Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@18:10:57 GMT

نخست‌وزیر جدید مالزی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۸۱۴

نخست‌وزیر جدید مالزی منصوب شد

در حالی که اعلام شد ماهاتیر محمد نخست وزیر مستعفی مالزی قصد دارد بار دیگر برای احراز این سمت در رقابتهای انتخاباتی شرکت کند اما اخبار جدید حاکی از آن است که پادشاه این کشور شخصی دیگر را در نظر گرفته است.

 به گزارش مشرق به نقل از ژاپن تایمز، در حالی که کمتر از یک هفته از استعفای ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی گذشته و این کشور با بحران سیاسی روبرو شده، وی امروز شنبه گفته بود که قصد دارد برای احراز این پست مجددا رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ظاهرا شخصی به نام محی الدین یاسین از سوی پادشاه  مالزی به عنوان نخست وزیر تعیین شده است. یاسین وزیر کشور سابق مالزی بوده و قرار است فردا یکشنبه سوگند یاد کند.

بیشتر بخوانید: پادشاه مالزی استعفای «ماهاتیر محمد» را پذیرفت

بر اساس این گزارش اقدام ماهاتیر محمد به آن معناست که این سیاستمدار باسابقه 94 ساله قصد داشته با انور ابراهیم رقیب دیرینه 72 ساله خود متحد شده و ائتلافی را تشکیل دهد که موجب پیروزی شگفت انگیز و عجیب 2018 میلادی شد.

ماهاتیر محمد در اظهاراتی تاکید کرد: اکنون مطمئن هستم که افراد کافی برای دستیابی به اکثریت لازم را در اختیار دارم.

ائتلاف سیاسی حزب ماهاتیر محمد نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که به طور کامل از ماهاتیر محمد به عنوان نامزد نخست وزیری حمایت خواهد کرد.

انور نیز با انتشار پیامی در توئیتر حمایت شخصی خود را از ماهاتیر محمد اعلام کرده است. به نظر می رسید ماهاتیر حمایت های سیاسی لازم برای احراز پست نخست وزیری را کسب کرده است.

اما رسانه های مالزی در خبری فوری اعلام کردند پادشاه این کشور یکی از سیاستمداران به نام محی الدین یاسین را برای سمت نخست وزیری برگزیده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ماهاتیرمحمد مالزی نخست وزیر ماهاتیر محمد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو با اشاره به داستانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره سربه‌نیست شدن دایی‌اش در این کشور واقع در اقیانوس آرام تعریف کرده است، گفت که پاپوآ گینه نو لایق این نیست که به آن لقب «آدم‌خوار» داده شود!

بایدن هفته گذشته داستانی را درباره آمبروز فینِگن، برادر مادرش تعریف کرد؛ کسی که به گفته بایدن حین مامورتی در گینه نو، پس از سقوط هواپیمای وی در اقیانوس آرام، مفقود شد. به گفته رییس جمهور آمریکا، هواپیما ساقط شد و جسد دایی او هرگز پیدا نشد چون «آنجا در آن بخش از گینه نو، آدم‌خوارهای زیادی بودند»!

ماراپه با اشاره به اینکه در چهار موقعیت با بایدن ملاقات کرده است، درباره اظهارات وی گفت: او همیشه احترام زیادی برای پاپوآ گینه نو قائل بوده است اما گاهی اوقات خون به مغزتان نمی‌رسد! شاید حرف‌های بایدن اشتباه لفظی بوده است؛ با این حال، کشور من لایق برچسب «آدم‌خوار» نیست!

نخست وزیر پاپوآ گینه نو ادامه داد: کشور ما در جنگی که برای خودش نبود، به جنگ جهانی دوم کشانده شد. از آمریکا می‌خواهیم تا به پاکسازی این کشور و جزایر سلیمان از بقایای جنگ جهانی دوم از جمله اجساد انسان، لاشه هواپیما و کشتی، تونل و بمب که همچنان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

وی در ادامه نیز با طعنه به بایدن گفت: شاید اگر این کار انجام شود، حقیقت درباره سربازان گمشده همچون آمبروز فینِگن مشخص شود.

کد خبر 6085429

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد 
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد