Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز دهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف نزدیک به ۲ میلیون ماسک و دست کش احتکار شده در اصفهان سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی خود موفق شدند ۲ انبار احتکار کالا در شهرستان‌های اصفهان و خمینی شهر را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی از هر ۲ انبار بازدید کردند که در نتیجه تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد ماسک و ۳۰۰ هزار عدد دستکش بهداشتی که ارزش آنان برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال عنوان شده، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همچنین از کشف ۱۰ تُن مواد اولیه تولید ماسک‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در این عملیات ۱۰ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار معصوم بیگی احتکار کالا‌های ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را جرمی بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی برابر قانون با افرادی که با سوءاستفاده از شرایط خاص جامعه دست به سودجویی زده و امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: از مردم اصفهان که به خیرخواهی مشهورند انتظار می‌رود در شرایط امروز به کمک یکدیگر شتافته و با همکاری و مشارکت هم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس اقدام کنند و در صورت مشاهده هر نوع سودجویی، گرانفروشی و احتکار ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.   دستگیری کلاهبردار تحت تعقیب ۵ استان کشور در اصفهان سرهنگ "حسین ترکیان" رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یکی از مشاوران املاک از وی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با تحقیقات ویژه‌ای که کارآگاهان در این زمینه انجام دادند، مشخص شد فردی با راه اندازی دفتر مشاور املاک قلابی در چندین استان کشور از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص شیوه کلاهبرداری این فرد، گفت: وی پس از روبرو کردن خریدار و فروشنده و تنظیم قولنامه، چک خریدار را از وی گرفته و عنوان می‌کرده که تا زمان تنظیم سند به صورت امانت نزد خود نگه می‌دارد، اما فردای آن روز دفترش را تعطیل و متواری می‌شده است.

سرهنگ ترکیان گفت: متهم علاوه بر این با درج آگهی فروش خودرو‌های مدل بالا در سایت دیوار آن‌ها را به صورت صوری به خریداران نشان داده و با جلب اعتماد مشتری نصف مبلغ فروش را قبل از تنظیم سند دریافت کرده و دیگر پاسخگوی تماس تلفنی خود نمی‌شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سرانجام با پی جویی‌های علمی و تخصصی کارآگاهان، مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های شهر اصفهان شناسایی و وی در یک عملیات ویژه طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم از کلاهبرداران حرفه‌ای و سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضائی ۵ استان کشور می‌باشد گفت: وی در تحقیقات صورت گرفته به بیش از ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۵ نفر اقرار کرده است.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در خصوص پرونده مذکور ادامه دارد و احتمال افزایش مال باختگان و میزان کلاهبرداری‌های صورت گرفته نیز وجود دارد، عنوان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم هنگام مراجعه به دفاتر مشاور املاک از مجوز دار بودن آنان مطمئن شوند.

او افزود: شهروندان زمانی که می‌خواهند معامله‌ای را انجام دهند، تقاضای کد رهگیری کنند، چون فقط دفاتر مشاوراملاک قانونی دارای کد رهگیری هستند و مراقب باشند اگر قرار است وجه نقد و یا چکی بابت خرید ملک یا خودرو پرداخت کنند آن را فقط به خریدار تحویل دهند و از تحویل آن به افراد غیر خودداری نمایند، همچنین از هرگونه خرید و فروش در سایت‌های واسطه گر خودداری کرده و انجام معامله را فقط در دفاتر معتبر و قانونی انجام دهند.   کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در "دهاقان سرهنگ "اسماعیل پریشانی فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان با اقدام هوشمندانه خود یک دستگاه خودروی کامیون حامل کالای خارجی قاچاق را در محور مواصلاتی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

او افزود: در این عملیات ۱۱۶ عدد لاستیک خودروی سواری ۲ دستگاه ماشین ظرفشوئی، یک دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، یک دستگاه بخارشور و ۶ دستگاه هم زن برقی که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف ماسک دستگیری کلاهبردار کالای قاچاق انتظامی استان اصفهان فرمانده انتظامی پلیس آگاهی استان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ حسین عبدی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مأموران مشخص شد سه سارق اقدام به سرقت طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کرده اند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی سارقان شدند و با هماهنگی مقام قضائی در سه عملیات مجزا یک متهم را در شهرستان اهر و ۲ متهم دیگر را در شهر‌های جنوب استان دستگیر کردند و با کشف اموال مسروقه به پلیس آگاهی اهر انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی اهر افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عبدی ادامه داد: از متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، گوشی تلفن ماهواره ای، دوربین فیلمبرداری و دستگاه دی.وی.آر دوربین مداربسته منزل مالباخته کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدی از شهروندان خواست تا از نگهداری بیش از نیاز وجه نقد و طلا در منزل و استفاده نامتعارف زیورآلات در ظواهر بدن برای پیشگیری از وقوع چنین جرائمی خودداری کنند و هر گونه تردد و رفتار‌های مشکوک افراد ناشناس را سریع به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر