Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح خرید خدمات آموزشی به بهانه کمبود معلم و کاهش هزینه اقتصادی دولت در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید در بیانیه ای اعلام کرد: طرح خرید خدمات آموزشی هستیم که به بهانه کمبود معلم و کاهش هزینه اقتصادی دولت در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این طرح ننگین آموزش مدارس مناطق محروم به پیمانکارهایی سپرده می‌شود که بعضا از محرومیت و بیکاری در این مناطق سوء استفاده کرده و با هزینه‌ای اندک سعی در به کارگیری افراد مختلف به عنوان معلم مدرسه دارند که این باعث کاهش شدید کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان می‌شود که این خود نقض‌کننده سند بالادستی تحول بنیادین است.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
همانطور که مستحضرید، آموزش و پرورش یکی از مهم¬ترین ارکان و شاید مهم¬ترین رکن نظام جمهوری اسلامی می‍‌باشد.
طبق ماده 8 قانون مدیریت خدمات کشوری ، نظام آموزش و پرورش یک نهاد حکومتی محسوب می‌شود؛ بنابراین در این نهاد باید آرمانها و اهداف نظام جمهوری اسلامی به عنوان ملاک اصلی در نظر گرفته شود و خروجی آن انسانی در طراز انقلاب اسلامی باشد که این امر لزوما با توجه و عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق می‌شود. سندی که در بندی از آن تقویت شان حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در ابعاد سیاست‌گذاری ، برنامه‌ریزی ، پشتیبانی ، نظارت و ارزیابی در کنار کاهش تصدی‌گری در امور غیرضرور در بعد اجرا با رعایت اصل عدالت مورد تاکید قرار گرفته است.

اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهد برنامه‌ای تحت عنوان طرح خرید خدمات آموزشی هستیم که به بهانه‌ی کمبود معلم و کاهش هزینه اقتصادی دولت در حال اجراست. در حالی که این طرح خیانتی به دانش¬آموزان و خانوادهای مناطق محروم کشور است. زیرا در این طرح ننگین آموزش مدارس مناطق محروم به پیمانکارهایی سپرده می‌شود که بعضا از محرومیت و بیکاری در این مناطق سوء استفاده کرده و با هزینه‌ای اندک سعی در به کارگیری افراد مختلف به عنوان معلم مدرسه دارند که این باعث کاهش شدید کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان می‌شود که این خود نقض‌کننده سند بالادستی تحول بنیادین می‌باشد و همچنین منافی اجرای عدالت آموزشی در سطح کشور است ؛ زیرا این طرح ظاهرا مخصوص مناطق محروم است و در مناطق مرفه¬نشین جایگاهی ندارد!
با وجود تمام این مسائل اما متاسفانه شاهد افزایش 22درصدی بودجه مربوط به این طرح در لایحه بودجه99 نسبت به سال گذشته هستیم.
این برای قشر فرهنگی و معلم جامعه بسیار سنگین است که با نگاه اقتصادی به مسئله تربیت ، گام به گام آموزش و پرورش کشور ما به سمت خصوصی سازی برده شود که این خود از توطئه‌های دشمنان استقلال این کشور و این نظام است.
لذا ما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به شدت پیگیر این مسئله خواهیم بود و هرگز اجازه‌ی اجرای چنین طرحی را نخواهیم داد و امیدواریم که نمایندگان ملت نیز با بصیرت وارد شوند و جلوی تصویب این لایحه را بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آموزش پرورش بسیج دانشجویی طرح خرید خدمات آموزشی آموزش و پرورش مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند

خبرآنلاین: با نزدیک شدن به فصل گرما خرید کولر گازی در خوزستان افزایش می‌یابد. توجه به نکته‌های کلیدی در زمان خرید این محصول کمک می‌کند تا ضمن استفاده بهینه از کولر گازی، هزینه برق خانواده‌ها در خوزستان کاهش یابد.

خوزستان به عنوان یکی از شهرهای گرم کشور با ورود به فصل گرما با افزایش مصرف برق مواجه می‌شود. کولر گازی یکی از وسایل مورد استفاده خانواده‌ها و مغازه‌های خوزستانی است که مصرف برق بالایی دارد.

در حال حاضر در بازار، کولرگازی استاندارد و غیراستاندارد وجود دارد. کولرهای گازی قاچاق و بی‌کیفیت نسبت به محصولاتی که به صورت قانونی عرضه می‌شوند برق بیشتری مصرف می‌کنند. به همین دلیل باید محصول استاندارد خرید تا هزینه برق خانواده‌ها کاهش یابد و کمک کند تا مصرف برق خوزستان نیز به تعادل برسد.

چگونه کولر گازی استاندارد انتخاب کنیم؟

یکی از راه‌های خرید کولر گازی استاندارد مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است. یکی از نشانه‌های اصالت محصول داشتن فاکتور خرید و ضمانت‌نامه است که در نمایندگی‌ها یا فروشگاهای برند ارائه می‌شود.

از دیگر نشانه‌های استاندارد بودن کولر گازی داشتن خدمات‌‍ پس ‌از ‌فروش و برچسب انرژی است. همچنین کولر گازی‌های دارای اینورتر مصرف کمتری نسبت به کولر گازی فاقد آن دارند. به همین دلیل باید به نوع و قابلیت محصول توجه شود.

چرا نباید کولر گازی قاچاق بخریم؟

در حال حاضر کولر گازی قاچاق بین ۵ تا ۱۵ میلیون ارزان‌تر از کولرگازی‌های مجاز در بازار عرضه می‌شود. این قیمت کمتر باعث خرید بیشتر شده ‌است، اما آیا کولر گازی قاچاق ارزان به سود ماست؟ این کولرها در زمان استفاده هزینه قبض برق را ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل در بلندمدت هزینه بالاتری نسبت به سود اولیه قیمت خرید ایجاد می‌کند.

چگونه مصرف برق کولر گازی را بهینه کنیم؟

کولر گازی جزو وسایل پرمصرف است. حتی نوع استاندارد آن نسبت به یخچال و تلویزیون و غیره برق بیشتری مصرف می‌کند. به همین دلیل باید راهکارهایی برای کاهش برق مصرفی آن بکار برد. در ادامه ۶ راهکار مفید ارایه می‌شود:

۱- کولر گازی باید به گونه‌ای نصب شود که دریچه آن رو به محل نشستن اعضای خانواده باشد تا بیشترین تاثیر را در زمان روشن بودن داشته باشد و نیاز به کاهش دمای آن وجود نداشته باشد.

۲- دمای کولر در زمان استفاده تنظیم شود تا متناسب با نیاز هوا را خنک کند. در صورتی که به صورت خودکار کار کند تا پایین ترین دما روشن می‌ماند.

۳- قرار گرفتن کولرگازی در حالت فن و در دمای بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، در حالت کم مصرف خواهد بود. بنابراین تا آنجایی که امکان دارد در این دامنه تنظیم شود.

۴- توان کولرگازی را متناسب با فضای مورد نیاز انتخاب کنید. اگر قرار است کولرگازی در فضایی بزرگ نصب شود، از محصولاتی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.

۵- سرویس دوره‌ای برای اطمینان از سالم بودن دستگاه را فراموش نکنید. در صورتی که کولر گازی درست کار نکند، برق بیشتری مصرف کرده و هوا را کمتر خنک می‌کند.

۶- استفاده از ذخیرکننده برق در کولر گازی منجر به کاهش مصرف برق می‌شود. این دستگاه زمانی که کمپرسور خاموش است انرژی برق را در خود ذخیره می‌کند و باعث کاهش مصرف برق خواهد ‌شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898678

دیگر خبرها

  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند