Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرات خارجه مصر در بیانیه‌ای ضمن «غیرموجه» خواندن غیبت اتیوپی در نشست «سدالنهضه»، این اقدام را «مایه تاسف» قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت خارجه مصر، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که غیبت غیرموجه اتیوپی آن هم در مرحله حساس مذاکراتِ مربوط به «سد النهضه» مایه تاسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز چهارشنبه هفته گذشته،‌ کشور اتیوپی اعلام کرده بود که در نشست‌ سه‌گانه «سد النهضه» که قرار بود در واشنگتن برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «صدی البلد»، وزارت خارجه مصر در بیانیه یادشده اعلام کرد که نشست «سد النهضه» در راستای دست‌یابی به یک توافق نهایی در خصوص دستورالعمل‌ سد النهضه شامل پر کردن، راه‌اندازی این سد و همچنین اجرایی کردن الزامات وارده در توافق امضا شده میان سه کشور اتیوپی، سودان و مصر (۲۳ مارس ۲۰۱۵) بوده است.

وزارت خارجه مصر همچنین بیان کرد که موضع این کشور در تمام مراحل مذاکرات پنج ساله بر پایه حسن نیت و در راستای فراهم کردن مدیریت سیاسی صادقانه بوده است تا اینگونه، این توافق بتواند پاسخگوی منافع سه کشور باشد.

وزارت خارجه مصر در ادامه ضمن تشکر از نقش سازنده ایالات متحده و بانک بین‌المللی در نظارت بر مراحل مذاکرات عنوان کرد که آمریکا و بانک بین‌المللی در تکمیل متن نهایی توافق نقش بسزایی داشته‌اند.

در بیانیه یادشده آمده است که مصر با امضای توافق، نشان داده که در راستای تحقق اهداف این توافق جدی است و از دو کشور دیگر (اتیوپی و سودان) می‌خواهد که در اعلام پذیرش این توافق، مصر را الگوی خود قرار دهند و در سریعترین زمان توافق یادشده را امضا کنند.

دولت آدیس آبابا در آوریل سال ۲۰۱۱ از تصمیم خود برای ساخت سد النهضه بر روی رود نیل خبر داد و در آن زمان هزینه آن چهار میلیارد دلار برآورد شد. هر چند طبق برنامه اولیه آبگیری سد می‌بایست در سال ۲۰۱۷ عملیاتی می‌شد اما اختلافات شدید با مصر و سودان ساخت آن را تا سال ۲۰۲۰ و عملیات آبگیری را تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر انداخته است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر سد النهضه وزارت خارجه اتیوپی سودان بیانیه وزارت خارجه مصر سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، پزشک متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) درگز روز دوشنبه گفت: در حال حاضر ماهانه چهار کودک بواسطه مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری می شوند که با بررسی آمار ثبت مسمومیت ها نشان از افزایش شمار مسمومیت ها در ۲ سال گذشته دارد.   دکتر سمیه دادبه افزود: البته این موارد مربوط به کودکان بدحالی است که والدین به ناچار به مرکز درمانی منتقل می کنند و قطعا شمار مسمومیت های سبک کودکان با مواد مخدر بیشتر از این تعداد است و معمولا با روش های خانگی این نوع مسمومیت ها درمان می شود.   این متخصص اطفال آخرین مورد فوت کودکان از مسمومیت با مواد مخدر را مربوط به پائیز پارسال عنوان کرد و گفت: عامل اصلی این نوع مسمومیت های گاها مرگبار، کنجکاوی کودکان و یافتن مواد مخدر موجود در منزل و از طرفی کوتاهی والدین در پنهان نکردن این مواد و در دسترس بودن این مواد مسمومیت زا است.   دکتر دادبه ادامه داد: البته گاهی برخی خانواده ها به دلیل عدم آگاهی از مواد مخدر برای تسکین درد کودکان استفاده می کنند که گاهی همین اقدام غلط منجر به مسمومیت کودکان می شود.   وی به ناآگاهی برخی خانواده های درگزی که خود مصرف کننده مواد مخدر هستند نیز اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف به دلیل بی اطلاعی شاهد بوده ام پدر یک خانواده از شربت متادون برای درمان کودک ۱۹ ماهه خود استفاده کرده است که جای تاسف بسیار دارد.   شهرستان مرزی و کوهستانی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.   خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان درگز در قالب هفت مرکز خدمات جامع سلامت و ۴۴ خانه بهداشت ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزرات خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران
  • تصاویر| نشست وزیر خارجه با سفرای خارجی مقیم تهران
  • عکس/ نشست امیرعبداللهیان با سفرای خارجی
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • تاسف برای تنها راه «تیتر» شدن لیگ ۳