Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان از تعطیلی همه شعب، مهد و پیش‌دبستانی‌ها و برخی از مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس درپی شیوع ویروس کرونا برنامه‌های آموزشی کشور دچار تغییرات و تعطیلی شده که در این راستا مؤسسات قرآنی هم بسیاری از برنامه‌ها را لغو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مؤسسات فعال در حوزه قرآن کریم مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها است. این مؤسسه با بیش از ۱۸۰ شعبه و ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در حال ترویج آیات الهی در بین عموم مردم است.

تعطیلی شعب و مهد و پیش‌دبستانی‌های مؤسسه بیت‌الاحزان در سراسر کشور

مهدی شهسوار مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس درخصوص فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان درپی شیوع ویروس کرونا گفت: همه فعالیت شعب مؤسسه به همراه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل شده و برنامه بازگشایی آنها فعلا معلوم نیست.

وی درخصوص مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: درباره فعالیت مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه باید بگویم برخی از این مراکز تعطیل و برخی هم با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

تعطیلی مراکز شبانه‌روزی حفظ قم و فسا

وی ادامه داد: مرکز شبانه‌روزی امام سجاد علیه‌السلام شهر قم از ابتدای اسفند‌ماه تعطیل شد. همچنین مرکز حفظ قرآن امیرالمؤمنین علیه‌السلام شهر فسا هم به دلیل لغو برنامه‌های امامزاده‌ها تعطیل شد زیرا این مرکز در جوار امامزاده اسماعیل شهرستان فسا فعالیت می‌کرد.

حوزه علمیه قرآن‌محور استهبان تعطیل شده اما ساختمان شماره ۲ آن در قرآن‌آباد فعال است

شهسوار از تعطیلی حوزه علمیه قرآن محور امام صادق علیه‌السلام شهر استهبان خبر داد و گفت: این حوزه علمیه قرآن محور به طور کامل تعطیل شده اما ساختمان شماره ۲ آن که در روستای محمدآباد استهبان واقع است با برخی محدودیت‌ها خصوصاً منع تردد کامل قرآن‌آموزان برای مبتلا نشدن فعال است و البته در آن طلاب فقط به حفظ قرآن مشغول هستند.

فعالیت سایر مراکز شبانه‌روزی حفظ مؤسسه با تدابیر بهداشتی و منع تردد

مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) از فعالیت دیگر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه خبر داد و گفت: دیگر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه که در شهرهای رودهن، مشهد، شیراز، بیرجند، بروجرد، ملایر و آبادان فعال هستند با تدابیر خاص بهداشتی و همین‌طور منع کامل تردد قرآن آموزان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی از برنامه‌های مختلف این مؤسسه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این راستا به طور مرتب روزانه چند نوبت کار ضدعفونی مراکز انجام می‌شود و بر فعالیت قرآن‌آموزان هم نظارت کامل داریم ضمن اینکه تعداد قرآن‌آموزان هر مرکز به مقداری نیست که آنها نتوانند نکات بیان شده درخصوص پیشگیری از کرونا را رعایت کند، البته در این راستا قرآن‌آموزان مدام تحت نظر هستند و اگر مورد مشکوک دیده شود فوراً آنها را جدا و در صورت لزوم مرکز را هم تعطیل می‌کنیم اما خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده است.

قرآن‌آموزان و مربیان از مراکز خارج نمی‌شوند

شهسوار درخصوص منع تردد قرآن‌آموزان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلای قرآن‌آموزان این عزیزان منع کامل تردد دارند و در طول شبانه‌روز در مراکز مشغول فعالیت و حفظ قرآن هستند از این رو به دلیل خارج نشدن هیچ یک از قرآن‌آموزان و مربیان از مراکز نگرانی درخصوص ابتلای آنها به بیماری نداریم.

تعویق مسابقات و آزمون پایان ترم شعب مؤسسه به دلیل کرونا

مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان از لغو مسابقات سراسری این مؤسسه خبر داد و گفت: این دوره از رقابت‌ها قرار بود طی روزهای آتی با حضور ۲۳۰ شرکت‌کننده خواهر و ۶۰ شرکت‌کننده برادر به عنوان برگزیدگان شعب و مراکز شبانه‌روزی برگزار شود که فعلاً به تعویق افتاد، همچنین آزمون پایان ترم شعب مؤسسه که قرار بود اسفند‌ماه برگزار شود به هم تعویق افتاد.

وی در پایان از تلاش مدیران مؤسسه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی طرح‌های جایگزین به جای دوره‌های حضوری خبر داد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن ویروس کرونا حضرت زهرا برنامه های آموزشی مراکز شبانه روزی حفظ قرآن خبر داد و گفت قرآن آموزان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر

سینما‌های سراسر کشور به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام علی (ع)، از دهم تا چهاردهم فروردین مشمول تعطیلی‌هایی است.

بر مبنای این گزارش، سینما‌های سراسر کشور در روز جمعه - دهم فروردین‌- از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت‌های عادی خود را دارند و از ساعت ۱۷:۳۰ تا پایان شب تعطیل هستند.

برای روز شنبه-یازدهم فروردین‌-، سینما‌های سراسر کشور در تمام مدت شبانه‌روز تعطیل هستند.

در روز یکشنبه-دوازدهم فروردین‌- سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت معمول خود را دارند و پس از این ساعت تا پایان شب، تعطیل هستند.

سینما‌های سراسر کشور در روز دوشنبه- سیزدهم فروردین - در تمامی ساعات شبانه‌روز تعطیل هستند.

برای روز سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌- نیز سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا۱۷:۳۰ فعالیت دارند و پس از این ساعت تا پایان شب تعطیل هستند.

از صبح چهارشنبه-پانزدهم فروردین‌-، فعالیت سینما‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد و سانس‌های فیلم از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ برقرار است.

نکته قابل‌توجه اینکه فعالیت سینما‌ها در روز‌های جمعه-دهم فروردین-، یکشنبه- دوازدهم فروردین- و سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌-، به‌عهده سینما‌ها است و ضروری است مخاطبان، قبل از رفتن به سینما، نسبت به فعالیت آن سینما طی آن روز، اطمینان به عمل آورند. بسیاری از سینما‌ها ترجیح داده‌اند تا فعالیت خود را طی این پنج روز تعطیل کنند و فیلمی نمایش ندهند.

اکنون فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آپاراتچی، پرویزخان، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز، آسمان غرب و روشن به روی پرده است. استقبال مخاطبان از فیلم‌های نوروزی، چندبرابر بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است که انتظار می‌رود فرآیند استقبال، پس از تعطیلات لیالی قدر نیز روی دور صعودی بماند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت برق برای پایداری شبکه
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خدمت رسانی شبانه روزی ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعف به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند
  • فراجا با برقراری امنیت زمینه تحقق شعار را فراهم می‌کند
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی قم در ایام نوروز