Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان پاکستانی روزهای اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا در ایران با هدف آنچه که آنان مقابله با گسترش شیوع این بیماری خواندند، گذرگاه مشترک مرزی را بستند و با وجود حضور صدها نفر از اتباع این کشور در قالب کاروان‌های زیارتی و بازرگانان، مرزنشینان در آن سوی مرز ایران از پذیرش آنان امتناع می‌کردند.

براساس گزارش روز شنبه رسانه‌های پاکستانی؛ دولت این کشور با ورود ۳۵۰ نفر از زائران این کشور از میرجاوه ایران به داخل پاکستان توافق کرده و قرار است این افراد پیش از راهی شدن به شهرهای خود برای چند روز در مرکز قرنطینه در مرز "تفتان" تحت مراقبت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات پاکستانی گفتند: مرز تفتان به طور موقت باز شده و افراد ورودی از ایران در مرکز قرنطینه سازمان ایالتی مدیریت بحران نگهداری خواهند شد.

"لیاقت شاه‌وانی" سخنگوی دولت ایالتی بلوچستان پاکستان گفت که آنان در حال برنامه ریزی برای بازگشت حدود ۵ هزار نفر دیگر از اتباع این کشور از ایران هستند. این تعداد از افراد برای ۱۰ روز در قرنطینه خواهند ماند و در صورت عدم بروز علائم کورنا، آنان مجاز به ادامه سفر خود به دیگر شهرهای پاکستان خواهند بود.

انتقاد جناح مخالف از دولت عمران‌خان

علی‌رغم اینکه وزارت بهداشت پاکستان مدعی است که دو فرد مبتلا به کرونا که در اسلام‌آباد و کراچی شناسایی و به مرکز قرنطینه منتقل شده بودند، اکنون بهبود یافته و به زودی از مرخص خواهند شد، رسانه‌های این کشور گزارش‌های جدیدی مبنی بر بستری شدن بیش از ۱۰ نفر در بیمارستان‌های ایالت پنجاب که مشکوک به ابتلای ویروس کرونا هستند، منتشر کردند.

این موضوع صدای اپوزسیون در پاکستان را درآورده و از دولت اسلام‌آباد خواسته‌اند که فراتر از بیانیه و معرفی برنامه، اقدامات عملی برای جلوگیری از گسترش کرونا بردارد.

"شهباز شریف" رییس جناح مخالف پاکستان در مجلس این کشور از دولت عمران‌خان خواست تا اقدامات موثری برای مبارزه کرونا بردارد. وی همچنین برگزاری جلسه فوری شورای منافع مشترک پاکستان متشکل از دولت و اپوزسیون را خواستار شد.

رییس جناح مخالف پاکستان با انتقاد از عملکرد دولت برای ریشه‌کنی بیماری‌های فلج اطفال و تب دنگی، هشدار داد که در صورت تکرار اقدامات ضعیف از جانب دولت، ممکن است مردم پیامدهای وحشتناکی را متحمل شوند.

بسته ماندن تفتان برای تجار پاکستانی مشکل‌ساز شد

اما با بسته ماندن گذرگاه مرزی پاکستان با ایران نه‌ تنها تجار پاکستانی و بازرگانان محلی با چالش جدی روبرو شده اند بله نرخ اجناسی که از ایران وارد شده و جز کالای اساسی مردم در ایالت بلوچستان و سایر شهرهای پاکستان به شمار می‌رفت، بالا رفته است.

گاز مایع فشرده (ال ان جی) عمده‌ترین محصولی است که مصرف‌کنندگان پاکستانی از ایران وارد می‌کنند اما بسته ماندن گذرگاه تفتان (میرجاوه ایران) توسط مسئولان پاکستانی باعث شده تا قیمت ال ان جی در ایالت بلوچستان و سایر شهرهایی که مصرف کننده این محصول ایرانی هستند، افزایش یابد.

به گزارش روزنامه پاکستانی "اکسپرس"، تاجران این کشور از تعلیق فعالیت‌های بازرگانی در مرز تفتان ناامید شده و از آنجا که اطلاعی از زمان دقیق ازسرگیری آن ندارند، دفاتر خود در تفتان را تعطیل و به شهرهای خود از جمله کویته برگشته‌اند.

ویروس کرونا در پاکستان باعث شد تا دولت ایالتی در بلوچستان از بیم شیوع آن، مدارس سراسر این ایالت را تعطیل کرده و این وضعیت تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

امتحانات سالانه پایه دهم مدارس ایالت بلوچستان پاکستان نیز به اواسط ماه آینده میلادی موکول شده و گزارش ها از شهر کراچی مرکز ایالت "سِند" در جنوب این کشور و شهر "اسکردو" در شمال پاکستان نیز حاکی است که مدارس و سایر مراکز آموزشی در این شهرها تعطیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با حمایت از تدابیر و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: اسلام‌آباد برای جلوگیری از شیوع این بیماری به طور جدی و موثر با تهران در تماس است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان قرنطینه مرز تفتان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان قرنطینه مرز تفتان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان ویروس کرونا پاکستان قرنطینه مرز تفتان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه