Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرد که طی سال جاری توافق تجاری با انگلیس، اتحادیه اروپا و کنیا را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا، شب گذشته اعلام کرد که طی سال جاری روی موضوع توافق تجاری با انگلیس، اتحادیه اروپا و کنیا متمرکز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر همچنین گفت که به شدت به دنبال اعمال قوانین تجاری است و قصد دارد برای اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی نیز به این سازمان فشار بیاورد.

در گزارش سالانه این دفتر به کنگره آمریکا، آمده است اعضای سازمان تجارت جهانی باید درباره ساختار اعمال تعرفه تاریخ گذشته این سازمان به صورت بنیادین تجدید نظر کنند. چرا که این چارجوب دیگر بر مبنای واقعیت‌های اقتصادی نیست.

در این گزارش 338 صفحه‌ای، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا مدعی شده است که سازمان تجارت جهانی از هدف و ماموریت اصلی خود خیلی فاصله گرفته است. 

این سازمان مدعی است که سال 2019 سالی تاریخی در تاریخ تجارت آمریکا بود. چرا که این کشور توانست و نه تنها با چین و ژاپن به توافق تجاری برسد بلکه توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی با مکزیک و کانادا نیز در همین سال به تصویب کنگره آمریکا رسید.

از سوی دیگر سازمان تجارت جهانی به آمریکا با رای دادن به نفع آمریکا به واشنگتن اجازه داد تا به دلیل حمایت اروپایی‌ها از شرکت ایرباس بر 7 و نیم میلیارد دلار واردات کالا از اتحادیه اروپا تعرفه اعمال کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آمریکا انگلیس ترامپ سازمان تجارت جهانی اتحادیه اروپا توافق تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پترا دی سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک گفت که کشورش ابتکار عمل را برای بازنگری در توافقنامه‌ای که به رژیم صهیونیستی امتیازات تجاری در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد، در دست خواهد داشت.

دی سوتر، از طریق پستی در شبکه ایکس، اعلام کرد که بلژیک ابتکار بازنگری در توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل را رهبری خواهد کرد و خواستار اعمال عوارض گمرکی بر محصولات شهرک‌های یهودی‌نشین شده است.

دو سوتر همچنین تایید کرد که کشورش حامی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

اسپانیا و ایرلند نیز خواستار بازنگری فوری در توافق تجاری شده‌اند که به اسرائیل امتیازات زیادی در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد