Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران مهاجر که در مرز ترکیه-یونان گیر افتاده‌اند، امروز (شنبه) با نیروهای پلیس یونان درگیر شدند.

به نقل از پایگاه خبری نشنال، نیروهای پلیس یونان به طرف مهاجرانی که در یک گذرگاه مرزی در استان ادیرنه واقع در غرب ترکیه تجمع کرده‌ بودند گاز اشک‌آور شلیک کردند و برخی از مهاجران نیز در واکنش به طرف آنها سنگ پرتاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که یونان به دنبال اطلاعیه ترکیه در حال تقویت مرزهای خود است؛ ترکیه اعلام کرده که به دنبال کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه در شمال سوریه دیگر مانع آوارگان و پناهجویان برای عبور از مرز و مهاجرت به طرف اروپا نمی شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز متعهد شد تا به آوارگان و پناهجویان اجازه بدهد تا از ترکیه به اروپا سفر کنند؛ ترکیه‌ای که به گفته وی دیگر به موج‌های جدید آوارگان سوری رسیدگی نخواهد کرد.

مجارستان نیز در واکنش به این مساله مرز جنوبی خود را تقویت کرده است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: پس از آنکه اردوغان به من اطلاع داد که ترکیه دیگر مانع مهاجرت آوارگان و پناهجویان به اروپا نمی‌شود، مجارستان تدابیر حفاظتی و امنیتی مرز خود را تقویت کرده است.

دفتر مطبوعات دولت مجارستان در بیانیه‌ای گفت: در جریان تماس تلفنی روز جمعه حول محور مهاجرت و درگیری‌های کنونی در سوریه، اردغان به اوربان اطلاع داد که در حال حاضر فشار زیادی بر ترکیه وارد است و آنها دیگر نمی‌توانند مانع سیل مهاجران شوند.

پس از آنکه یکی از مقامات ترکیه در واکنش به تشدید درگیری‌ها در سوریه به دنبال کشته شدن سربازان ترکیه‌ای اعلام کرد که مرزها باز هستند، آوارگان در ترکیه به طرف مرزهای اروپایی هجوم بردند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا تاکید کرد که ترکیه هیچ اطلاعیه رسمی درخصوص تغییر در سیاست‌های مرزی‌اش را به آنها ابلاغ نکرده است.

به دنبال تهدید ترکیه برای باز کردن مرزش، یونان و بلغارستان که هر دو همسایگان ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند متعهد شدند تا هیچ مهاجری را نپذیرند و مرزهای خود را تقویت کنند./ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات عناصر اشغالگر به این منطقه ساکت نمانده و وارد عمل شدند.

برجای ماندن تعدادی شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که طی بامداد امروز حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ویژه بخش‌های شمالی این باریکه از سر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله السلام واقع در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که به دنبال آن تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه هدف قرار دادند. این جنگنده‌های متجاوز ساعتی قبل نیز شمال اردوگاه النصیرات را بمباران کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز همزمان با حمله‌های جنگنده‌های این رژیم بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفتند.

این حمله‌های زمینی بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را در برگرفت. عناصر رژیم صهیونیستی بمب‌های دودزا به سمت فلسطینی‌های ساکن بیت لاهیا شلیک کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محل تجمع آوارگان فلسطینی در نزدیکی مدرسه ابوعربان در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که به دنبال آن دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمله‌های بامدادی اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر حمله‌های نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری همزمان با تشدید بمباران نوار غزه ادامه دارد.

شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه یورش بردند.

این عناصر متجاوز به منطقه یعبد در جنوب غرب جنین نیز حمله کرده و تعدادی از فلسطینی‌های ساکن این منطقه را بازداشت کردند.

اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بوده است.

نظامیان اشغالگر به شهر حلحول واقع در شمال الخلیل نیز حمله کرده و خانه‌های شهروندان فلسطینی را تفتیش کردند. منطقه عناتا در شمال شرق قدس اشغالی، کفر نعمه در غرب رام الله و اردوگاه عقبه جبر در اریحا نیز شاهد این یورش‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با فلسطینی‌ها

این در حالی است که نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری به همراه جوانان ساکن این منطقه در برابر تجاوزات پی در پی عناصر صهیونیست ساکت نماندند.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس نیروهای مقاومت با این عناصر وارد درگیری شدند. منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه شدند.

همچنین وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر حلحول واقع در شمال الخلیل گزارش شده است.

گردان‌های قدس شاخه نابلس اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور اردوگاه عسکر وارد درگیری شدند.

در جریان این درگیری‌ها نیروهای فلسطینی موفق شدند با استفاده از چندین بمب و نارنجک تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

علاوه بر این درگیری‌هایی نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه به وقوع پیوست که به دنبال آن جوانان فلسطینی با یک بمب قدرتمند عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که با توجه به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زمان استعفای مقامات نظامی این رژیم فرا رسیده است.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک فرا رسیده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسرائیل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده‌ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087176

دیگر خبرها

  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه