Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر زهره هراتیان درباره بحث برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران گفت: دغدغه تیم‌ها را درک می‌کنم. برگزاری این مسابقات موضوعی است که باید با هماهنگی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی و ورزشی گرفته شود، چون مسابقات لیگ برتر به AFC، تیم ملی و همه چیز وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطمئنم تصمیم درست در این مورد گرفته خواهد شد. این موضوع فقط مربوط به کشور ما نیست. من با همکارانم در کره جنوبی هم صحبت می‌کردم آنها هم همین مشکل را داشتند. تا لحظه‌ای که یک تصمیم قاطع در این مورد گرفته شود همه تیم‌ها موظف هستند نکاتی که سازمان بهداشت جهانی گفته را رعایت کنند. از همه مربیان و مدیران تیم‌ها خواهش می‌کنم که در شرایطی که ممکن است بحران روانی اجتماعی هم به وجود بیاید، در کنار پزشکان نقش سربازانی را داشته باشند که با دادن امید و روحیه، روحیه قوی را به جامعه انتقال دهند. به خاطر اینکه یکی از موضوعاتی که ویروس می‌تواند به بدن انتقال یابد، ضعف سیستم ایمنی بدن است که ترس و استرس آن را تشدید می‌کند.

رئیس ایفمارک در واکنش به سوالی که چرا بازی‌ها به تعویق نمی‌افتند، عنوان کرد: این چیزی نیست که پزشکی بتواند در مورد آن تصمیم بگیرد. من می‌دانم این موضوع دغدغه دوستان است و امروز یا فردا شاید تصمیماتی گرفته شود که این نگرانی هم برطرف شود.

هراتیان درباره اینکه سازمان لیگ و تیم‌ها چه تدابیری باید داشته باشند تا مشکلی برای سلامتی تیم‌ها به وجود نیاید، گفت: براساس چیزی که وزارت بهداشت تدوین کرده از دو روز پیش دستورالعملی از سوی ایفمارک به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده که ورزشکاران تا حد امکان به یکدیگر دست ندهند و برخورد کمتری داشته باشند. طبق تصمیم درستی هم که گرفته شد تمام بازی‌ها بدون تماشاگر باشد و تیم‌ها باید در هنگام سفر طبق دستورالعمل عمل و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برای انسان سالم به هیچ عنوان ماسک نیاز نیست اما کسانی که دچار علائم بیماری هستند باید از ماسک استفاده کنند به این دلیل که بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به شکل یک سرماخوردگی ساده بهبود پیدا و فکر می‌کنند یک سرماخوردگی ساده است. در حالی که اگر نکات بهداشتی رعایت نشود این بیماری در بدن یک فرد دیگر که ضعف سیستم ایمنی دارد یا شیمی درمانی می‌شود، می‌تواند علائم خیلی بدتری داشته باشد. یادمان هم باشد آمار ما خیلی بالا نیست و همان 2 درصد است و همینطور در حال کاهش است. این بحران خواهد گذشت و در طول تاریخ این بحران‌ها بوده و بعد از سه سال حالت عادی به وجود آمده است. ملتی موفق خواهد بود که قوی باشد و نکات بهداشتی را رعایت کند.

رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران در مورد اینکه آیا در شرایط کنونی مردم می‌توانند در فضای آزاد ورزش کنند یا خیر؟ اظهار داشت: مطالعات در مورد ویروس کرونا چون جدید است، هنوز کامل نیست اما در برخی مطالعات گفته شده که ورزش هوازی انجام ندهیم. هر ورزشی می‌خواهند انجام دهند فعلاً و حداقل تا پایان اسفندماه در خانه انجام دهند. فعلاً تا می‌توانیم تفریحاتی در خانه داشته باشیم بهتر است.

104 / 351 تعویق کرونا هراتیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تعویق کرونا هراتیان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید طی روز یکشنبه، از تداوم بارش باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و جمعه بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از غرب، به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود؛ همچنین امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745627

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • ژاوی تمرین بارسلونا را تعطیل کرد
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات گلستان طی امروز و فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • امروز و فردا، ثبت نام جامانده‌های مرحله دوم آزمون سراسری