Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@13:10:52 GMT

مقابل کرونا تافته جدا بافته نیستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۰۲۰

مقابل کرونا تافته جدا بافته نیستیم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، قبل از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، زمزمه کرونا در کشور شکل گرفت به‌طوری‌که برخی از افراد در هرمزگان پای صندوق‌های رأی ماسک زده بودند و برای آن‌ها پدیده کرونا جدی و برای جلوگیری باید اقدام‌های پیشگیرانه در نظر گرفته می‌شد.

ازدحام غیرمعمول در برخی داروخانه‌ها مسئله این روزهای ویروس کرونا است؛ درحالی‌که متخصصان حوزه بهداشتی استفاده از ماسک‌های تنفسی روش ۱۰۰ درصد مطمئنی برای پیشگیری و ایمنی از کرونا ویروس نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درپی شیوع این بیماری در استان‌ها ازجمله هرمزگان بسیاری از وسایل موردنیاز مثل ژل و ماسک ماده‌های ضدعفونی‌کننده نایاب شد و یا به قیمت‌های گران سر از بازار آزاد درآورد و ۱۰ برابر قیمت واقعی رسید.

در این میان عده‌ای از این فرصت کمبود سوءاستفاده کرده و به‌جای حمایت، احتکار کردند و برخی نیز ده‌ها برابر نیاز خود خریداری کرده که هنوز جبران نشده است.

این در حالی است که در این استان و به‌ویژه در بسیاری از مناطق افراد کم برخوردار از خرید ماسک به‌اندازه مصرف یک خانواده خود ناتوان هستند.

ما شهروندان بدون در نظر گرفتن یکسری از واقعیت‌ها حرکاتی انجام می‌دهیم که زمینه را برای جولان فرصت‌طلبان فراهم می‌کند، گاهی به‌قدری بی‌رحم می‌شویم که حاضریم دیگران را فدا کنیم تا خودمان به هدفمان برسیم، غافل از این‌که همه مسافر یک شط هستیم و چنانچه این کشتی غرق شود، همه باهم از بین می‌رویم.

نمونه بارز این رفتارها را می‌توان در هجوم به داروخانه‌ها برای خرید ماسک و ژل‌های ضدعفونی اشاره کرد، عده‌ای چنان نسبت به ذخیره ماسک و ژل‌های ضدعفونی روی آوردند که در مقابل، نیازمندان واقعی از دستیابی به آن بازماندند.

یا برای نمونه، برخی دسته‌جمعی برای درمان با چند همراه و حتی کودکان خود به مراکز درمانی می‌روند که در شرایط فعلی، فوق‌العاده خطرناک و مستعد سرایت بیماری است.

بدون تعارف باید گفت ما شهروندان متهمیم همیشه در مقام انسان‌های مطالبه گر، خواسته‌های بی‌شماری را از مسئولان داریم و برای رسیدن به آن گوش فلک را کر می‌کنیم هرچند این مطالبه گری خواسته به حقی است و هیچ‌کس آن را انکار نمی‌کند، اما در شرایط فعلی که آژیر خطر کرونا به صدا درآمده و همه دست‌اندرکاران بسیج شده‌اند تا با ویروس کرونا مبارزه کنند، توصیه‌ها را زیرپا می‌گذاریم و به پیام‌های متعدد بهداشتی پشت می‌کنیم و هر چه دلمان خواست انجام می‌دهیم.

تنها به فکر خودمان نباشیم

یک کارشناس حوزه رسانه در هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت ندرمان و تلاش بی‌وقفه‌ آن‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: انصافاً تلاش‌های پزشکان و کادر بهداشت و درمان دریکمان گذشته و به‌ویژه روزهای اخیر ستودنی است.

خلیل بزرگمهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالان این حوزه برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به این ویروس از هیچ تلاش و آموزشی دریغ نکرده و همانند عضوی از خانواده، دغدغه سلامتی ما رادارند.

وی از رفتار برخی از شهرمان که وسواسانِ، رفتارهایی را انجام می‌دهند که باعث رنجش و آزار سایر شهروندان را فراهم می‌کند، انتقاد کرد و بیان داشت: برخی بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایمنی به مکان‌های پرجمعیت می‌روند و در مقابل توصیه‌های دلسوزان مقاومت می‌کنند.  

این فعال رسانه در هرمزگان گفت: برای نمونه برخی از تعطیلات اجباری مدرسه‌ها که برای جلوگیری از سرایت کرونا و حفظ سلامتی آن‌ها به‌دست‌آمده، برای سفر و مهمانی استفاده می‌کنند.

 بزرگمهر ادامه داد: این‌که در چنین موقعیت حساس حاضر می‌شویم برای وقت‌گذرانی به بازار و نمایشگاه برویم و خود را در معرض ویروس کشنده قرار دهیم و یا حتی به خاطر مبلغ ناچیز خریدهای بین‌راهی را به خریدهای مطمئن ترجیح می‌دهیم، خود و دیگران را مخاطره می‌اندازیم.

وی اظهار داشت: ما شهروندان حرکاتی انجام می‌دهیم که زمینه را برای جولان فرصت‌طلبان فراهم می‌آورد، غافل از این‌که همه مسافر یک شط هستیم و چنانچه این کشتی غرق شود، همه باهم از بین می‌رویم.

این دانشجوی دکترای مدیریت اضافه کرد: از سویی رفتارهای رسانه‌هایمان نیز تا جایی پیش رفت که در مقابل، عده‌ای فرصت‌طلب، سود خود را به حفظ جان هم نوعان شان ترجیح داده و قیمت اقلام مورداشاره را چندین برابر افزایش دادند، یا دست به احتکار آن زدند که نتیجه‌اش را در شرایط امروز جامعه می‌بینیم.

به گفته بزرگمهر، اما دردآورتر این رفتار عده‌ای از شهروندان، جان پزشکان و کادر درمانی که نیازمند واقعی ماسک هستند را هم به خطر انداخته درحالی‌که می‌بایست به این باور برسیم که ما تافته جدا بافته نیستیم و هرلحظه ممکن است ما هم به این ویروس مبتلا شویم.

وی توصیه کرد: خود را آماده کنیم که اگر کرونایی نشدیم روند پیشگیری را ادامه دهیم و اگر هم مبتلا شدیم تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده تا دیگران به آن دچار نشوند.

روان‌شناسان مردم را به‌سوی مدیریت استرس سوق دهند

به دنبال شیوع بیماری ویروس کرونا و افزایش موج آن در استان‌ها ازجمله هرمزگان، هراس و نگرانی از یک‌سو و واقعیت‌های موجود از سوی دیگر نشان می‌دهد که برای مقابله با آن بایستی به‌صورت منطقی با آن برخورد کرد.

بزرگ‌نمایی، فاجعه سازی، داشتن نگرش منفی و ایجاد ترس و هیجان‌های منفی به ضرر مقابله با ویروس کرونا تمام می‌شود درحالی‌که باید با اقدامات مثبت به‌دوراز تفکرات منفی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تلاش کرد.

روان‌شناسان و جامعه مشاوران نیز براین باورند قدرت روان‌درمانی برای مقابله با ویروس کرونا فراموش‌شده درحالی‌که اگر از ظرفیت روان‌شناسان به‌خوبی استفاده شود، آثار روانی آن کاهش می‌یابد؛ موضوعی که هشتم اسفند و پس از نخستین مصاحبه‌ ایرنا با یکی از روان‌شناسان در هرمزگان و یکی از اعضای انجمن مشاوران ایران محقق شد.

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در نامه‌ای خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت از آمادگی این سازمان برای خدمت به مبتلایان خبر داد.

در این نامه که اعلام شد؛ سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با سرمایه اجتماعی بیش از ۳۰ هزار عضو رسمی کارشناسی ارشد و دکتری در سراسر کشور آماده است، به هرگونه ستاد مقابله با بحران صلاح می‌داند اقدامات عملی ازجمله تدوین بسته‌های آموزشی مقابله با استرس و اضطراب، شیوه‌های آرام‌سازی روانی و سایر مداخلات روان‌شناختی جهت عادی‌سازی شرایط موجود را انجام دهد، هم‌چنین توصیه‌شده است: در شرایط کنونی باید با حضور دائمی روان‌شناسان و مشاوران در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی مردم را به‌سوی مدیریت استرس سوق داد.

مقابله با کرونا نیازمند امنیت آرامش عمومی است

یک عضو در انجمن مشاوران ایران معتقد است: در کنار توجه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراقبت‌های روانی ضروری است و گوش دادن به شایعه‌پراکنی‌ها و کنترل نکردن هیجان‌ها سبب مشکلات روانی در آینده خواهد شد.

مهدی طاهری کُندر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمنشأ اصلی این فشارهای روانی و ایجاد ترس و واهمه در دل مردم بیشتر از سوی رسانه‌های بیگانه است.

وی بیان داشت: باوجود آگاه‌سازی‌ها از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ضعیف‌ بودن اثر کرونا نسبت به آنفولانزا اما در کشور یک ترس و نگرانی غیرمنطقی از کرونا ایجادشده که بیشتر به جنبه روانی آن برمی‌گردد.

این مشاور خانواده با اشاره به جایگاه رسانی در اطلاع‌رسانی شفاف ادامه داد: درحالی‌که شبکه‌های خارجی القا می‌کردند تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا در ایران وجود ندارد، با اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف مشخص شد دانشمندان ما در وزارت دفاع نخستین نمونه از کیت‌های تشخیص کرونا ساخته‌اند که باعث شد تااندازه‌ای از القائات رسانه‌های بیگانه در تولید خبرهای دروغ و شایعه کاسته شود.

طاهری کُندر ادامه داد: ایجاد هیجان‌های منفی از سوی کارشناسان بهداشتی و پزشکی در شبکه‌های اجتماعی یا حتی رسانه ملی باعث می‌شود یک هنجار به ناهنجار تبدیل‌شده و آثار سویی بر روان مردم ایجاد شود.

طاهری کُندر ابراز داشت: از سویی توجه نکردن به بعد روانی ویروس کرونا باعث شده مردم به داروخانه‌ها برای خرید ماسک و ژل‌های پاک‌کننده هجوم بیاورند وعده‌ای نیز از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که چند مورد مراجعه‌کننده داشته‌ام که از وقتی از فضای مجازی مثل اینستاگرام، توییتر یا تلگرام کمتر استفاده کرده‌اند، اعصاب راحت‌تری داشته‌اند، معتقد است: صحبت از ویروس کرونا و نگرانی‌ها در مورد این بیماری طبیعی است اما شنیدن مطالب منفی به‌صورت مکرر و به‌ویژه از سوی افرادی که در زندگی عادی دچار اختلال روانی روبرو هستند، کاری آسیب‌زاست.

ستاد بحران کرونا از دیدگاه روان‌شناسان استفاده کند

عضو در انجمن مشاوران ایران بابیان این‌که مقابله با کرونا بیش از هر چیزی نیازمند امنیت روانی و آرامش عمومی است، اضافه کرد: افراد در این اپیدمی‌ها وقتی احساس می‌کنند موضوع خارج از کنترل آن‌هاست، دچار ترس و واهمه می‌شوند.

طاهری کُندر درعین‌حال ابراز داشت: ترس و استرس و دوری از بی‌تفاوتی برای پیشگیری از بیماری و رعایت اصول بهداشتی تا حدودی لازم است اما نباید این هیجان‌های منفی تبدیل به آسیب‌های روحی روانی شود چون زندگی افراد را مختل می‌کند.

این مشاور و روان‌شناس در هرمزگان هم‌چنین توصیه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد بحران و جامعه‌های هدف باید از دیدگاه روان‌شناسان در راستای کاهش آثار روانی این موضوع استفاده کرده تا آرامش فکری به مردم تزریق شود.

وی یادآور شد: همفکری، مشارکت و اعزام اعضای پای‌کار و فعال در انجمن مشاوران ایران در کنار بسیج جامعه پزشکی به سراسر کشور ضروری به نظر می‌رسد.

طاهری کُندر در این رابطه به زلزله بم و استفاده از حضور روان‌شناسان در کنار تیم پزشکی و امدادگران اشاره کرد که با مشاوره‌های فردی به مبتلایان و ایجاد آرامش روانی به خانواده‌های آنان می‌توان از آسیب‌ها و افسردگی‌ها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی با روان‌شناسان و آگاهی دادن به مردم ازنظر بعد روانی آن نیز موضوعی اثرگذار در کاهش آسیب‌های روانی این بیماری است.

عضو انجمن مشاوران ایران معتقد است: برخی از مشاوران بادل و جان برای کمک کردن به مردم حاضر هستند در این‌کاره‌ای خیر شریک شوند، بنابراین انجمن مشاوران کشور می‌تواند از این فرصت در کاهش آسیب‌های روانی مردم استفاده مؤثر داشته باشد.

طاهری کُندر هم‌چنین توصیه کرد: در کنار توجه به هشدارهای بهداشتی و فردی، به خانواده‌ها به‌خصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها آگاهی داده شود که اگر نوه‌ها به منزل شما نیامدند برای این است که شما بیمار نشوید.

«پیشگیری»، پرهیز از اخبار استرس‌زا و شایعات و حفظ آرامش روانی خود و خانواده‌ها اما مهم‌ترین پیشنهاد مقابله منطقی با ویروس کروناست که علاوه بر سلامت جسم، سلامت روان انسان‌ها را نیز تضمین می‌کند فقط بیان شیوه و نوع بیان هرکدام از این کلیدواژه بنا به تخصص افراد متفاوت است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت هفته اوج بیماری کرونا در سطح کشور است و مردم بایستی بیشتر رعایت کنند از همین رو مدارس تا روز دوشنبه هفته جاری و دانشگاه‌ها تا آخر هفته همچنان تعطیل است.

ازدحام غیرمعمول در برخی داروخانه‌ها مسئله این روزهای ویروس کروناست؛ درحالی‌که متخصصان حوزه بهداشتی استفاده از ماسک‌های تنفسی روش ۱۰۰ درصد مطمئنی برای پیشگیری و ایمنی از کرونا ویروس نمی‌دانند.

به عقیده کارشناسان بهداشتی، ماسک تا زمانی که با ذرات تنفسی ما مرطوب نشده می‌تواند مانع ورود ذرات شود ولی بعدازآن چندان مؤثر نیست، مردم دست‌ها را با آب و صابون شست‌وشو دهند، در مکان‌های عمومی غیرضروری کمتر حضور پیدا کنند و از دست دادن و روبوسی کردن اجتناب کنند.

بر اساس اطلاعات روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا این ساعت ۲۰۵ نفر به مبتلایان در کشور اضافه‌شده است که بالاترین آن با ۵۲ مورد در تهران، ۲۲ نفر در گلستان، قم ۲۱ نفر، مرکزی ۱۸ نفر و مازندران با ۱۲ مورد، فارس ۸ مورد، ۳ نفر اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۵ نفر کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ نفر در یزد بیشترین افراد مبتلابه ویروس کرونا هستند.

در استان هرمزگان نیز به‌جز همان دو مورد مثبت اعلام‌شده، آمار جدیدی از مبتلایان هنوز اعلام‌نشده است.

در حال حاضر ۱۸۸ نفر با مشکل حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۵۲ نفر مشکوک به کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: شمار موارد مثبت کرونا در استان همان دو مورد قبلی است که اعلام کرده بودیم و خوشبختانه تا به امروز مورد دیگری اضافه نشده است.

محمود حسین پور با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی و نیروهای بهداشتی استان به‌منظور خدمت به مردم، افزود: هم‌اکنون گروه‌های غربالگری در بندرها، فرودگاه، راه‌آهن و مبادی زمینی ورودی به استان مستقر هستند و مسافران ورودی را ازنظر تب چک و موارد مشکوک را بستری و نمونه‌برداری انجام می‌دهند.

حسین پور خاطرنشان کرد: تا به امروز مردم هرمزگان و تمام دستگاه‌ها همکاری به نسبت خوبی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند و خوشبختانه مورد انتقال محلی در خصوص کرونا در استان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در بندرعباس، گفت: پیش‌ازاین نمونه‌ها برای بررسی به تهران ارسال می‌شد، اما با آغاز به کار این آزمایشگاه، بررسی‌ها در خود استان انجام می‌شود.

وزارت بهداشت ۳۰ بهمن‌ماه ابتلای ۲ شهروند قمی به ویروس کرونا را تائید کرد و اکنون به‌صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می‌کند؛ تاکنون ۲۴ استان کشور درگیر این ویروس هستند.

کد خبر 487866 برچسب‌ها كرونا در ايران استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان هرمزگان انجمن مشاوران ایران ویروس کرونا وزارت بهداشت برای پیشگیری داروخانه ها روان شناسان هیجان ها آسیب ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید

رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسوولان قضائی در سراسر کشور گفت: تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارید.   به گزارش مهر، امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها به صورت وبیناری برگزار شد.   حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیر بودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجدداً از سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.   رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضائیه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضائیه از سمت خود در این مسؤولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.   رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده قوه قضائیه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد.   وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسؤولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشأ اثر بود، به گونه‌ای که مسؤولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.   رئیس عدلیه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضائی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضائی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضائیه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای همه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسؤولان و مدیران در دستگاه قضائی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.   قاضی‌القضات در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضائی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسؤولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش نه صرفاً پیشرفت معمولی باشیم.   رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ مسؤولان قضائی استان‌ها با همکاری مسؤولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصای این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آنها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آنها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.   حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به همه مقامات و مسؤولان قضائی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند.   رئیس قوه قضائیه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسؤولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • اژه‌ای خطاب به مسوولان: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم تلاش کنید
  • محسنی اژه‌ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • اژه ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه