Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا ناجا گفت: با اجرای سرویس رمز دوم پویا در کشور، میزان نرخ رشد جرایم حوزه فیشینگ تا ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است. تاریخ انتشار: 12:22 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۲۷۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار "وحید مجید " رئیس پلیس فتا ناجا اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از پرونده‌های سایبری کشور مربوط به جرایم اقتصادی و مالی بوده، که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد فیشینگ با بیش از ۶۵ درصد بیشترین میزان جرایم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرایم این حوزه طی چند سال اخیر، در راستای پیشگیری وضعی جرایم، راه اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در خرید‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و انجام اقدامات زیرساختی در حوزه استانداردسازی خدمات غیرحضوری بانکی و پیاده سازی اصلاحات لازم در درگاه‌ها و بستر‌های پرداخت الکترونیکی، طی برنامه ریزی‌های انجام شده از ۲۱ بهمن ماه سال جاری طرح مذکور به صورت کامل به اجرا در آمد و استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش‌های غیرحضوری بالای یک میلیون ریال الزامی شد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تشکر از رئیس و مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این پروژه کلان ملی، افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی‌های به عمل آمده از پرونده‌های تشکیل شده طی ۱۵ روز اخیر، نرخ تشکیل پرونده‌های این حوزه تا ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

سردار مجید خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در فرآیند قبلی یعنی استفاده از رمز‌های ایستا وجود داشت انتقال وجوه سرقتی بین حساب‌های مختلف بدون اطلاع مالکان این حساب‌ها و در نتیجه مسدود شدن حساب شهروندان در نقاط مختلف کشور بود که با اجرای طرح مذکور، این مشکل نیز به صورت کامل رفع شد و به صفر رسیده است.

رئیس پلیس فتا ناجا ابراز امیدواری کرد: با استمرار همکاری‌ها با مجموعه بانک مرکزی و بهبود فرآیند‌ها و انجام اصلاحات تکمیلی در این سرویس همانند تایید دو مرحله‌ای پرداخت و درج مبلغ تراکنش و درگاه مربوطه در پیامک‌های ارسالی حاوی رمز پویا، ان شاء الله شاهد ارتقای هر چه بیشتر امنیت کاربران و استفاده ایمن‌تر از سرویس‌های بانکداری الکترونیک خواهیم بود.

سردار مجید به هموطنان توصیه کرد: با توجه به اینکه به زودی مبلغ تراکنش نیز در رمز‌های پویای دریافتی از طریق پیامک درج خواهد شد بنابراین استفاده از بستر پیامک برای گرفتن رمز دوم پویا با توجه به آگاه شدن مشتری از مبلغ برداشت شده می‌تواند امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: استفاده از مشاوران انتظامی در فیلم‌ها نمادین است

رئیس پلیس سایبری کشور از هم میهنان عزیز خواست در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی پیرامون موضوعات سایبری و یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فیشینگ پلیس رئیس پلیس فتا ناجا رمز دوم پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم

مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

به گزارش مشرق، سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از کشف جسد زنی ۴۳ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان خبر داد. بنابراین بلافاصله مأموران به محل جنایت رفته و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بلافاصله تیمی از اداره مبارزه با جرایم جنایی و اکیپ بررسی صحنه جرم در محل حاضر و مشاهده شد خانم ۴۳ ساله در حالی که به صندلی بسته شده بود دچار خفگی شده و به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان در صحنه جرم مشخص شد شوهر مقتول به دلیل اختلافاتی که با وی داشته او را به باغ شخصی‌اش آورده و پس از بستن دست و پای همسرش به صندلی وی را خفه کرده است. بنابراین با توجه به مشخص شدن زوایای پنهان پرونده، قاتل که در محل حضور و قصد فریب مأموران را داشت، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به قتل همسر خود اقرار کرد و گفت: چون بدون اطلاع همسرم ازدواج مجدد کرده بودم وقتی متوجه ماجرا شد با هم دچار اختلافات شدیدی شدیم. به همین خاطر یک روز وی را به باغ آورده و پس از مشاجره لفظی و درگیری که با هم داشتیم همسرم را به صندلی بسته و با انداختن چسب دور گلویش وی را خفه کردم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات و اعتراف صریح متهم به قتل همسر خود، وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی و با حکم قاضی روانه زندان شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!