Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@20:54:03 GMT

معرفی ظرفیت‌های حمل‌ونقلی «خزر» در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۶۷۴

معرفی ظرفیت‌های حمل‌ونقلی «خزر» در سازمان ملل

در دفتر سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» میزگردی با موضوع «ظرفیت حمل‌ونقلی دریای خزر: ترکمنستان و آذربایجان، کوتاه‌ترین مسیر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در دفتر سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» میزگردی با موضوع «ظرفیت حمل‌ونقلی دریای خزر: ترکمنستان و آذربایجان، کوتاه‌ترین مسیر» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگی‌های ترکمنستان و آذربایجان در سازمان ملل میزبانان این جلسه بودند.

نشست مذکور در حاشیه هشتاد و دومین جلسه کمیته حمل‌ونقل سازمان ملل و کمیسیون اقتصادی اروپایی در سازمان ملل برگزار شد.

«المیرا ولیزاده» معاون وزیر حمل‌ونقل آذربایجان، «هو چن» نماینده دائم چین در دفتر سازمان ملل در «ژنو»، «ستفنا پاچی» عضو کمیسیون حمل‌ونقل اروپا، سفیران تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، «الگا الگراوا» دبیر کل کمیسیون اقتصادی اروپایی در سازمان ملل، «اومبرتو دی پرتا» دبیر کل اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل و «تدوش ژازدو» رئیس سازمان همکاری‌ها در حوزه راه‌آهن حضور داشتند.

معرفی ظرفیت‌های حمل‌ونقلی دریای خزر به عنوان یکی از پل‌های ارتباطی بین آسیا و اروپا هدف اصلی این میزگرد بود.

مقامات ترکمنستان و آذربایجان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی منطقه‌ای و اتصال آنها به مسیرهای تجاری بین‌المللی برای توسعه کشورهای همسایه خزر تأکید کردند.

شایان ذکر است که «عشق آباد» و «باکو» خواستار اجرای برنامه «Lapis Lazuli» هستند که در چارچوب آن مسیر حمل‌ونقلی افغانستان- ترکمنستان- آذربایجان- گرجستان- ترکیه راه‌اندازی می‌شود.

در تاریخ 15 نوامبر سال 2017 مقامات ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه و افغانستان در قالب هفتمین کنفرانس منطقه‌ای در شهر عشق آباد توافقنامه پروژه Lapis Lazuli را امضا کردند.

هزینه این پروژه 2 میلیارد دلار است.   

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل دریای خزر ترکمنستان خزر ترکمنستان و آذربایجان سازمان ملل حمل ونقلی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

داریوش بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه حوزه تاریخی و طبیعی از مهمترین مزیت‌های لرستان است، اظهار کرد: برای توسعه سرزمینی باید ماموریت‌هایی براساس مزیت‌های سرزمینی تعریف کرد و در این مسیر مدیریت شهری باید متمرکز به حوزه گردشگری به عنوان پشتیبان حوزه‌های طبیعی و تاریخی باشد.

وی افزود: با هدف کمک به افزایش شهرت ملی و جهانی شهر خرم آباد و همچنین با توجه به ماموریت امسال استان و کشور در ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد، بخشی از پیوست این ماموریت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه مکتوبی با شرکت دانش بنیان نوآوران ملل با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای برگزاری یک مسابقه رالی خانوادگی در تاریخ‌های ۱۷ تا ۱۹ خردادماه بسته شده است.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه مسیر برگزاری این رالی بزرگ خانوادگی از بام تهران تا بام خرم آباد خواهد بود، بیان کرد: در این مسابقه ۵۰۰ خانواده که عمدتا از دارندگان شرکت‌ها و برند‌های خودروسازی و افراد آزاد هستند حضور خواهند یافت که مسیر حرکت آنها از پارک جنگلی لتمال منطقه ۲۲ تا بام خرم آباد می‌باشد و برنامه‌های مفرحی همچون برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و غذا و اجرای موسیقی محلی نیز در دستور کار خواهد بود.

وی اضافه کرد: شناخت این افراد از لرستان به طور حتم به توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصاد استان کمک می‌کند ضمن اینکه برگزاری این مسابقه هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مدیریت شهری در برندارد و به دلیل اینکه مسیر حرکت ان‌ها از شهر‌های قم و کاشان می‌باشد شهر‌هایی همچون ازنا و دورود نیز از برکات اقتصادی حضور آنها بهره مند می‌شوند.

شهردار خرم‌آباد با تاکید بر لزوم معرفی اقلیم و جغرافیای غرب کشور به گردشگران یادآور شد: نبود آمایش گردشگری لطمه‌های بسیاری را به برخی شهر‌های شمالی کشور وارد کرده و این شهر‌ها در تخریب جنگل‌ها و سرمایه‌های طبیعی و زیرساخت‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شده اند بنابراین در شرایط کنونی وظیفه مدیریت شهری استان تغییر نگاه گردشگران به جغرافیای زاگرس و غرب کشور به عنوان ظرفیت کم نظیر ایران و خاورمیانه است.

بارانی بیرانوند گفت: هدف مدیریت شهری فراهم کردن شرایط تبدیل خرم آباد به نمایشگاه دایمی پیوند افکار و فرهنگ ملل است و این اتفاق نیز طی یک تشریفات قانونی انجام خواهد شد، اما لازمه آن برگزاری تور‌های ملی و بین المللی است چرا که سفر زمینه ساز شناخت مقاصد و مسیر‌های گردشگری به خصوص جغرافیای غرب کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • معرفی ۵ پکیج تولید ایران
  • توانمندی‌های زنجان در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود