Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علی اصغر انجیدنی شنبه ۱۰ اسفند افزود: از این تعداد تاکنون دو نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از ۳۰ بهمن ماه گذشته تاکنون ۱۹۵ نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی شناخته شده و ۶ نفر آنان فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: نتایج آزمایش‌های تخصصی بر روی این افراد نشان داد که بطور قطع هچیک از آنها دچار کرونا نیستند بلکه مبتلا به دیگر انواع بیماری‌های دستگاه تنفسی هستند.

وی گفت: هم‌اینک ۱۱۰ نفر از مجموع بیماران مبتلا به دیگر انواع بیماری‌های دستگاه تنفسی که نتایج آزمایش آنها در خصوص کرونا منفی بوده است، در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

دکتر انجیدنی افزود: بقیه این بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: آزمایش تخصصی ۴۸ نفر از این بیماران در آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران صورت گرفته و آزمایش بقیه آنها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: این دانشگاه از سه روز پیش به "کیت تشخیص ویروس کرونا" تجهیز شده است.

کد خبر 487850 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند

دکتر فرشید وفا گفت: از این تعداد ۷۱ تیم نظارتی با ۲۳۰ بازرس در شهر مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون مشکل خاصی به لحاظ مسائل و موضوعات بهداشتی مشاهده نشده و از مردم تقاضا داریم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد با اشاره به مأموریت بازرسان حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر بیان کرد: در شب های قدر برنامه‌های نظارتی ویژه‌ای در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای تابعه این دانشگاه به ویژه در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی سفره افطار ۱۲ هزار نفری در خیابان امام رضا(ع) همزمان با میلاد حضرت امام حسن (ع) افزود: ناظران و بازرسان حوزه سلامت محیط در محدوده میدان بیت‌المقدس تا پایانه مسافربری، نظارت های ویژه‌ در بحث تهیه، طبخ و توزیع افطاری‌ به مهمانان را انجام دادند.

وفا گفت: در شب‌های قدر نیز تیم‌های نظارتی حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد در محل‌های طبخ و عرضه نذورات سحری و همچنین محل‌های برگزاری مراسم احیاء حضور خواهند داشت، در حرم مطهر رضوی نیز هشت تیم ۲ نفره مستقر در صحن‌ها و رواق‌های این مکان مقدس نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار هستند.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر