Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:51:34 GMT

رشد علمی، علت دشمنی برخی کشورها با ایران است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۸۲۵

رشد علمی، علت دشمنی برخی کشورها با ایران است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: رشد علمی، علت دشمنی برخی کشورها با ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با مسئولین بسیج اساتید دانشگاه‌های استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با بیان اینکه لرستان به‌عنوان یک مرکز تدین و انقلابی در کشور مطرح است اظهار کرد: مجموعه بسیج اساتید، مجموعه‌ای از انسان‌های مؤمن، دانشمند، شجاع، اهل ذکر و مناجات با خداوند هستند که در واقع مظهر علم و ایمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بسیج اساتید می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کلان به مسئولان کمک کنند و در زمینه‌های مختلف تولید محتوا کنند و در کلیه امور کشور حضور مجاهدانه داشته باشند چراکه بسیج تنها به معنای حضور نظامی نیست.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بلکه استادی که شبانه‌روز مشغول انجام پروژه‌های تحقیقاتی بوده و از آسایش و تفریح و فراغت خود می‌گذرد مصداقی از جهاد در راه خداست که در کتاب و سنت به آن دستور داده شده است.

شاهرخی ادامه داد: اساتید بسیجی آسایش و فراغت جامعه را بر آسایش و فراغت خودشان ترجیح می‌دهند و این مدال افتخاری است که بر سینه اساتید بسیجی می‌درخشد.

وی با اشاره به وظایف بسیج اساتید تصریح کرد: بسیج اساتید در ارتباط با دانشجویان می‌تواند با محبت و معنویت در پرورش معنوی و اخلاقی دانشجویان نقش مهمی را ایفا نمایند. اساتید بسیجی درواقع باید از شهید مصطفی چمران به‌عنوان الگو بهره بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان علت دشمنی برخی کشورها با ایران را رشد علمی ایران دانست و خاطرنشان کرد: رشد علمی ایران اسلامی که در مواردی جزء کشورهای مطرح دنیا قرار گرفته‌ایم سبب دشمنی نظام سلطه شده است.

شاهرخی بیان کرد: تربیت هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای‌کار، اخلاق مدار، معنویت‌گرا و عدالت‌خواه از مطالبات مقام معظم رهبری است که ما هم در استان لرستان باید با برنامه‌ریزی و همفکری از دل روستاها، بخش‌ها و شهرها این‌چنین جوانانی را تربیت کنیم که در همین راستا بسیج اساتید، کارمندان، دانشجویی، فرهنگیان و همه مسئولان استانی باید اقدامات لازم را در این راستا به عمل آورند؛ و ائمه جمعه هم در این رابطه وظایفی دارند که قطعاً به آن عمل خواهند کرد؛ زیرا این مطالبه مقام معظم رهبری بوده که اجرای آن شرعاً و قانونا برای همه دستگاه‌ها الزام‌آور است.

وی اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه ورزی پیش‌بینی شده که در این هیئت‌ها باید از ظرفیت بسیج اساتید و نخبگان استفاده کنیم و مصوبات این هیئت را به کمیته‌ها و شوراهایی که نماینده ولی‌فقیه حضور دارند را جهت تصویب ارائه نماییم.

گفتنی است، در پایان این جلسه برای موفقیت همه نخبگان و فرهیختگان خصوصاً اساتید بسیجی از درگاه خداوند متعال آرزوی موفقیت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در لرستان بسیج نماینده ولی فقیه اساتید بسیجی بسیج اساتید رشد علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب قدر فرصتی برای خودسازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  نماینده ولی فقیه در استان گفت: ماه رمضان ماهی است که در‌های بهشت باز و در‌های جهنم بسته است و در این ماه از خدا بخواهیم تا در‌های بهشت برای ما باز بماند که این امر نیاز به اخلاص و عمل صالح دارد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: عمل صالح هم معنوی است و هم سیاسی به طوری که در اتفاقات سیاسی، منفعت طلبانه عمل نکنیم چرا که به خاطر همین نگاه منفعت طلبانه اسلام دچار ضربه شده است.
وی گفت: باید ببینیم منفعت انقلاب، جامعه و اسلام چیست و منفعت شخصی را قربانی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: این هفته لیالی قدر را داریم و همچنین شهادت حضرت امیر علی (ع) که باید از این فرصت‌های معنوی استفاده کرد و همه می‌دانند که اوج این شب‌ها شب بیست و سوم است و باید عرصه‌هایی را برای استفاده خود در این شب فراهم کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: روز کتاب کودک را در پیش داریم که با توجه به کودک کشی اسرائیل در غزه باید پویا و مطالبه گر باشیم.
وی گفت: نهج البلاغه نزد ما بسیار مظلوم است در حالی که این کتاب برادر قرآن است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ نظام با رأی مردم تثبیت و ثبت شد که دیدگاه امام راحل در این انتخابات، مشارکت و تصمیم گیری مردم بود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مردم رکن اصلی نظام هستند و حتماً امسال بسیار پر رنگ‌تر از گذشته باشد.
وی گفت: مردمی بودن نظام در عمل باید دیده شود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: روز طبیعت همزمان با شهادت حضرت امیر المومنین (ع) است و باید در حرمت این روز مراقبت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: امروز سردمدار ظلم صهیونیست و آمریکا است و ما باید در هر جا و هرکجا یاریگر مظلوم باشیم.
وی گفت: روز قدس هم فرصتی برای مقابله با این ظلم است که باید برای این عرصه جهادی آماده شویم.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند یک امام جمعه از داوری زنان در مسابقات فوتبال /کنایه به اعراب منطقه از تریبون نماز جمعه
  • انتقاد امام جمعه خرم آباد از سکوت در برابر جنایات اسرائیل
  • دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند
  • شب قدر فرصتی برای خودسازی
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان همدان از بیمارستان اکباتان
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد