

«کریس لو» از مقامات دولت باراک اوباما در توئیتی نوشت، وقتی مردم می‌شنوند که رئیس جمهور ویروس کرونا را فریبکاری دموکرات‌ها می‌نامد، انگیزه‌ای برای آزمایش و درمان ندارند و این مساله خطرناک است.

سناتور دموکرات «برایان شاتس» هم به تمسخر اظهارات ترامپ را اطمینان بخش و عادی دانست.

«والتر اشناب» مدیر پیشین اداره فدرال نظارت بر ضوابط اخلاقی در دولت آمریکا در رشته توئیتی نوشت، اگر ترامپ ویروس کرونا را فریب می‌داند و به مقامات بهداشت عمومی گفته است بدون تایید پنس (مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا) هیچ چیز نگویند، آیا بدان معنا است که دولت وی هیچ کاری نخواهد کرد مگر این که به ما کمک کند بفهمیم که این موضوع دروغی بیش نیست؟ چرا که نمی‌شود با بیماری همه گیری که وجود ندارد مقابله کرد. ترامپ نمی‌تواند هر دو طرف را بگیرد، اگر این موضوع فریب است، دولت باید کنار بایستد و کاری نکند. اگر دولت بی تفاوت نباشد پس این موضوع فریب نیست و او یک دروغگو است. از آنجا که دولت در قبال این مساله کنار نایستاده است پس وی یک دروغگو است. این احمقانه‌ترین کاری است که می‌توان در زمانی که ما نیازمند یک پاسخ متمرکز هستیم انجام داد و کاری خطرناک است.

«دن راتر» روزنامه نگار هم در توئیتی پرسید اگر کسی در میان جمعیتی که به سخنرانی ترامپ گوش می‌دادند به این بیماری مرگبار مبتلا بود آن وقت هم می‌توانستند آن را فریبکاری بنامند؟ ما نیازمند دولتی هستیم که با مردم خود صادق باشد.

«جویس آلن» روزنامه‌نگار هم با اشاره به تبرئه ترامپ در پرونده استیضاح گفت این بار شاید وی مانند بار قبل خوش شانس نباشد چرا که رئیس جمهور، پیروزی در انتخابات را به سلامت عمومی ترجیح می‌دهد و رای دهندگان حامی وی ممکن است به شیوه دردناکی بفهمند که ویروس کرونا، دروغ نیست.

«ست آبرامسون» خبرنگار نیوزویک در توئیتی نوشت این مساله ورای سیاست است. این سخنان رییس جمهور یا سیاست بازی پشت آن در عمل جان میلیون‌ها نفر را به خطر می‌اندازد.

«مت بوان» خبرنگار‌ ای بی سی نیوز در توئیتی نوشت ترامپ نه تنها ویروس کرونا را فریب می‌داند بلکه به دروغ به جمیعت حاضر می‌گوید ۱۵ نفر به این بیماری مبتلا شده اند در حالی که تعداد مبتلایان ۶۴ نفر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیرا توئیتی منتشر کرده و در آن نوشته بود: «دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.»

این سخنان وی با واکنشی را به همراه داشت که عنوان کرده بود دیگر بار شیشه‌ای نمانده که بخواهد حفظ شود.

حجاریان در پاسخ به این نقد، توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و در آن نوشت: منتقدی مجرب نقدی بر این پست نگاشته و بیان کرده اند:« چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ اصلاح اش تلاش کنیم.

پاسخ اینجانب: به حفظ «⁧ امید ⁩» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «⁧ نقد ⁩» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898926

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد