Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پژوهشگران انگلیسی اخیرا اظهار کرده‌اند فناوری واقعیت مجازی می‌تواند به بیماران کمک کند تا عملیات فیزیوتراپی را در خانه به درستی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فیز، پژوهشگران "دانشگاه واریک" انگلیس اخیرا اظهار کرده‌اند افراد می‌توانند با کمک فناوری واقعیت مجازی عملیات فیزیوتراپی را در خانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهشگران اظهار کرده‌اند با ترکیب فناوری واقعیت مجازی و ضبط حرکت سه‌بعدی می‌توان تمرینات فیزیوتراپی را در خانه انجام داد.
تمرین‌های فیزیوتراپی که در حال حاضر برای برخی افراد تجویز می‌شود را بیماران می‌بایست به طور منظم در خانه انجام دهند و تمریناتی که باید انجام دهند را نیز در کلینیک مخصوص به آنها آموزش می‌دهند؛ اما این موضوع که افراد پس از آموزش در کلینیک می‌بایست تمرینات را در خانه انجام دهند کمی آنها را نگران می‌کند؛ چراکه فکر می‌کنند ممکن است تمرینات خود را به درستی و صحیح انجام ندهند.
فیزیوتراپی (Physiotherapy) یا فیزیک‌درمانی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود.
ترکیب فناوری واقعیت مجازی با ضبط حرکت سه‌بعدی به افراد اجازه می‌دهد تا حرکات واقعی را به صورت دقیق روی یک آواتار که در یک محیط مجازی قابل مشاهده است، انجام دهند. محققان طی این مطالعه تحقیق کردند تا دریابند که آیا افراد قادرند به طور دقیق و هماهنگ با آواتار حرکات خود را در یک محیط مجازی انجام دهند یا خیر.
آنها از شرکت‌کنندگان خواستند تا با یک آواتار که از طریق هدست واقعیت مجازی مشاهده می‌شود، قدم بردارند و در همین حین هنگامی‌که شرکت‌کنندگان مطلع نبودند، محققان به طرز ظریفی سرعت یکی از مراحل آواتار را کند یا تند کردند تا دریابند آیا شرکت کنندگان قادر به تنظیم حرکات خود با سرعت آواتار هستند یا خیر. پس از بررسی‌ها آنها دریافتند افراد قادر به انجام این کار شدند و پژوهشگران دریافتند پزشکان می‌توانند توسط این روش بر تمرین‌های بیماران که در خانه انجام می‌دهند، نظارت کنند.
یافته‌های این مطالعه در مجله" PLOS ONE "منتشر شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تمرینات فیزیوتراپی واقعیت مجازی فناوری واقعیت مجازی خانه انجام انجام دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار بالاخره به تهران برگشت

سرخپوشان ایران، تمرین خود را از ساعت ۱۸:۴۵ زیر نظر اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس که از امروز به تمرینات ملحق شد، در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند. تمرین نسبتا سنگین دیروز به مدت ۷۵ دقیقه با کار‌های تاکتیکی متفاوت انجام شد.

پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین، انجام تاکتیک‌های متفاوت و حمله به دروازه در قالب سه بازیکن و در ادامه، فوتبال درون تیمی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی ترابی هم بعد از پشت سر گذاشتن بیماری سرماخوردگی که از حضور وی در بازی‌های تیم ملی جلوگیری کرد، پس از بهبودی، از دیروز به تمرینات تیم ملحق شد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان و علیرضا بیرانوند نیز با توجه به این که در بازی‌های تیم ملی به میدان رفته بودند، مرخصی بیشتری دارند و بعد از چند روز استراحت به تمرینات تیم ملحق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ما نسلی بی نظیر اما در حال پایان هستیم
  • برگزاری تمرینات پرسپولیس در غیاب ملی پوشان
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • حل و فصل جنایات در فضا بررسی می‌شود
  • خبر خوب برای جواد نکونام و استقلالی‌ها
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اوسمار بالاخره به تهران برگشت
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند