Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس همتی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد: برای سال 99 تصمیم دارم یک متن جدید را در تئاتر شهر و نمایش «تمساح» را در صورت هماهنگی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم.

سیروس همتی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: سه ماه انتهایی سال 98 ما مشغول تمرین و اجرای نمایش «بوقلمون» در ایرانشهر بودیم که متأسفانه به دلیل شهادت سردار سلیمانی، آلودگی هوا و شهادت جمعی از هم وطننمان در هواپیمایی اوکراین به تعطیلی خوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: یکی از اعضای شورای شهر استان البرز یک شب مهمان ما برای این اجرا بودند که از کار خوششان آمد و قرار شد یک هفته در استان البرز اجرا داشته باشیم همه چیز خوب پیش رفت و پول خوبی هم به ما پیشنهاد دادند که این هم باز به شیوع ویروس کرونا خورد و لغو شد.

همتی اظهار داشت: بهرحال بازیگران و هنرمندان هم زندگی شان بالا و پایین دارد، اجراهای عمومی تحت الشعاع این مسائل اجتماعی قرار می گیرد. خیلی ها شاید الان به من بگویند تو خیلی پرکاری! درحالیکه من در این سال 98 کاری روی صحنه نبردم، سالن درخواستی ام در تئاتر شهر هم جور نشد که البته قول سال آینده را به من دادند.

وی درباره اجراخوانی کار دفاع مقدسی تردست نیز گفت: سه روز اجرا داشتیم که در تماشاخانه مورد استقبال قرار گرفت قرار بود بهمن و اسفند به اجرای عموم کار را ببریم که به دلائی این هم اتفاق نیافتاد. من سال ها یکی از بهترین کارگردان ها و نویسندگان دفاع مقدس بودم و جایزه می گرفتم امیدوارم با وجود حمید نیلی در انجمن تئاتر دفاع مقدس بتوانیم این کار را به صحن ببریم که البته قول مساعدش هم گرفته ایم.

همتی درباره متنی که به تئاتر شهر داد گفت: این کار ، کارگردانی خودم خواهد بود مورد قبول تئاتر شهر قرار گرفته ترجیح میدهم فعلا در این اوضاع بی نظمی پیگیری نکنم تا تکلیف کارهای باقی مانده اسفند امسال مشخص شود. من هرچه دیرتر جواب بگیرم بهتراست.

وی درباره نمایشنامه تمساح هم  گفت: این نمایش هم ممکن است سال آتی به صحنه ایرانشهر برود.

همتی در پاسخ به این سوال که سال آتی را برای تئاتر چطور می بیند، گفت: من الان 47 سال دارم و خوب میدانم سال های انتهایی ریاست جمهوری ها در ایران خیلی با برنامه نیست، به نظرم فعالیت های تئاتر هم کم و همه منتظر شرایط بعدی باشند.

وی در پایان درباره کار نمایشنامه نویسی اش نیز گفت: خوشبختانه نمایش ریحان من که در چاپ اول 1200 نسخه فروخت اکنون با 800 نسخه به چاپ دوم از سوی نشر نیستان رسیده است، این نمایشنامه دارای سه نمایشنامه ریحانه، کاش می شد سرنوشت را از سر نوشت و قر نی است. خوشحال هستم که با وجود سرانه مطالعه اندک مردم در کشورمان و مظلومیت نمایشنامه در بین انواع ادبی اینکار به تجدید چاپ رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیروس همتی تئاتر کارگردان تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد که شامل ۱۰ نمایش است.

به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی سیم ریز اظهار داشت: نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش‌های «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

به گفته سیم ریز، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی یک و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روی صحنه می‌روند، اظهارداشت: نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهیدآوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • طرز تهیه کباب بوقلمون زیر بشکه فلزی توسط آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • رحیمی: می خواهم دوباره مقابل الهلال گل بزنم
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند
  • رمزگشایی ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی در ساری