Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:24:21 GMT

جدیدترین نسل عایق‌های حرارتی به بازار عرضه می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۱۸۸

جدیدترین نسل عایق‌های حرارتی به بازار عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان به عنوان یکی از تولیدکننده های عایق‌ هواژل در کشور موفق به ارائه نانومحصولی شده که می‌تواند برای حل بخشی از مشکلات صنعت نفت و گاز استفاده شود. این شرکت با استفاده از فناوری نانو عایق حرارتی ویژه‌ای تولید کرده که می‌تواند در عین سبک بودن و ضخامت کم، عملکرد بسیار بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن برگزین مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید نوع جدیدی از عایق‌های نانویی در کشور ادامه داد: با استفاده از «بلنکت‌های هواژل» با کمترین ضخامت عایق می‌توان خطوط سرد و گرم را عایق‌کاری کرد که مزایای بسیاری دارند. به جای استفاده از ۲۰ سانتی‌متر عایق‌های قدیمی می‌توان ۵ سانتی‌متر از این عایق‌ها استفاده کرد، به همین دلیل در فضا و زمان نصب صرفه جویی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این عایق‌ها کاملاً به صورت آب‌گریز تولید می‌شوند، بیان کرد: به عبارتی دیگر رطوبت و آب به هیچ عنوان تاثیری بر روی کارآیی آن ندارند؛ این درحالی است که عایق پشم شیشه و یا پشم سنگ این ویژگی را ندارند و در اثر برخورد رطوبت باعث خوردگی سطح زیر عایق می‌شوند. به گفته برگزین، این عایق‌ها دارای استحکام بسیار بالایی هستند، به طوری که با عبور از روی این عایق هیچگونه فشردگی در آن ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، به دلیل ساختار نانومتری، این عایق‌ها از طول عمر بالایی نیز برخوردارند. این عایق‌ها کاملاً ضد حریق هستند و تا دمای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه سیلسیوس را تا مدت زمان چندین دقیقه تحمل می‌کنند به طوری که به سطح زیر عایق نیز آسیبی وارد نخواهد شد.

به گفته وی، این محصول تنها عایقی است که از دمای منفی ۲۰۰ درجه سلسیوس تا مثبت ۶۵۰ درجه سلسیوس را به صورت پیوسته قابلیت استفاده دارند. به دلایل ویژگی که در این عایق وجود دارد از این محصول می‌توان در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برج تقطیر، راکتور، خطوط انتقال، ساختمان سازی، کوره‌ها، لباس‌های ضد حریق، صنایع نظامی و هواپیما و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

این فعال فناور بیان کرد: این شرکت در حال تولید لباس ضد حریقی است که تنها با ۳ میلیمتر ضخامت تحمل ۲۵۰۰ درجه سلسیوس را دارد که این لباس در صنایع نظامی کشور تست خود را با موفقیت سپری کرده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: دو سفارش دهنده از کشورهای چین و روسیه به دنبال خرید دانش‌فنی این محصول هستند.

وی به قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده محصول این شرکت حدوداً یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

کد خبر 4866096 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو تولید شرکت دانش بنیان ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی اینترنت موبایل هوش مصنوعی گوگل شرکت هواوی جشنواره خوارزمی فناوری فضایی سامسونگ عایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۸۹۵ تومان معامله می‌شود.

پیش بینی نرخ دلار | قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی می‌شود؟

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان است.

کد خبر 846310 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • کاربردهای خاص فومیزه احسان کار در صنایع مختلف
  • جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار | جدول قیمت ها
  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران
  • ساخت کیت انتقال ژن با پایه کربنی در کشور
  • عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی اسپیدی در اصفهان