Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه دولتی ایران گزارشی درباره گرانی‌های اخیر برخی مواد خوراکی داده است:

با شیوع کرونا، توصیه برخی افراد که حتی تخصصی در زمینه این بیماری ندارند، استفاده از مواد خوراکی با طبع گرم است. به‌همین دلیل تقاضا برای این خوراکی‌ها بالا رفته است، طوری که قیمت برخی از صیفی جات مانند زنجبیل از حدود30 هزار تومان، به بیش از 70 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر، دارچین،هل، کنجد و خوراکی‌های دیگر از این دست نیز افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای در چند روز گذشته داشت. قیمت برخی مرکبات مانند لیموترش نیز چند برابر شده است.

در برخی خرده فروشی‌ها، قیمت زنجبیل به کیلویی 70 هزارتومان، قیمت هر کیلو لیموترش 40هزار تومان، لیمو شیرین به ۹۰۰۰ تومان و سیر به ۳۵هزار تومان رسیده است.امروزفروشنده ای با نشان دادن یک فهرست می‌گفت: مردم برای لیموترش اسم خود را روی این کاغذ نوشته‌اند ولی تا حالا لیموترش به دست ما نرسیده است تا بفروشیم!

البته مصرف این موادغذایی مفید همیشه توصیه شده است. اما مصرف بی‌رویه آن برای درمان یا جلوگیری از ابتلا به کرونا از سوی مجامع بهداشتی تأیید نشده است.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام در سطح خرده فروشی‌ها می‌گوید: فروشندگان هم مجبورند این کالاها را با قیمت بالاتری تهیه کنند.فروشنده محصولات را از مبدأ گران می‌خرد.

در بازار میوه و تره بار، لیموشیرین موجود نیست و قیمت هر کیلو لیموترش کمتر از خرده فروشی‌ها و 18500 تومان است.

سید سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران افزایش قیمت از مبدأ را قبول ندارد. او با اعلام اینکه «با توجه به تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده و ساز و کارهای پیش‌بینی شده، محصولات مورد نیاز شهروندان در دو بخش میوه و تره بار و کالاهای بازرگانی به اندازه کافی موجود است»، می‌گوید ثبات بر میادین میوه و تره بار حاکم است و شهروندان با آرامش خاطر می‌توانند مایحتاج مصرفی خود را به‌صورت روزانه و به اندازه مصرف متعارف خانواده از این مراکز تهیه نمایند.

راد با تأکید بر اینکه اگر شهروندان به نرخنامه‌های این سازمان مراجعه کنند، خواهند دید که ثبات نسبی در قیمت‌های میادین میوه و تره بار برقرار است، افزود: «در تأمین هیچ محصولی محدودیت نداریم و محصولات مورد نیاز شهروندان به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد، در میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد. قیمت محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود، بر اساس نرخنامه‌های این سازمان تعیین شده و هیچ بهره‌برداری امکان تغییر قیمت‌ها را ندارد، بنابراین شهروندان می‌توانند با آرامش خاطر، مایحتاج روزانه خود را از این مراکز خریداری کنند.»

10 برابر تقاضا، عرضه می‌کنیم
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، ظرفیت این سازمان برای تأمین کالا را 10 برابر تقاضای کنونی عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی‌های به عمل آمده برای روزهای پایانی سال معطوف به فراوانی و تنوع عرضه انواع محصولات و کالاها در میادین میوه و تره‌بار است، در قالب طرح استقبال از نوروز که در نیمه دوم اسفند اجرا می‌شود، برنامه‌های ویژه‌ای برای فروش فوق‌العاده محصولات و کالاهای گوناگون تدارک دیده‌ایم که اجرای آنها یقیناً به سود شهروندان خواهد بود.

در روزهای گذشته نیز جوابگوی مراجعه پرشمار شهروندان برای خرید انواع میوه و محصولات فرنگی و نیز کالاهای فروشگاهی بودیم. اگر این افزایش قیمت‌ها در محصولاتی بود که در تأمین آن، وابسته به واردات بودیم شاید قیمت‌های شگفت انگیز روزهای اخیر تعجب‌آور نبود اما بالا رفتن قیمت در محصولاتی که ما تولیدکننده و حتی صادرکننده آن هستیم، تعجب‌آور است.شاید نظارت بیشتر بربازار بتواند تا حدودی قیمت‌ها را در آستانه نوروز تعادلی کند، اما توصیه به شهروندان نیز این است از خرید بیشتر از نیاز خودداری کنند. چون اگراین موادغذایی مصرف نشوند بسرعت فاسد می‌شوند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: میادین میوه و تره بار افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است

مهدی جمالی نژاد  روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ریاست جمهوری ، وزرا و مدیران استانی هم قسم شده‌اند که پروژه های نیمه تمام که برخی از آنها بیش از چند دهه بلاتکلیف مانده اند را به اتمام برسانند.

وی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور باعث سرعت گیری در اجرای طرح های مسکن شده و در برخی از استانها در حال بهره برداری است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: برخی از پروژه های زیرساختی مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور نیز روند اجرای پروژه های نیمه تمام سالیان گذشته را تکمیل می کند.

جمالی نژاد یادآور شد: برای رصد پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام که قرار است تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری شود سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استانها راه اندازی شده است که پروژه های عمرانی کشور را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور شهرداریها و شوراها را مکلف کرده است تا پروژه‌های غیر دولتی عمومی مختص شهرداریها و دهیاریها که با چند صد همت در دست اجرا است را در اولویت اجرا قرار دهند تا پایان دوره که مقارن با پایان دولت سیزدهم است تمام کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: باتوجه به اینکه همه ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست متناسب با نیازسنجی اولویت های مردمی در استان‌ها طرح های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی نژاد گفت: یکی از اقدام های خوب دولت سیزدهم که برای سرعت بخشی در اجرای طرح های نیمه تمام دنبال کرده و پای آن نیز ایستاده بحث مولد سازی است که نه تنها باعث تزریق اعتبار و آورده مالی می‌شود بلکه زمینه واگذاری برخی طرح ها به بخش خصوصی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اینک برخی طرح های نیمه تمام در پردیس ها و شهرک‌های فرهنگی وجود دارد که شهرداری‌ها طالب واگذاری آنها برای تکمیل از محل بودجه محلی خود هستند .

معاون وزیر کشور با اشاره به سیاست دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری گفت: باید همان عنایتی که به کلانشهرها و پایتخت می شود در زمینه طرح های جامع، تفصیلی و هادی به شهرهای کوچک و میانی نیز انجام شود .

جمالی نژاد افزود: اگر در مصادیق شهرهای کوچک سخت گیری شود که مانع توسعه شود جریان مهاجرت شتاب می گیرد و تعادل بخشی مد نظر دولت محقق نمی شود.

وی اضافه کرد: در همه موضوعات حتی در بحث نهضت ملی مسکن نیز باید به شهرهای کوچک و میانی توجه شود تا با توزیع عادلانه خدمات امکان توسعه متوازن پیشرفت در کشور فراهم شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است گفت: بدلیل اینکه رونق بخش مسکن فعال شدن بسیاری از مشاغل را به همراه دارد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فضا و بستر فعالیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در اجرای پروژه های عمرانی را فراهم کنند.

جمالی نژاد یادآور شد: حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه های عمرانی از مشکلاتی است که مانع از سرعت گیری پروژه ها شده است برهمین اساس شهرداری‌ها باید با مکانیزم های تشویقی زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار
  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار