Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شیرانی از وضعیت سفید استان در برابر ویروس کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر باید از شایعات دوری کرد و به مردم روحیه داد و از حاشیه سازی اجتناب کرد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ظهر امروز جلسه نشست اصحاب رسانه و مدیران رسانه‌های مجازی با ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شیرانی در این نشست اظهار داشت: ویروس کرونا حدود یک ماه پیش از کشور چین آغاز شد. جدید بودن و عدم شناخت کافی از این ویروس باعث شده ایمنی کافی نسبت به این ویروس در دنیا وجود نداشته باشد.
وی افزود: قدرت کشندگی این ویروس نسبت به سایر ویروس‌ها بسیار کم است، اما قدرت انتشار بسیار زیادی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه از یک ماه پیش علوم پزشکی در آماده باش کامل قرار دارد، گفت: یک سری آمادگی‌ها و زیرساخت‌هایی برای مقابله با این ویروس مورد نیاز است و پرسنل باید در زمینه روحیه دادن و علمی و پزشکی آموزش داده شوند.
وی با اشاره به اینکه ترس ما در حال حاضر کمبود تجهیزات ماسک و مواد ضد‌عفونی کننده است، تصریح کرد: در گذشته سالانه ١/٥ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شد ولی این تولید در وضعیت کنونی به ٢ تا ٢/٥ میلیون رسیده است با این حال به دلیل مصرف زیاد ماسک توسط مردم، باز هم با کمبود ماسک مواجه هستیم .

 

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: از خروج افراد مشکوک به کرونا در قم جلوگیری می‌شود‌شمار کرونایی‌ها در آذربایجان‌شرقی به 14 نفر رسیدتست کرونای "منصوری" نماینده مردم ساوه در مجلس مثبت شد


شیرانی ادامه داد: تاکنون استان ما از لحاظ آلودگی به ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار دارد، البته نتایج برخی از آزمایشات هنوز اعلام نشده و احتمال آلودگی استان ما نیز در روزهای آینده زیاد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرکرد گفت: مواد ضد عفونی کننده در برخی مناطق استان توزیع شده است.
شیرانی بیان کرد: ما هرچه دیرتر وارد چرخه این بیماری شویم، شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر ناشی از این ویروس کمتر می‌شود. اما وسعت بیماری زایی به خودمان بستگی دارد و با آموزش‌های صحیح و رعایت بهداشت می‌توانیم گستره بیماری را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: ترس از این ویروس باعث شده است که فرهنگ بهداشت و نظافت بهتر در جامعه جا بیفتد ولی باید تلاش کنیم به تشنج مردم اضافه نشود و از شایعات بپرهیزیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرکرد با بیان اینکه اصحاب رسانه و فضای مجازی در ترویج رفتار جامعه تاثیر بسزایی دارند، ادامه داد: در حال حاضر باید از شایعات دوری کرد، به مردم روحیه داد و از حاشیه سازی اجتناب کرد.

اشراف کامل پلیس فتای استان در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا در چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: ما در فضای مجازی اشراف کامل داریم و اجازه انتشار کلیپ های جعلی و هدف دار را به افراد سوء استفاده‌گر نمی‌دهیم.
سرهنگ مرتضی عسگری با بیان اینکه اولویت و خط قرمز ما امنیت و آرامش مردم است، تصریح کرد:  پلیس فتا با افراد سودجو و متخلف در فضای مجازی برخورد قاطع و جدی دارد.

کارشناسان مراکز بهداشت استان شبانه‌روز پاسخگو هستند
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: از تمام افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، نمونه‌گیری و آزمایش انجام شده و نمونه به تهران ارسال می‌شود.
سید راشد جزایری بیان کرد: ١ شماره تلفن شبانه روزی برای شهرستان‌ها اختصاص داده شده است و کارشناسان ما بصورت شبانه روز پاسخگوی سوالات مردم در مورد کرونا هستند که بالغ بر ٦ تماس در روز گذشته گزارش داده شد.
وی ادامه داد: ١ مرکز درمان در استان، افراد مشکوک به ویروس را به طور رایگان معاینه کرده و در صورت نیاز به دستور پزشک به بیمارستان هاجر منتقل می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود : همچنین تیم‌های واکنش سریع بهداشت محیط، آموزش و بهداشت سلامت به مکان‌های گردشگری اعزام شده و تمام افرادی را که از استان‌های دیگر وارد این استان شده اند، معاینه و چک‌آپ می‌کنند. ضمن اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر حضور چنین افرادی در استان داده نشده است.

گفتنی است در این جلسه از ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/7540/ی

R7540/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردمی روی میز بررسی

فرشاد طهماسبی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۵۰ نفر از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به‌همراه کارشناسان و معاونان روز جمعه در میز ارتباطات مردمی پاسخگوی سوال‌ها و مطالبه‌های مردم استان شدند.

وی افزود: بیشترین درخواست‌های مردم در خصوص اشتغال، وام، شکایت از دستگاه‌های اجرایی و پیگیری درخواست‌ها و نامه‌های ارسالی خود به رئیس‌جمهور در جریان دور دوم سفر هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری است.

طهماسبی اضافه کرد: برپایی میز ارتباطات مردمی هر هفته در مصلای‌های نماز جمعه باعث افزایش رضایت‌مندی مردم از عملکرد مسئولان شده است.

بیشتر بخوانید

پیگیری مطالبات ۱۲۰ نفر در میز‌های ارتباطات مردمی چهارمحال و بختیاری

وی یادآور شد: میز ارتباطات مردمی با حضور مدیران استانی برای رفع مشکلات مردم به صورت چهره‌به‌چهره، مستقیم و بی‌واسطه برگزار می‌شود تا مطالبه‌ها و درخواست‌های مردم پیگیری و برطرف شود.

طهماسبی ادامه داد: همچنین حضور مدیران در سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) از دیگر راه‌های برقراری ارتباط نزدیک بین مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری است که به‌طور مستمر انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مطالبات مردمی روی میز بررسی
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • راهپیمایی مردم چهارمحال و بختیاری در حمایت از عملیات وعده صادق
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد