Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز آغاز ثبت اعتراض متقاضیان مسکن ملی، وصول ٨٤٣ هزار فقره چک رمزدار در کشور، یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود، عرضه مدوام نفت سفید و گاز مایع در همه مناطق کشور، ارزش پرتفوی سهام عدالت ۹ برابر شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه شبستان به شرح زیر است:

ثبت اعتراض، متقاضیان مسکن ملی آغاز شد

متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی حائز شرایط نشده‌اند و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند، از ۱۰ اسفند می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی (tem.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mrud.ir) نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده بود تا معترضان با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.

هم چنین وزارت راه در اطلاعیه شماره ۲۲ خود اعلام کرد؛ متقاضیان طرح اقدام ملی که تمایل به انصراف از طرح را دارند از ۱۲ اسفند ماه می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت درخواست انصراف اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

 

وصول ٨٤٣ هزار فقره چک رمزدار در کشور

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بالغ بر ٨٤٣ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ١٤١٤ هزار میلیارد ریال در دی ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۳ درصد و ١٥ درصد افزایش داشته است.

در ماه مورد بررسی در استان تهران ٢٤٨ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٨٠٨ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مذکور ۴۶.۲ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۲۹.۴ درصد)، خراسان رضوی (۸.۵ درصد) و اصفهان (۸.۳ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۷.۷ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۷.۱ درصد)، اصفهان (۵.۵ درصد) و خراسان رضوی (۵.۱ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

٨٥٧٤ هزار فقره چک در دی ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ٧٧٣١ هزار فقره عادی و بالغ بر ٨٤٣ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۹۰.۲ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۹.۸ درصد رمزدار بوده است. در ماه مورد بررسی در کل کشور بالغ بر ٢٤٠٧ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بالغ بر ٩٩٣ هزار میلیارد ریال چک عادی و بالغ بر ١٤١٤ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۴۱.۳ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۵۸.۷ درصد رمزدار بوده است.

 

یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

چهارمین مرحله یارانه معیشتی امشب (۱۰ اسفند) ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار‌ واریز می‌شود.

با اصلاح قیمت بنزین و افزایش نرخ آن از هزار به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان آزاد در آبان امسال، طبق اعلام دولت هر ماه در قالب کمک حمایتی مبلغی به حساب خانواده‌های مشمول واریز می‌شود.

بر این اساس خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

در این مرحله تعداد ۲۸۶ هزار و ۱۴۹ خانوار جدید که درخواست بررسی مجددشان تأیید شده است به فهرست خانوار‌های دریافت‌کننده اضافه و یارانه هر ۴ مرحله را یکجا دریافت می‌کنند.

 

عرضه مدوام نفت سفید و گاز مایع در همه مناطق کشور

شهرام رضایی اعلام کرد: هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و نفت سفید و گازوئیل موردنیاز روستاها و مناطقی که قطع ارتباط می‌شوند تأمین و ذخیره شده است. با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه ناپایداری جوی، آبگرفتگی و احتمال وقوع سیل در حاشیه رودخانه‌ها، دستگاه‌های مسئول برای سوخت‌رسانی آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تأمین و توزیع سوخت در همه استان‌ها به‌ویژه مناطق پربارش، بدون محدودیت و بی‌وقفه ادامه دارد و تمهیدهای لازم برای وقوع بحران احتمالی نیز در نظر گرفته شده است.

رضایی تأکید کرد: هم‌اکنون نفت سفید موردنیاز خانوارهایی که از نعمت گاز بی‌بهره هستند، تأمین و توزیع شده است.

وی درباره روند توزیع گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به خودروها گفت: هم‌اکنون جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در همه نقاط کشور توسعه یافته‌اند و ۵۰ درصد ظرفیت مازاد برای پذیرش مشتری در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: توجه به موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت و تنوع‌بخشی به سبد سوخت برای برنامه‌ریزی‌های کلان دستگاه‌ها، لازمه حرکت در مسیر صحیح توزیع سوخت و توسعه است که البته هم‌اکنون سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه تحقیق می‌کنند.

 

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۹ برابر شد

تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۲۳۹۷هزار و ۷۲۲میلیارد ریال رسیده است.

 

در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۵شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به ۲۳۵۹هزار و ۱۸۵میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از رشد بیش از ۹ درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.

 

به علاوه اینکه در این پرتفوی، ۱۴ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۸ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است. گفتنی است، ۲۳۹۷هزار و ۷۲۲میلیارد ریال اشاره شده، بیشترین افزایشی که ارزش کل پرتفوی سهام عدالت از سال ۸۵(که طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرایی شده است) تا کنون داشته است.

 

سایپا میز خدمت را به خانه مشتریان آورد

مشتریان سایپا می‌توانند تمامی درخواست های خدمات مربوط به فرآیندهای فروش و تحویل خودروی خود را در سایت اینترنتی سایپا به نشانی  www.saipacorp.com ثبت و پیگیری کنند.

همچنین مشتریان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی یادشده، ضمن دانلود و نصب نرم‌افزار موبایلی (اپلیکیشن) سایپا، درخواست های خدمات فروش خود را ثبت و از همین طریق پیگیری کنند.

 مرکز امور مشتریان گروه سایپا نیز ساعات کار خود را افزایش داده و مشتریان سایپا می توانند همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۳ با شماره تماس ۰۹۶۵۵۰ تماس گرفته و درخواست های خدمات فروش و خدمات پس از فروش خود را مطرح کنند.

همچنین مشتریان سایپا می‌توانند در صورت عدم دسترسی به اینترنت، با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی گروه سایپا در سراسر کشور، یکبار درخواست خدمات فروش خود را ثبت و با پیامک از روند اقدامات صورت گرفته، مطلع شوند.

 

فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا پایان تعطیلات عید

حسین مدرس با اشاره به نحوه تامین کالا‌های اساسی کشور، گفت: اصل تامین نیاز‌های مازاد کشور، از ابتدای سال در دستور کار ما بود، کمبود، گرانی و نارضایتی مردم رمز عملیات رسانه‌ای دشمن است و ما برای همه شرایط کالا‌های مور نیاز کشور را تامین کرده ایم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: در طول سال ۹۸ ضمن اینکه نیاز کشور را تامین کرده ایم، ذخایر خوبی از کالا‌های اساسی نیز ذخیره نموده ایم، در بنادر جنوبی و شمالی کشور بیش از ۵/۴ میلیون تن کالا‌های اساسی دپو شده است، همه دستگاه‌ها کمک کرده اند تا در این زمینه کشور مشکلی نداشته باشد.

مدرس گفت: بیش از ۴۰ درصد ورودی کشتی‌های کالا‌های اساسی کشور افزایش پیدا کرده است، این حجم از کالا‌ها بی‌نظیر است، مردم نباید تسلیم فضاسازی رسانه‌های معاند در خصوص کمبود کالا‌های اساسی شوند.

این مسئول وزارت صنعت با بیان اینکه انعطاف پذیری سیستم اقتصادی کشور بی نظیر است، افزود: در چند روز اخیر بیش از ۲ برابر نیاز مردم جنس از فروشگاه‌ها خریداری شده است و اتفاقی در بحث مدیریت کالا‌ها رخ نداده که نشان دهنده آمادگی ما در خصوص مدیریت نیاز‌های اساسی کشور است.

وی ادامه داد: در این چند روز همه قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ با وجود خرید‌های زیاد، خالی نشده به گونه‌ای که فروشگاه‌ها از پر کردن قفسه‌ها به زحمت افتاده اند.

مدرس با تاکید بر اینکه دولت در بخش تامین کالا‌های اساسی به صورت فعالانه حضور دارد، گفت: بازار کشور در وضعیت عادی و متعادل به سر می‌برد، البته بخش عمده‌ای از کسب و کار‌های خرد نظیر پیک‌های موتوری و آژانس‌ها به دلیل بیماری کرونا آسیب دیده است، ما توصیه می‌کنیم مردم برای تامین نیازهایشان این این کسب و کار‌ها استفاده کنند و خود راسا اقدام به خرید نکنند.

 

ساعت کار بانک‌های دولتی کاهش یافت

براساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تمام کشور از امروز تا آخر هفته از ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

 

ساعت کار کارکنان این دسته از بانک‌ها نیز ۸ تا ۱۳ اعلام شده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار هزار فقره چک رمزدار یارانه معیشتی امشب هزار میلیارد ریال پرتفوی سهام عدالت کالا های اساسی طرح اقدام ملی واریز می شود برنامه ریزی فروشگاه ها ثبت اعتراض هزار تومان کل کشور نفت سفید وصول شد کالا ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت:در حال حاضر مصرف سوخت در کشور بسیار بالا است،پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کارت‌های سوخت آزاد در سراسر کشور به فراخور فروش و موقعیت جغرافیایی جایگاه‌داران سوخت افزایش یابد. البته مشکلاتی در مورد کارت سوخت آزاد در استان‌های مرزی وجود دارد که حتما باید مسئولین استانی و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند که در مردم امسال نگران سفر نوروزی خود نباشند.

او اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند که ۷۰ درصد از کارت سوخت خود استفاده می کنند،افرادی که بیش از ۱۶۰ لیتر سوخت در ماه استفاده می کنند می توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند.

نواز گفت: به طور کلی روزانه کارت سوخت جایگاه ها ۷ هزار لیتر شارژ می شوند و همچنین استفاده این کارت ها ۲۵۰ بار است وقتی کار در معرض افزایش قرار گیرد مسوول جایگاه باید پاسخگو باشد.

نواز گفت: از نظر سوخت وضعیت مناسبی نداریم و هر روز با رکورد‌های مصرف سوخت روبرو هستیم. با روش توزیع یارانه‌ای که در حال حاضر داریم نمی‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. اگر وضعیت با یارانه لیتری ادامه پیدا کند باعث نارضایتی خواهد شد. در حال حاضر هم به سوخت ۱۵۰۰ تومانی و هم ۳ هزار تومانی یارانه داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • هشدار مهم پلیس؛ مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ باشید!
  • حقوق فروردین بازنشستگان فولاد امروز واریز می‌شود + درصد افزایش
  • گزارش روزانه بورس یکم اردیبهشت؛ رشد ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس