Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:02:25 GMT

صادرات کالا از بندر چابهار ۱۹۰ برابر افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۱۸۵

صادرات کالا از بندر چابهار ۱۹۰ برابر افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با اشاره به نقش پر اهمیت بندر چابهار در تأمین کالاهای مورد نیاز کشور و صادرات اظهار داشت: یکی از اهداف ما در راستای افزایش کیفیت خدمات بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر استراتژیک است که با تحقق این مهم و رضایت صاحبان بار و کالا شاهد رشد چشمگیر واردات و صادرات کالا از طریق این بندر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان رشد صادرات کالای غیر نفتی از بندر چابهار را در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰ برابر اعلام و اظهار کرد: با استفاده از تجهیزات استراتژیک مدرن در ۱۱ ماه گذشته، شاهد رشد ۴۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ در این بندر بزرگ اقیانوسی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا اول اسفند ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در این بندر ۵۰ درصد و کالاهای غیرنفتی ۲۸ درصد رشد پیدا کرده است.

کد خبر 4866105

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بندر چابهار انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب گرگان شهرکرد قزوین بارش باران شیراز بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک‌ماهه سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر 60 هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 600 درصد و نسبت به مدت 12 ماهه سال 1402 افزون بر 82 درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری،عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به 10 شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر 400 هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق 163 هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر 21 میلیون تن بوده که 3.6 میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر