Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@05:07:16 GMT

توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین ایران و نایروبی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۱۰۵

توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین ایران و نایروبی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  در راستای توسعه مشارکت‌های دانشگاهی در کنیا و به منظور ایجاد فرصت‌های جدید همکاری، مرتضی شاپوری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در نایروبی با رؤسای دو دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان و دپارتمان زبان سواحیلی در دانشگاه کنیاتا دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاهومبی ماینا، رییس و سخنران ارشد گروه فلسفه و مطالعات دینی به معرفی تألیفاتش به ویژه در زمینه تحقیقات تاریخی روابط مسیحیت و اسلام در آفریقا پرداخت و به علاقه‌مندی دانشگاه کنیاتا و دپارتمان مطالعات دینی و ادامه همکاری و ارتباط با رایزنی فرهنگی ایران با توجه به یادداشت تفاهم امضا شده، اشاره و ابراز امیدواری کرد تا این روابط مستمر و پایدار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین درخواست کرد تا تسهیلات لازم برای برقراری ارتباط اساتید و دانشجویان کنیایی با دانشگاه‌های ایران فراهم شود.

مرتضی شاپوری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران نیز در این دیدار، ضمن تشکر از سابقه مثبت همکاری میان رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه کنیاتا به ویژه دپارتمان فلسفه و مطالعات دینی بر ضرورت ادامه این همکاری‌ها تأکید کرد.

وی برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با موضوعات فرهنگی و دینی در محیط دانشگاهی و با حضور دانشجویان، مسائل و رویدادها را از اهداف فعالیت‌های ایران عنوان کرد و برگزاری چنین برنامه‌هایی را برای هر دو کشور مفید دانست.

همچنین در ملاقات با خانم پاملا انگوگی، رییس و سخنران ارشد دپارتمان زبان سواحیلی و زبان‌های آفریقایی مطالبی در خصوص مسایل و راهکارهای موجود برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های دانشگاهی و فرهنگی بیان شد.

انگوگی با اشاره به حضور خود در ایران به منظور شرکت در همایش آفریقا در دهه 80، تجربه حضور خود در آن کنفرانس را ارزشمند دانست و خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های مشترک با رایزنی فرهنگی کشورمان شد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار، با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تأسیس کرسی زبان فارسی در این دانشگاه، نزدیکی و اشتراکات زبان فارسی و زبان سواحیلی را مهم دانست و آن را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگگفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

او در ادامه افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود